Varulv [Anmälan] Dune - Ökenplaneten

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Alltså om du verkligen vill sätta dig in i Frank Herberts märkvärdiga epos ska du läsa böckerna först!
Läst första men var inte så förtjust i den ärligt talat. Helt ok men förstår inte hur den kan rankas som den bästa sci-fi som någonsin skrivits av så många.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
”Läste första men förstår inte” bah! Herbert har skrivit SEX böcker!!! Du måste ju engagera dig lite! 😤😤😤
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
(Jag skojar, har knappt sett första (!) filmen av David Lynch, men hoppas att jag ska förvalta min roll bra ändå!)
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
@Anthrox kom ihåg att formuet kommer throttla dina pm så det kommer ta väldigt lång tid att skicka ut dem. Ha det med i beräkningarna på rundorna. Tips for coachen som gjort det för svårt för mig själv aldeles för många gånger...

Och så klart är jag med!
" There is no call we do not answer."
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Läst första men var inte så förtjust i den ärligt talat. Helt ok men förstår inte hur den kan rankas som den bästa sci-fi som någonsin skrivits av så många.
Samma här. För mig är det nog inte ens topp 5 av den klassiska science fiction pappa lånade ut till mig.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Samma här. För mig är det nog inte ens topp 5 av den klassiska science fiction pappa lånade ut till mig.
Passa er väldigt noga nu. Vi vill inte ha några "olyckor" innan spelstart, eller hur?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Passa er väldigt noga nu. Vi vill inte ha några "olyckor" innan spelstart, eller hur?
Dune är bäst. Särskilt delen när de små dvärgarna i kåpor kommer med sin stora traktor och snor roboten och diskmaskinen. Och sedan blir de i sin tur rånade av ett (MC?)-gäng i vita hjälmar som skjuter sönder den stora traktorn och norpar plåtisarna. 5/5
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Dune är bäst. Särskilt delen när de små dvärgarna i kåpor kommer med sin stora traktor och snor roboten och diskmaskinen. Och sedan blir de i sin tur rånade av ett (MC?)-gäng i vita hjälmar som skjuter sönder den stora traktorn och norpar plåtisarna. 5/5
Ja, den är bra! Sedan gillar jag den där drömmen om en sorts människa som lever i en stad, äter nudlar och träffar snygga brudar som röker cigaretter. Minns det som att det regnar ganska mycket också!? 🙌
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Kom igen nu, fler folk! Låtom oss alla bli höga på krydda!
 
Top