Varulv [Anmälan] Dune - Ökenplaneten

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Ja, se till att anmäla er nu! Kolla:
  • Anthrox har under föregående säsong bevisat att han gör både innovativa och stabila designer
  • Semi-öppet upplägg är det bästa sättet att kombinera balans-kul med klura på mekaniken-kul!
  • Dune är den bästaste bästa science fictionen som någonsin gjorts!!!
Det här vill ni inte missa!
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Grymt fixat! <3
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Det dök upp lite frågor från PM som jag tänkte nog kan vara värt att förtydliga för alla inblandade:

1. Är Husets familj ”bybor”?
1b. Får de prata med varandra verkligen? Då borde de väl kunna räkna ut vilka som inte är bybor? Är jag dum? Hur är jag dum?
2. är alla andra roller förutom förrädaren och Saudsukar (eller vad de heter) bybor?

1) Ja! De är tom de bybor som allt hänger på. Om de dör är det över.
1b) Ingenting hindrar Förrädaren från att vara en del av familjen, så risken finns ju att Förrädaren är med i familjens PM-grupp och ställer till med oreda.
2) Förrädaren kommer ha en av "bybo"-rollerna utöver att vara Förrädare (exv kanske Förrädaren även har spionmästare, eller fremen som roll). Bene Gesserit (siarna) får dessutom välja om de ska vara ulvar eller bybor. Men i övrigt så är rollerna bybor.

Och för att förtydliga ännu mer: Alla bybor har roller, men Husets familj är en egen roll bland byborna. Och det är denna specifika roll som är kriteriet för ulvarnas vinst.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Är jag dum? Hur är jag dum?
Detta svarade du inte på vad jag kan se?
Men bra förtydligande att ulvarna vinner genom att få ut husets familj, hade jag missat och tänkte att de givetvis borde outa tidigt.
Känns som var slumpen placerar förrädaren spelar stor roll dock.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Detta svarade du inte på vad jag kan se?
Men bra förtydligande att ulvarna vinner genom att få ut husets familj, hade jag missat och tänkte att de givetvis borde outa tidigt.
Känns som var slumpen placerar förrädaren spelar stor roll dock.
För att bibehålla sekretessen gällande vem som ställt frågorna kan jag tyvärr inte gå in närmre på det svaret än nedan:

Ingen av mina spelare är dumma, och om något missuppfattas i spelupplägget är det jag som SL som misslyckats.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Fint Anthrox! Men nu när jag fattat undrar jag om inte spelet kan bli rätt trasigt om förrädaren är en av husets familj? Han vet vilka han ska mörda och ingen i familjen kommer våga ta med sig någon i fallet. Allt detta medan övriga är helt i mörkret.
 
Top