Ahsokatråden

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Bland den sk Gen Z verkar det finns en hel del som genuint gillar den.
Subredditen prequelmemes på reddit anser jag vara levande bevis för att om man "låtsasgillar" något "ironiskt" så kommer man tillsist gilla det på riktigt. Subredditen började som en reddit där man gjorde memes där man skämtade om hur fantastiska prequelfilmerna var, framförallt låtsashyllade man Haydens insatser som Anakin.

Går man in på subredditen idag, flera år down the line, så hyllar de oironiskt filmerna som de bästa filmerna i Star Wars, tom. de bästa filmerna någonsin.

Jag minns själv filmerna när de släpptes som universalt hatade. Hade filmexperter på YouTube varit en grej år runt millenieskiftet hade det funnit timtals med content som talade illa om dem.

Lustigt nog älskar min pappa (70+) prequelsna. Han gillade dock varken Andor eller Mando, för där var inga jedis med i dom, så han är död för mig.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Kul att du gillar prequelsen! Jag tycker det är så konstigt att film och tv-serier är så dikotomiska nuförtiden. Man ska älska dem eller hata dem, att gilla något bristfälligt anses konstigt. Det är som med mig och den senaste Matrixfilmen. Den var inget mästerverk och den har uppenbara brister, men den är spännande och har ett fint budskap så jag gillade den. Och när jag säger det tappar folk hakan och utbrister ”Va?! Hur kunde du GILLA den filmen?!” Och liksom, jag hade förstått förvåningen om jag kallat den ett cinematiskt mästerverk eller nåt. Jag sa bara att jag gillade den. Jag kan tänka mig att det är lite samma för dig med prequelsen?
Jepp, typ så! Nu har jag i gemen lägre krav på saker som är relaterat till Star Wars än jag har på annan underhållning för att jag är uppvuxen med Star Wars som min evige kompanjon och följeslagare.
 
Last edited:

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Minimoni får darra av fruktan för jag tyckte faktiskt att det senaste avsnittet var rätt bra också.

Några saker bara.

Ahsoka the white lol.

Ahsokas och Ezrans reunion kändes 100% mer genuin än Sabines och Ezrans reunion.

Cameos gör att världen än en gång känns liten.

Jag hoppas senator Xianos (?) är en idiot och inte en plant, för han är en lite för obvious plant.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Minimoni får darra av fruktan för jag tyckte faktiskt att det senaste avsnittet var rätt bra också.

Några saker bara.

Ahsoka the white lol.

Ahsokas och Ezrans reunion kändes 100% mer genuin än Sabines och Ezrans reunion.

Cameos gör att världen än en gång känns liten.

Jag hoppas senator Xianos (?) är en idiot och inte en plant, för han är en lite för obvious plant.
Xianos son är en av huvudpersonerna i en av Disneys animerade serier så vill du inte veta vad han är eller inte är och dennes framtid, googla inte!
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,883
Location
Barcelona
Jag har länge velat ha en barnhemsplanet i mina Star Wars-kampanjer, det börjar nog bli dags nu. Tänk liksom att hela planeten är nån sorts Dickenskt barnhem, överbefolkad av trasiga urchins i nån slags socialdarwinistisk struktur, med osympatiska nunne-robotar som bara ser till deras basbehov, men inget mer. Så fort rollpersonerna landat blir de trakasserade av en hord av luggslitna småglin som försöker stjäla allt deras stuff.
 

vije

Warrior
Joined
21 Jan 2017
Messages
245
Så angående att Thrawn inte hittat Ezra - det tog honom typ fem minuter att hitta Ahsoka... Dom upptäckte henne de facto redan i hyperrymden :) Kanske Ezra och Thrawn är in cahoots? :)
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,478
Location
Stockholm
Så angående att Thrawn inte hittat Ezra - det tog honom typ fem minuter att hitta Ahsoka... Dom upptäckte henne de facto redan i hyperrymden :) Kanske Ezra och Thrawn är in cahoots? :)
Jag föreställer mig att Thrawn kanske inte var på topp när han först landade där i den främmande galaxen, så Ezra hade möjlighet att sticka och gömma sig?
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Så angående att Thrawn inte hittat Ezra - det tog honom typ fem minuter att hitta Ahsoka... Dom upptäckte henne de facto redan i hyperrymden :) Kanske Ezra och Thrawn är in cahoots? :)
Jag personligen är inte säker på att Ezra är god längre. Jag tror att han är det och det vore väldigt vågat av Disney om det skulle visa sig att han antingen är i samarbete med Thrawn, eller har gått sin egna mörka väg vad det nu innebär.

Men det kan inte bara vara jag som tycker det är creepy att Ezras tröja/skjorta(eller vad det nu är) är gjord av dog-tags från storm troopers!?
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Men det kan inte bara vara jag som tycker det är creepy att Ezras tröja/skjorta(eller vad det nu är) är gjord av dog-tags från storm troopers!?
Är det dog-tags det är? Har inte förstått. Men det är ju lite in-character ändå, han samlade ju på imperie-hjälmar i början av Rebels.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Alltså, trots att jag inte gillar Ep. 1-3 (utom 1 på kul) så tycker jag inte alls att det är konstigt att folk gillar dem. Jag har ju pratat om detta i tidigare trådar om att jag tycker det är konstigt att folk bedömer filmer/serier som en bingobricka. Där man liksom radar upp positiva och negativa saker och bedömer verket utefter hur många negativa saker det finns, även om de för den övergripande storyn och tematiken är betydelselösa. För mig lutar det snarare åt att en film är lika bra som sina bästa delar. Om man ser Ep. 1-3 och de har delar som verkligen slår på ens emotionella strängar så förstår jag helt och fullt att man kan gilla filmerna trots de dåliga sakerna som där finns.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,014
Location
Ereb Altor
Alltså, trots att jag inte gillar Ep. 1-3 (utom 1 på kul) så tycker jag inte alls att det är konstigt att folk gillar dem. Jag har ju pratat om detta i tidigare trådar om att jag tycker det är konstigt att folk bedömer filmer/serier som en bingobricka. Där man liksom radar upp positiva och negativa saker och bedömer verket utefter hur många negativa saker det finns, även om de för den övergripande storyn och tematiken är betydelselösa. För mig lutar det snarare åt att en film är lika bra som sina bästa delar. Om man ser Ep. 1-3 och de har delar som verkligen slår på ens emotionella strängar så förstår jag helt och fullt att man kan gilla filmerna trots de dåliga sakerna som där finns.
Ja, de är ju knappast felfria mästerverk och hade absolut kunnat göras bättre men givet hur utvecklingen sett ut skulle jag säga att de står sig väldigt väl mot Boba och Mandalorian.
 
Top