Varulv [Anmälan] Dune - Ökenplaneten

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Planeten Arrakis, känd som Dune.
Ett land fyllt av sand.
Hemmet för kryddan Melange. Kryddan som styr universum.
Och den som kontrollerar Dune, kontrollerar också kryddan.

På denna planet kommer ni att dö.
Vi har sett det.
Men systerskapet Bene Gesserit har haft fel tidigare.
Ni är här på grund av profetian. Systerskapet har studerat din ätt och din framtid. Vi har sett dig dö många gånger. Vi har också sett dig resa upp och befalla stora arméer som bringar fred till Arrakis.
Vad som sen sker är upp till er.



Välkomna till Dune!
Ni befinner er för närvarande på ett fraktskepp genom kosmos, där ni packat ner allt ni äger från er förra planet. Ni flyttar, då kejsaren har utlyst er, hus Atreides, som den nya ståthållaren till planeten Dune. Men tro inte att det på något sätt kommer att bli enkelt. Den som kontrollerar Dune har hela universums ögon på sig. Och Harkonnen har knappast glömt den skymf att bli fråntagna rätten till ökenplaneten. Deras spioner och infiltratörer finns i drivor kvar på planeten. De kommer försöka stoppa er.

Var god anmäl er senast den 8/3, kl 21.00. Spelet startar den 10/3 kl 12.00.

Regler:
1: Ni får inte prata om spelet utanför speltråden om inte era roller specificerar att det är tillåtet.
2: Ni får inte redigera/radera inlägg eller kopiera text eller bilder från PM.
3: Stäng av visningsläget på forumet innan spelet börjar för att slippa PM-gate. Fråga om ni vill ha hjälp med detta.
4: Kontakta alltid SL om det finns tveksamheter angående regler.
5: Spelet består av två fraktioner: Atreides (bybor) och Konspiratörerna (ulvar). Konspiratörerna består av dels Sardaukar och dels en (1) förrädare som infiltrerat Atreides.
6: Alla spelare kommer få en roll från listan nedan.
7: Så länge som Förrädaren är vid liv utför hen ”dagmord”, där hen installerar en giftig tand i munnen på en bybo. När rundan sen tar slut aktiveras tanden och den dagmördade dör, men får även ta med sig en annan spelare i fallet. Det är alltså tekniskt sett den som fått tanden som bestämmer vem som ska ”röstas ut”. Ulvarna har inga vanliga nattmord och ingen utröstning sker så länge som Förrädaren är kvar i spel.
8: När rundans stopptid uppnåtts är rundan slut och inga fler inlägg är tillåtna denna runda. Så länge förrädaren lever är rundans stopptid 24 timmar efter att hen skickat in sitt dagmord. Rundans annalkande slut annonseras i tråden via SL genom en post som lyder ”REMEMBER THE TOOTH (Rundan avslutas om 24 timmar!)”.
9. SL ska göra sitt yttersta för att vara närvarande i spelet för att det ska bli så få väntetider som möjligt, men då det finns ett liv utanför varulvsspelen ber om jag om tålamod. Förvänta er svar från mig inom ett par timmar som senast.
10. Om Förrädaren åker ut före Sardaukarerna förändras spelet till ett vanligt varulvsspel. Byn kan då varje runda rösta ut en spelare att kasta till sandmaskarna. Sardaukarerna får även nattmord varje runda och rundornas längd blir 24 timmar.
11. Atreides (byborna) vinner om både Förrädaren och alla Sardaukarer är ute ur spel.
12. Konspiratörerna (ulvarna) vinner om alla i Husets familj dör (förutom eventuell Förrädare då).

Roller (antal med i spelet):
Husets familj (1-4) – Vet vilka mer som ingår i familjen och har en gemensam PM-grupp med övriga medlemmar (inklusive Kwisatz Haderach).
Kwisatz Haderach (1) – Får för varje runda hen är vid liv en ny förmåga (kumulativt). Är en del av familjen och kan inte vara förrädaren.
R1: får rollsiarförmåga
R2: får väktarförmåga (kan inte väkta sig själv två rundor i rad, men andra spelare kan väktas flera rundor i rad)
R3: får siarförmåga
R4: får nattmordsförmåga
R5: får en till rollsiar & siarförmåga
R6+: får en till nattmordsförmåga
Bene Gesserit (0-2) – Siare, måste välja sida (bybo eller ulv) innan R3 och kan sen inte ändra sig igen. Kan inte vara förrädaren.
Rymdgillets representant (0-2) – Kan förmedla ett meddelande till SL som postas i startinlägget för nästa runda. Inlägget är anonymt och kan innehålla vad som helst.
Suk-doktor (0-2) – Får reda på en förmåga som använts, mot vem, och av vem, under natten.
Svärdmäster (0-2) – Kan nattmörda en annan spelare (endast en gång).
Spionmäster (0-2) – I början av spelet får hen välja en annan spelare. Om spionmästaren blir mål för något (oavsett vad) så blir den valda spelaren målet istället.
Mentat (0-1) – Får varje runda ställa en ja/nej-fråga som inte innehåller en spelares namn eller frågar efter fraktioner, till SL som besvarar frågan sanningsenligt under natten.
Smugglare (0-2) – Kan skicka ett meddelande till en annan spelare under natten (via SL men spelaren får vet vem meddelandet kommer från).
Fremen (0-2) – Kan skicka sin fraktionstillhörighet till en annan spelare under natten (via SL men spelaren får vet vem meddelandet kommer från).
Ghola (0-1) – Om hen inte läser eller på något sätt tar del av nästa runda efter att ha dött kommer hen återfödas rundan efter det.
Fedaykin (0-2) – Är immun mot allt som sker under natten förutom utröstning, både från byn och från ulvarna. Hen kan fortfarande få en tand installerad (eftersom det sker dagtid).
Sardaukar (1-*) – Kan prata med varandra (men inte med Förrädaren), vet vem Förrädaren är, har nattmord om Förrädaren försvinner. Har en Hunter-seeker som de kan använda för att få ett extra nattmord som kan användas även när Förrädaren lever. Kan nattmörda i övrigt först efter att Förrädaren försvunnit.
Förrädare (1) – Dagmördar, tillhör ulvlaget (vet vilka de är men får INTE vara med i samma PM-grupp), har en roll utöver Förrädare från ovanstående lista.


(Om ni redan nu ser något som bryter spelet fullständigt får ni gärna hojta till så det går att korrigeras. Eller om ni har en bra idé på fler roller som kan passa in och förstöra allt. Spelet har inte genomgått någon sorts balansering alls.)
* - Beroende på antal anmälda spelare.

Anmälda:
Andersson
Fjodorsenuba
Octagonal
Hägerstrand
Khan
Vimes
Basenanji
Sidd
RasmusL
Hellzon
Waterhouse
Yem_86
Brynolf
Impetigo
 
Last edited:

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
@Anthrox kom ihåg att formuet kommer throttla dina pm så det kommer ta väldigt lång tid att skicka ut dem. Ha det med i beräkningarna på rundorna. Tips for coachen som gjort det för svårt för mig själv aldeles för många gånger...

Och så klart är jag med!
" There is no call we do not answer."
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
799
Fear is the mind-killer. Jag anmäler mig!

..men vore det inte lite mer spicy om alla de här rollerna var hemliga och vi var tvungna att lista ut dem under spelets gång? För att inte knäcka upplägget helt skulle du kunna bestämma att man inte får prata om något som har med rollerna att göra?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Fear is the mind-killer. Jag anmäler mig!

..men vore det inte lite mer spicy om alla de här rollerna var hemliga och vi var tvungna att lista ut dem under spelets gång? För att inte knäcka upplägget helt skulle du kunna bestämma att man inte får prata om något som har med rollerna att göra?
Jag har lärt mig av Fjoddes läxa :)
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
@Anthrox kom ihåg att formuet kommer throttla dina pm så det kommer ta väldigt lång tid att skicka ut dem. Ha det med i beräkningarna på rundorna. Tips for coachen som gjort det för svårt för mig själv aldeles för många gånger...

Och så klart är jag med!
" There is no call we do not answer."
Har det blivit värre btw? Senast jag arrade var det typ blockad på en 2 minuter eller så mellan mailen, för att förhindra spam. Och det är väl iaf hanterbart.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,570
Location
Oktoberlandet
Har det blivit värre btw? Senast jag arrade var det typ blockad på en 2 minuter eller så mellan mailen, för att förhindra spam. Och det är väl iaf hanterbart.
Hälsa Admin att det kan vara bra för bla dig och @Waterhouse på allt postande ni brusar tråden med i spel också…för att inte tala om fjodde, Mr.anderss och @Xyas 😉🫣😇
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Har det blivit värre btw? Senast jag arrade var det typ blockad på en 2 minuter eller så mellan mailen, för att förhindra spam. Och det är väl iaf hanterbart.
Sist nu blev jag blockat till 3 minuter x 13 spelare så tog ett tag :D
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,744
Location
Göteborg
Sist nu blev jag blockat till 3 minuter x 13 spelare så tog ett tag :D
Men det är väl bara när man startar nu tråd? Kör man på all kommunikation med en viss spelare i samma tråd så blir man bara blockad när man skickar ut rollerna. Sedan kan man skicka hur mycket man vill i de PM-trådarna utan att forumet ställer sig i vägen.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Men det är väl bara när man startar nu tråd? Kör man på all kommunikation med en viss spelare i samma tråd så blir man bara blockad när man skickar ut rollerna. Sedan kan man skicka hur mycket man vill i de PM-trådarna utan att forumet ställer sig i vägen.
Så kanske det är ja!
 
Top