Nekromanti Anmälning/Off topic Zombies i Bergsfors

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Iskaral said:
Nu tycker jag att vi ser till att avsluta det här spelet eller åtminstone den här delen av spelet på bästa sätt innan sommaren. You have my bow!
And my... fälgkors?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,974
Location
Linköping
Borde väl säga nåt jag med. Intresset har gått lite upp och ner sådär, var en period när jag traskade runt på zoot utan att hitta vare sig zombies eller skurkar (men lite uppätna djur) som jag kände att jag var klar med spelet, men sen kom gunfight med vildhundar och skurkar och intresset gick upp i taket igen.

Nu är jag inne i en supertrött småbarnspappaperiod och känner att det inte finns en chans att jag ska orka posta något varje dag. Det finns liksom ingen kreativ energi kvar när jag kollapsar i soffan på kvällen.

Idealsituationen för mig och nog att vi försöker dra oss mot något slags slut (ingen aning om vad för slags som skulle passa) så fort det går (det där lät onödigt stressigt kanske). Min semester börjar vid midsommar (om typ exakt en månad alltså) och då vill jag nog inte ha något spel att passa, och att pausa tills hösten är jag inte så pigg på heller.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Hoppar in jag med :gremsmile:

Jag är hyffsat inaktiv just nu... skyller på den irriterande exjobbsrapporten! Tar upp all tid och när man kommer hem är man helt tom i huvudet, men jaja, åsikter om rollspelet.

Tycker det är riktigt kul! Jag är lite för mycket inaktiv för min egna smak men så blir det ibland. Skulle inte ha något emot att fortsätta, jag är typ sysslolös hela sommaren (mitt sista sommarlov! :gremlaugh: ) och börjar inte jobba förrän den 19 augusti men förstår om andra vill ta det lite lugnt då sommaren brukar vara en förstörare av rutiner :gremsmile:.

*läser för att se vad de andra skrivit och vad det är jag skulle svara på... hmmm*

Ja! Självklart, jag håller med om att det har varit en underbar grupp att lira med, både SL och med(mot)spelare!
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Tack för respons, verkar som vi är på ungefär samma nivå allihop.

Vi försöker ta att runda av det här, så vi får klart det inom en månad.

Det finns ju olika sätt det kan sluta, eftersom spelet heter "Zombies i Bergsfors" så behövs ju någonting tas bort, antingen zombies eller Bergsfors, om ni inte alla känner att ni hellre tar död på era karaktärer.

Daniel är i säkerhet nu, men jag kommer lägga nån ytterligare uppdatering där för att få till ett slut där.
För er på Djurparken får vi se vad som händer :gremsmile:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Feuflux said:
Det verkar bli en episk avslutning! :gremsmile:
Det är mitt mål, det känns verkligen att det är nära nu. Jag har ju fått önskemål av er alla på PM så jag hoppas jag kan göra er nöjda, svårare blir att göra mig jälv nöjd tror jag :gremtongue:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Anchorman said:
Feuflux said:
Det verkar bli en episk avslutning! :gremsmile:
Det är mitt mål, det känns verkligen att det är nära nu. Jag har ju fått önskemål av er alla på PM så jag hoppas jag kan göra er nöjda, svårare blir att göra mig jälv nöjd tror jag :gremtongue:
Hur vill du att det ska sluta då?
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Nej asså inte så jag menade, utan mer bara att jag ska vara nöjd hur jag skriver ut det. Det blir ju ändå inlägget som ska knyta ihop allt.
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Bomben briserar. Anchorman höjer insatsen genom att slänga in wrnu:s gullighetsapostel i djurparken bara några meter från en hord av zombies...
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag vill inte döööö! :gremfrown: Anchorman, ta bort mig!
Stoppa in Lunde istället, hon är redo för zombies! Jag har ju ett vampire att spela, jag kan inte gå under nu!
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Jag fattade inget av vad ni menade förrän jag kollade igenom inlägget igen.

Nu ska allt stämma :gremtongue:
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Jo alltså jag menade ju att Lollo bara sprang iväg. Inte in i huset. I mitt huvud var scenen solklar :gremcrazy: Men jag får väl ta på mig det och finna mig i mitt öde. Dödsfällan! :gremcry:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Iskaral said:
Jo alltså jag menade ju att Lollo bara sprang iväg. Inte in i huset. I mitt huvud var scenen solklar :gremcrazy: Men jag får väl ta på mig det och finna mig i mitt öde. Dödsfällan! :gremcry:
Aj förlåt jag tänkte fel. Men jag ändrar, jobbar dock nu så det får bli ikväll.

Men om ni skriver något utgå ifrån att Lollo och Sasha är på utsidan, springandes.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Nu ska det stämma!

Ska bli intressant hur ni kommer hantera allt som händer nu, känns riktigt spännande nu :gremsmile:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Anchorman, jag tror du missförstod mig, min tanke var att väsnas för att dra till mig zombina in i rummet, där efter tända eld och häva mig ut. Detta för att se om jag kunde bränna dem inne.
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
En liten karta skulle vara bra att ha inför avslutningen. En sådan som vi fick över våning 17.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Jösses vad jag förstår tokigt nu för tiden. Jag fixar det imorgon, då ska jag också fixa kartan
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Tack, det är lättare att beskriva vad vi gör om alla har samma bild av omgivningen. När man väl gör sig en bild blir det lätt så att man utgår från att andra har samma bild och beskriver sina handlingar utifrån en inbillad gemensam uppfattning av miljön när det egentligen finns lika många uppfattningar som antalet spelare + 1 (spelledaren). Jag har flera gånger hamnat på ställen utan att fatta riktigt hur det gick till. Det kan vara värt att tänka på till nästa gång: Fler enkla kartor, åtminstone över platser som man vet att spelarna kommer att hamna på. Och det här kanske är den sista platsen. Så de viktiga husen (hus A,B,C) och var alla är. Det vill jag veta.
 
Top