Kan mottagaren vara Agamemnon? Kanske Klytemnestra i så fall? (Vet att det är någon mer som försöker tala honom ur det, men det är någon mer obskyr.)Eftersom Twin Peaks-dagen var igår då:
"The life of a fair maiden, that you would toss into the fiery forge. Only so that you may be Lord. What a horrible thing to ponder. Your ascendency requires her sacrifice, whether she wishes it or not."
Vem säger detta?
Bränns (intended pun osv) lite mer än första gissningen får man ändå medge, även om jag smickras av att misstänkas vända mig till klassikerna.Någon som säger det till Stannis Baratheon då? Ser Davos?
Inte ens greven var "the most reviled man in all history".Dracula?
När jag citerar Mountain Goats nästa gång kommer det märkas. Men nej, det här är dialog, från en annan typ av verk än litterära trudelutter.Okej, så verket släpptes dagen efter Rysslands invasion av Ukraina? Och innefattar "the most reviled man in history". Det känns långsökt att det skulle handla om Putin och jag kan inte minnas att du haft med något citat som rört honom tidigare.
Jag chansar på Mountain Goats!
För att förtydliga så har personen som talar gett namn åt en särskild sorts druva.Ledtråd: Vindruvor
Markisen av Chardonnay som levde under renässansen -- jag vet inte om han namngav druvan, men jag har sett honom citeras än här, än där.För att förtydliga så har personen som talar gett namn åt en särskild sorts druva.
Elden Ring? Jag minns verkligen inget av dialogen där, förutom att sköldpaddor är hundar och sånt där som stod i roliga meddelanden.Nu börjar jag misstänka att ingen bara inte vill erkänna att man inte kommit så långt som till Mountaintops of the Giants.
ShabririEftersom Twin Peaks-dagen var igår då:
"The life of a fair maiden, that you would toss into the fiery forge. Only so that you may be Lord. What a horrible thing to ponder. Your ascendency requires her sacrifice, whether she wishes it or not."
Vem säger detta?
Densamme! Shabriri och ingen annan. Shabriri som tar över ens gamle polare Yuras kropp. Shabriri som försöker lura en att välja Lord of Frenzied Flame-slutet och bränna sig själv, istället för Melinas offer. Shabriri som har fått infekterade ögon att kallas Shabriri Grapes. Som fått sina egna utgröpta. The Most Reviled Man in All History. May Chaos take the World... May Chaos take the World! Shabriri.Shabriri
Med all rätt, och jag har ändå inga nya twilight-citat på lagerHägerstrand nosade ju på rätt klase, men damogn avgår med vinst och äran.
Spelade utan meddelanden/online. Kilade bara runt och vibbade, sen fick mina barn slå de svåra bossarna mens jag satt och söp in dialog och lore.Elden Ring? Jag minns verkligen inget av dialogen där, förutom att sköldpaddor är hundar och sånt där som stod i roliga meddelanden.
Och sen var det någon som var blind och ville ha vindruvor men de var egentligen ögon?
Kick-ass?I'll be fine. You've seen how much ass I can kick.
XenaI'll be fine. You've seen how much ass I can kick.
Det är på något sätt nära.Lara Croft
Samus? Inte för att det låter som Samus någonstans, men ändå.Det är på något sätt nära.
Jakan det vara någon som är känd för looks och byst?
Jag har väl spelat FFVII så pass många gånger att jag kan dialogen utantill, och känner inte igen frasen. Men det har ju samma energi så,Looks och byst
Jag har väl spelat FFVII så pass många gånger att jag kan dialogen utantill, och känner inte igen frasen. Men det har ju samma energi så,
Tifa Lockhart?
Ah, ja det förklarar ju saken. Det har jag bara spelat en gångDet är från Remaken, inte originalet, kanske därför? Det är när Cloud ser henne åka i vagnen på väg mot Wall Market.
Death is not the greatest loss in life. The greatest loss is what dies inside us while we live.
Gissar på en kylskåpsmagnet...Ah, ja det förklarar ju saken. Det har jag bara spelat en gång
Jag tatuerade in ett citat på min fru igår, så kör på det då. Det är dock från en kylskåpsmagnet så jag har absolut ingen aning om hur känd personen är som sagt det![]()
Ja!Är engelskan originalspråket?
Lars Norén!?Ser ut som att vi får upptäcka tillsammans vad det är för en tjomme
Det är inte från en film, men personen verkade gilla att skriva.
Är det en ledtråd eller ett nytt citat? Titeln på ett Limp Bizkit-album?Anatomy of an illness
LedtrådÄr det en ledtråd eller ett nytt citat? Titeln på ett Limp Bizkit-album?
(Z–>)90º – (E–N²W)90ºt = 1
Albert Einstein?Nu får ni inte mer tid på er. Norman Cousins var svaret.
Något enklare då:
Red Skull?Ja, texten är från ett Magic-kort. Här kommer en dialog. Stavningen är autentisk (såvida jag inte skriver fel).
- Ja, Grimes left hiss post to get an ale yesterday, vhich let to a small inzidet... He vas gone but fife minutes und vhen he returnt, Krull hat smasht hiss iron mask against der vall til it opent -- rippt off hiss manacles viss hiss teeth, snappt der ropes viss hiss chest und biceps... and vass in der process of pulferizink the cement encasing hiss feet mit der ball-und-chain attached to hiss vaist...
- Everything is alright now?
- Ach, ja! Ve hat forty off our best men stanting by so ve hat him subdued in a matter of hours...
Top ten, Alan Moore?Ja, texten är från ett Magic-kort. Här kommer en dialog. Stavningen är autentisk (såvida jag inte skriver fel).
- Ja, Grimes left hiss post to get an ale yesterday, vhich let to a small inzidet... He vas gone but fife minutes und vhen he returnt, Krull hat smasht hiss iron mask against der vall til it opent -- rippt off hiss manacles viss hiss teeth, snappt der ropes viss hiss chest und biceps... and vass in der process of pulferizink the cement encasing hiss feet mit der ball-und-chain attached to hiss vaist...
- Everything is alright now?
- Ach, ja! Ve hat forty off our best men stanting by so ve hat him subdued in a matter of hours...
Det är en lite äldre serie. Tänk fantasy, och rätt mycket humor.