”Var är citatet ifrån?”-leken

"Yea, cookie crumbled a little different for me over here. I wasn’t so much lifted by light as I was caught in a net. Little bastards set a snare for me. Next thing I know, I’m being winched straight up through the world’s sappiest pine tree. My slacks got snagged on a branch, so they are gone. And I’m hauled on board with my bush and my tush hanging out. I see my old pals, the grey aliens with the big, fat, stupid eyes and I’m hit with the realization, first time I’ve been on a second date since 2009."

"Yea, cookie crumbled a little different for me over here. I wasn’t so much lifted by light as I was caught in a net. Little bastards set a snare for me. Next thing I know, I’m being winched straight up through the world’s sappiest pine tree. My slacks got snagged on a branch, so they are gone. And I’m hauled on board with my bush and my tush hanging out. I see my old pals, the grey aliens with the big, fat, stupid eyes and I’m hit with the realization, first time I’ve been on a second date since 2009."
I en annan version av citatet är "my bush and my tush" utbytt mot "my grassy knoll and muddy hole" vilket är väldigt kul, men nu fick det bli det här. Kanske kan det vara en ledtråd, att det finns varianter alltså.

Och med "freaky little aliens" menar jag ju inget illa mot er som föredrar att "slap a knocker" 👽

Ni får en till ledtråd, herregud. Men det är ett tv-program, humor, och en sketch som gått genom många år. Flera gånger alltid med den kanske bästa gästen, som just nu senast var med i vad som är den senaste stora SF-hitten.

Herregud, som sagt, det är inte en nu-metal webcomic från 98.

Saturday Night Live?

Ed: Jo, visst är det den med Kate McKinnon?
Ja, "den" med med Kate McKinnon. Och Ryan Gosling. Och ibland andra. Meryl Streep till exempel. Close Encounter heter den. Just den här Another Close Encounter

En roman!

"Han försökte läsa en elementär ekonomisk text; den tråkade ut honom mer än han stod ut med. Det var som att lyssna på någon som oupphörligt om och om igen berättade om en lång och dum dröm."

Bravo! Hade några fler citat på lager som ledtrådar, men det behövdes ju inte!
Jag tog det mest på den ganska generösa ledtråden :)

"I'm not obsessed with sex, I just can't stop thinking about it. The performance of it. The awkwardness of it. The drama of it. The moment you realise someone wants your body. Not so much the feeling of it."

"I'm not obsessed with sex, I just can't stop thinking about it. The performance of it. The awkwardness of it. The drama of it. The moment you realise someone wants your body. Not so much the feeling of it."
Älskar't! Men just nu tar jag inte den här.

Luktar lite Chuck Palahniuk. Isf kanske Invisible monsters?

Sex Criminals av Matt Fraction?

Ok, här kommer ett quote valt av mig och dotra mi:

When a child first catches adults out -- when it first walks into his grave little head that adults do not always have divine intelligence, that their judgments are not always wise, their thinking true, their sentences just -- his world falls into panic desolation. The gods are fallen and all safety gone. And there is one sure thing about the fall of gods: they do not fall a little; they crash and shatter or sink deeply into green muck. It is a tedious job to build them up again; they never quite shine. And the child's world is never quite whole again. It is an aching kind of growing.

Det här har jag läst på svenska. Men jag vet inte vad det är.
Det är i alla fall inte skurken i The Crow som pratar om att barndommen är slut när man förstår att man ska dö. Men jag gissar på honom ÄNDÅ!

Det här har jag läst på svenska. Men jag vet inte vad det är.
Det är i alla fall inte skurken i The Crow som pratar om att barndommen är slut när man förstår att man ska dö. Men jag gissar på honom ÄNDÅ!
Jag har faktiskt aldrig sett The Crow, men skurken kanske citerar författaren...

Jag har faktiskt aldrig sett The Crow, men skurken kanske citerar författaren...
Nej, det var mest för att jag inte hade någon plan och det var det första jag kom att tänka på. Kan det vara typ Tennessee Williams? Honom har jag läst på svenska så det skulle vara en rimlig förklaring.

Nej, det var mest för att jag inte hade någon plan och det var det första jag kom att tänka på. Kan det vara typ Tennessee Williams? Honom har jag läst på svenska så det skulle vara en rimlig förklaring.
Den här boken kom tre år före katten på taket.

Ni får en bildledtråd för det verkar vara populärt, innan jag annars byter citat

1000030803.png

So, en bok av John Steinbeck där någon frågar om hans bok Of Mice and Men? Jösses, karln har ju skrivit massor och jag kan inte många titlar utantill. Grapes of Wrath kom väl strax efter Of Mice and Men, så den funkar inte.

Jag har ingen aning om när den kom, men jag drar väl till med den enda titel jag kan utöver de två ovan: East of Eden.

So, en bok av John Steinbeck där någon frågar om hans bok Of Mice and Men? Jösses, karln har ju skrivit massor och jag kan inte många titlar utantill. Grapes of Wrath kom väl strax efter Of Mice and Men, så den funkar inte.

Jag har ingen aning om när den kom, men jag drar väl till med den enda titel jag kan utöver de två ovan: East of Eden.
East of Eden är rätt svar!

Jag tycker det är lite tvek att bara lista alla böcker man kan. Men å andra sidan gissade jag bara på Tennesse Williams utan att specificera alls så jag har bevisligen nån slags dubbel standard.

Då är det min tur och det blir en liten kluring:
"Here you are, sir. Main level, please."

Jag är beredd med ledtrådar om ingen känner igen den.

Mera ledtrådar: Filmen är över femtio år gammal och citatet är den första repliken som sägs i filmen efter nästan en halvtimma av musik och ljudeffekter.

Under Karlavagnens stjärnor tar jag Orions bälte av
Du är min ros, du är mitt ris och jag dricker av din sav
Borde inte vara så komplicerat, tänker jag.

Unlike many games with supernatural elements in the setting, this one does not allow characters the option of using magic. There are two reasons for this, ...

Unlike many games with supernatural elements in the setting, this one does not allow characters the option of using magic. There are two reasons for this, ...
Delta Green? (Fast jag vet att jag har trollat i Delta Green så nä)

Jag backar på mitt tidigare påstående! Delta Green (sourcebook-versionen) gavs ut samma år som detta spel. Vilket också Over the Edge 2nd edition gjordes.

Men inget av dem är rätt.

Hmm, fler spel i samma setting, alltså?

Hunter (WoD)?

Nytt citat från samma källa:
Remember, only ninja characters may learn Ninjutsu.

Kan inte vara Lot5R, för där kan man väl spela Shugenja?

The Blossoms Are Falling?

Big Eyes, Small Mouth?
På ett sätt är det inte långt ifrån.

Det är ett rollspel. I små kretsar här på forumet dök det ofta upp i samtal en gång i tiden.

Förlagan är hysteriskt bra. IMO. YMMV.

Regelsystemet har ett namn och har använts till andra spel. Skulle man säga att något är ”Powered by” detta så skulle man vara lite rolig. … YMMV.

"For so long I've felt drawn here. So many tales full of wonders and horrors. No longer could I resist. I just had to see it for myself."

Nä, det är inte jag som pratar om rollspel.nu

"For so long I've felt drawn here. So many tales full of wonders and horrors. No longer could I resist. I just had to see it for myself."

Nä, det är inte jag som pratar om rollspel.nu
Det är någon som säger det om Hollownest i Hollow Knight. Kartritaren eller han med masken?

“Madam,” said (X), his voice dropping nearly an octave, “I have made love. I have had sex. I have bedded, rutted, fucked, and on one occasion, with enthusiastic consent and a great deal of oil, I have sodomized, but I have never, not once, canoodled.”

Ingen gissning. Bara en reflektion att citat-tråden blivit lite kåt senaste veckan.

Det blir ett till från samma källa.

In life, if you were careful, there were simply not that many times when you absolutely, positively, had to turn into a bear.

Ingen av er är helt fel ute. Det är roman. Det finns saker som vi inte tycker finns.

För att väcka lite liv i den här tråden tänkte jag säga att jag inte har en aning om var citaten kommer ifrån, men när jag läser det första är det Stephen Fry som är rösten i mitt huvud.

Mannen som aldrig kuckilurat talar med en annan person på jobbet.

"(X), I don't know what's going on here, but hopefully this woman can explain."

"What if she kills you, Boss?" called (X).

"Then either avenge me or put her in charge. Your choice.”

”I somehow thought you had experience with stealth missions.” .
“Domina, I’m a berserker.”
“Perhaps you gnawed your shield very quietly?”

Back