folketsfiende
drömvändare
Väl gissat!Då kommer min andra gissning och det är Bruno K Öijer. Nåt med vråkvingen och barnet bla som säger ding dong.
Väl gissat!Då kommer min andra gissning och det är Bruno K Öijer. Nåt med vråkvingen och barnet bla som säger ding dong.
I en annan version av citatet är "my bush and my tush" utbytt mot "my grassy knoll and muddy hole" vilket är väldigt kul, men nu fick det bli det här. Kanske kan det vara en ledtråd, att det finns varianter alltså."Yea, cookie crumbled a little different for me over here. I wasn’t so much lifted by light as I was caught in a net. Little bastards set a snare for me. Next thing I know, I’m being winched straight up through the world’s sappiest pine tree. My slacks got snagged on a branch, so they are gone. And I’m hauled on board with my bush and my tush hanging out. I see my old pals, the grey aliens with the big, fat, stupid eyes and I’m hit with the realization, first time I’ve been on a second date since 2009."
Ja, "den" med med Kate McKinnon. Och Ryan Gosling. Och ibland andra. Meryl Streep till exempel. Close Encounter heter den. Just den här Another Close EncounterSaturday Night Live?
Ed: Jo, visst är det den med Kate McKinnon?
Det är ett 1900-talsverk.David Copperfield?
Bra gissning utifrån citatet! Mer ledtråd:Kafka?
Bravo! Hade några fler citat på lager som ledtrådar, men det behövdes ju inte!The dispossessed?
Jag tog det mest på den ganska generösa ledtrådenBravo! Hade några fler citat på lager som ledtrådar, men det behövdes ju inte!
Älskar't! Men just nu tar jag inte den här.Jag tog det mest på den ganska generösa ledtråden
"I'm not obsessed with sex, I just can't stop thinking about it. The performance of it. The awkwardness of it. The drama of it. The moment you realise someone wants your body. Not so much the feeling of it."
Luktar lite Chuck Palahniuk. Isf kanske Invisible monsters?Jag tog det mest på den ganska generösa ledtråden
"I'm not obsessed with sex, I just can't stop thinking about it. The performance of it. The awkwardness of it. The drama of it. The moment you realise someone wants your body. Not so much the feeling of it."
Sex Criminals av Matt Fraction?Jag tog det mest på den ganska generösa ledtråden
Det är det såklartMen vad fan, det är Fleabag.
Jag har faktiskt aldrig sett The Crow, men skurken kanske citerar författaren...Det här har jag läst på svenska. Men jag vet inte vad det är.
Det är i alla fall inte skurken i The Crow som pratar om att barndommen är slut när man förstår att man ska dö. Men jag gissar på honom ÄNDÅ!
Nej, det var mest för att jag inte hade någon plan och det var det första jag kom att tänka på. Kan det vara typ Tennessee Williams? Honom har jag läst på svenska så det skulle vara en rimlig förklaring.Jag har faktiskt aldrig sett The Crow, men skurken kanske citerar författaren...
Den här boken kom tre år före katten på taket.Nej, det var mest för att jag inte hade någon plan och det var det första jag kom att tänka på. Kan det vara typ Tennessee Williams? Honom har jag läst på svenska så det skulle vara en rimlig förklaring.
Du får en ny chans nuOm vi ska svara på vilken bok det handlar om, så är det Of Mice and Men av John Steinbeck.
Damn! Kortare svar går snabbare att skriva.
East of Eden är rätt svar!So, en bok av John Steinbeck där någon frågar om hans bok Of Mice and Men? Jösses, karln har ju skrivit massor och jag kan inte många titlar utantill. Grapes of Wrath kom väl strax efter Of Mice and Men, så den funkar inte.
Jag har ingen aning om när den kom, men jag drar väl till med den enda titel jag kan utöver de två ovan: East of Eden.
Alltsssååå antagligen inte men: Time BanditsDå är det min tur och det blir en liten kluring:
"Here you are, sir. Main level, please."
Solaris?Mera ledtrådar: Filmen är över femtio år gammal och citatet är den första repliken som sägs i filmen efter nästan en halvtimma av musik och ljudeffekter.
Det är rätt!2001: a space odyssey?
Då kanske det kan vara en Jaques Tati-film? Charade kanske?Mera ledtrådar: Filmen är över femtio år gammal och citatet är den första repliken som sägs i filmen efter nästan en halvtimma av musik och ljudeffekter.
Borde inte vara så komplicerat, tänker jag.Under Karlavagnens stjärnor tar jag Orions bälte av
Du är min ros, du är mitt ris och jag dricker av din sav
RanelidBorde inte vara så komplicerat, tänker jag.
Tänkte väl att det skulle gå snabbtKrymplings!
Delta Green? (Fast jag vet att jag har trollat i Delta Green så nä)Unlike many games with supernatural elements in the setting, this one does not allow characters the option of using magic. There are two reasons for this, ...
Hmm, fler spel i samma setting, alltså?Unlike many games with supernatural elements in the setting, this one does not allow characters the option of using magic. There are two reasons for this, ...
Det är inte hur jag skulle tolka den meningen.Hmm, fler spel i samma setting, alltså?
Hunter (WoD)?
Ah, så inte det.Det är inte hur jag skulle tolka den meningen.
Operation Heron Beach är härmed inledd!Delta Green? (Fast jag vet att jag har trollat i Delta Green så nä)
Nej, det är även om det (typ) utspelar sig på jorden är kristendomen ganska långt borta.Måste vara ett Kristet rollspel.
Lightraiders?
Jag tänkte också om det var något av rövhattsspelen, men jag tror Rahowa, Myfarog och Fatal alla släpptes på denna sida millenieskiftetDet är inte typ Myfarog?
Jävligt svårt att hålla sig från en gissning dockJag tror jag vet nu, men ska äta och kolla på film så
På ett sätt är det inte långt ifrån.Big Eyes, Small Mouth?
Det tror jag också det måste vara. Powered by Fuzion osv.I'm back. Det måste väl vara Usagi Yojimbo
Ja!I'm back. Det måste väl vara Usagi Yojimbo
FWIW så varierar inte min meaning. Svinbra verkligen, eller ska jag säga blind gris-bra?Förlagan är hysteriskt bra. IMO. YMMV.
Det är någon som säger det om Hollownest i Hollow Knight. Kartritaren eller han med masken?"For so long I've felt drawn here. So many tales full of wonders and horrors. No longer could I resist. I just had to see it for myself."
Nä, det är inte jag som pratar om rollspel.nu
“Madam,” said (X), his voice dropping nearly an octave, “I have made love. I have had sex. I have bedded, rutted, fucked, and on one occasion, with enthusiastic consent and a great deal of oil, I have sodomized, but I have never, not once, canoodled.”
Något av det!Vill ni ha ledtrådar eller fler citat från samma text?
Något av Abercrombie?Det blir ett till från samma källa.
In life, if you were careful, there were simply not that many times when you absolutely, positively, had to turn into a bear.
Jag tror det finns ledtrådar som tyder på det:Jag började tycka att det lät som Baldur's Gate 3. Men det ska alltså vara en roman?
Det är roman.