Varulv [Anmälan] Dune - Ökenplaneten

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
799
Apropå spionmästaren @Anthrox, hur funkar förmågan? Om A är spionmästare och använder förmågan på B som är sardaukar, och C sen siar A. Får C då svaret ”B är konspiratör” eller bara ”Konspiratör”?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Apropå spionmästaren @Anthrox, hur funkar förmågan? Om A är spionmästare och använder förmågan på B som är sardaukar, och C sen siar A. Får C då svaret ”B är konspiratör” eller bara ”Konspiratör”?
"B är konspiratör", det är ju inte meningen att spionmästerns förmåga ska vara negativ :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Jag för min del tycker det är fegt att reda ut mekaniken innan spel. Vi vill väl att hela R1 ska gå åt till missförstånd, upprepningar och "jag har inte fattat reglerna"-undanflykter?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,376
Jag för min del tycker det är fegt att reda ut mekaniken innan spel. Vi vill väl att hela R1 ska gå åt till missförstånd, upprepningar och "jag har inte fattat reglerna"-undanflykter?
Se det som en anpassning för oss som behöver extra stöd för att uppnå målen. Du, BB7 och Rasmus får mindre arbetsbörda i R1 när Anthrox går in som specialpedagog tidigt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Tiden för anmälans slut närmar sig! Hinner vi få någon mer spelare tro?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Se det som en anpassning för oss som behöver extra stöd för att uppnå målen. Du, BB7 och Rasmus får mindre arbetsbörda i R1 när Anthrox går in som specialpedagog tidigt.
vi ska nog hitta något sätt att bråka om reglerna ändå ;)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Jag för min del tycker det är fegt att reda ut mekaniken innan spel. Vi vill väl att hela R1 ska gå åt till missförstånd, upprepningar och "jag har inte fattat reglerna"-undanflykter?
Har vi spelat varulvsspel i nästan tjugo år utan att du tröttnat på min korkade stil? 😅
Med vänlig hälsning, han som spelar bajs-poker 😂
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Har vi spelat varulvsspel i nästan tjugo år utan att du tröttnat på min korkade stil? 😅
Med vänlig hälsning, han som spelar bajs-poker 😂
FÖR MIG ÄR EN VIKTIG ANPASSNING FÖRUTSÄGBARHET - jag kommer bli stressad om du inte är förvirrad och missförstår reglerna
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
14 anmälda spelare än så länge! Kan vi få någon till, och utmana Mäster Ulv om vilket spel som blir störst i år? Betänk att ni slipper att jag tar plats i spelet, så antalet inlägg kommer ju vara halverat från det vanliga!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
14 anmälda spelare än så länge! Kan vi få någon till, och utmana Mäster Ulv om vilket spel som blir störst i år? Betänk att ni slipper att jag tar plats i spelet, så antalet inlägg kommer ju vara halverat från det vanliga!
Står inget i reglerna om at du inte får anmäla dig.
Senast var ju Octa med (å vann) så anmäl dig för att opta antalet nu👍

Jag lovar att (kanske) inte rösta ut dig direkt i R1😇
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
14 anmälda spelare än så länge! Kan vi få någon till, och utmana Mäster Ulv om vilket spel som blir störst i år? Betänk att ni slipper att jag tar plats i spelet, så antalet inlägg kommer ju vara halverat från det vanliga!
Fjorton anmälda spelare? Det låter mer som om vi är tretton dvärgar och en hobbit än någon sorts interstellära adelsfamiljer.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Fjorton anmälda spelare? Det låter mer som om vi är tretton dvärgar och en hobbit än någon sorts interstellära adelsfamiljer.
Det bor ungefär 15 000 000 människor på Arrakis, så det finns utrymme för många spelare! De flesta blir ju dock fremener då, men det underlättar väl säkert lite.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Sista dagen för anmälan idag!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Mindre än 5 timmar kvar innan ni inte får vara med och spela! Kom och anmäl er nu!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Och för förtydligande: Spelet startar imorgon kl. 12.00.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Jag kommer att skapa tråden för runda 1 i förväg, för att minimera risken med mina tidigare synder. Att tråden är skapad innebär INTE att spelet har startat. Skriv inget i tråden innan 12.00 imorgon.
 
Top