Fantastisk film, också, men det är inte den. Den här är från 2016 (ni vet 2016, när allt var mycket bättre) och förtjänade också i mitt tycke alla priser, uppmärksamheten och erkännandet som Parasite sedan fick.Parasite?
Train to Busan?Fantastisk film, också, men det är inte den. Den här är från 2016 (ni vet 2016, när allt var mycket bättre) och förtjänade också i mitt tycke alla priser, uppmärksamheten och erkännandet som Parasite sedan fick.
Förvisso också väldigt bra, men det är en lite annan genre.Train to Busan?
Hahaha, du får rätt, fast du har fruktansvärt fel.Med mitt gränslösa hat mot koreansk film så såger jag The Handmaiden.
Death of Stalin?"Im cross about this. Very VERY VERY. CROSS INDEED! I look like a hevyweight boxer!"
Den har jag inte sett!Death of Stalin?
"Im cross about this. Very VERY VERY. CROSS INDEED! I look like a hevyweight boxer!"
Tycker det här var en bra gissning, och håller med om Coogan/Caine. Var ett tag sedan jag såg The Trip nu men visst håller de på att försöka bräcka varann och tjafsar om vem som imiterar bäst? Så jag gissar på Brydon dåJag kan bara tänka på att Steve Coogan gör en väldigt bra och kul imitation av Michael Caine i The Trip, och säger att "when he gets cross he gets very cross indeed".
Så Michael Caine nånstans nån gång?
Delen jag tänkte på var faktiskt Brydon, men det var ju "gets very loud indeed" han sa. ~1:00 in i det här klippetTycker det här var en bra gissning, och håller med om Coogan/Caine. Var ett tag sedan jag såg The Trip nu men visst håller de på att försöka bräcka varann och tjafsar om vem som imiterar bäst? Så jag gissar på Brydon då![]()
Emma Frost?"That's how my nose feels, the precise sensation of twenty thousand dollars of very delicate cosmetic surgery ruined by vandals"
Det stämmer. Har ingen mer detaljer får det räknas som rätt om en stund.Emma Frost?
Rimligt, jag köper det 100%. =)Det är det, tycker att @JohanL får den efter som han redan hade Emma Frost och ni postade typ samtidigt
Peacemaker?”Too bad, he was a nice guy. But the fight for peace and freedom must go on.”
REPMÅNAD!”Too bad, he was a nice guy. But the fight for peace and freedom must go on.”
Det är inte Red One.Jag har inte sett den men snälla låt oss säga att det inte är Red One?
Spirited?Phew! Då är nästa gissning den där med Ryan Reynolds, den har jag inte heller sett. Will Ferrell var med.
Så heter den kanske. Men jag kan ha blandat ihop den med Red One.Spirited?
Nej, men jag tror vi börjar närma oss rätt "känsla" i alla fall. Inte en komedi (om än stundtals humoristisk), rätt mycket action.Det är ju inte The Long Kiss Goodnight eller hur? Känns som den dykt upp i tråden förr, och jag såg fan om den nyss.
Båda är nog lite väl humoristiska =DKör trådens standardsvar då: Black Adder? Nej, vänta, Deadpool!
Det är ju ingen julkoppling, finken.Die Hard?
Nej, jag vet, men tänkte att @Rymdhamster stack ut hakan och hävdade att Die Hard absolut inte är en julfilm.Det är ju ingen julkoppling, finken.
Nä men jag skulle säga att du är nu i rätt trakter och sniffar! Jag konfirmerar 90-tal!Humor. Action, inte jul. Typ 80-90-tal
Jag gissar på nån John Woo typ Hard Arrow. Som jag inte sett sen på typ 30 år.
Tror du ska läsa vad hamstern skrev en gång till. Fast långsammare.Misstolkar jag nu, eller är det en Bruce Willis-film? Han har ju gjort en del man inte sett nu, men Femte elementet? Den har jag inte sett sen 95.
Det är en Gremlinskoppling i ett par steg också!Jag gissar inte för jag har typ inget att gissa på. Det är en film från 90-talet i någon slags mörk nästan-framtid där bruce willis inte är med.
Det finns en syster och en bror.
Jag behöver skådisar eller något mer ur handlingen för att hitta rätt.
Är Bruce Willis med i den!?Är det unbreakable?
BARB WIRE! BARB WIRE! Det är barb wire!!!!Filmen slutar med början på en underbar vänskap. Potentiellt.
Yes!!! Jag har inte sett den sen den var ny så jag har egentligen ingen koll på något annat än att Pamela var med och att det var lite postapokalyps, men att det är en remake på Casablanca har jag läst flera gånger sen dess.Det ÄR Barb Wire![]()
"Ein Phalanx? Ja, ja, Bader Meinhof und so weiter, ein Phalanx. Das ist gut"
”Tyrone är helt jävla slut i huvudet, kom ihåg det memorymaticen!”"Ein Phalanx? Ja, ja, Bader Meinhof und so weiter, ein Phalanx. Das ist gut"
Det där låter som något som Killing-gänget skulle hitta på.
An auf hinter in neben über under Deo swischen styr dativ!!”Tyrone är helt jävla slut i huvudet, kom ihåg det memorymaticen!”
Det är tyskaläraren i Kenny Starfighter.
Ja, det var ju inte många graders separation från Hassan eller KillinggängetVettigt! Nile City kanske. Känns som svensk 90-talshumor om inte annat.
Fast det är ju inte ens sant. An, auf, hinter, in, neben, über, unter, vor, zwischen styr både ackusativ och dativ beroende på hur de används. Jäklar vad vi tragglade dessa prepositioner. Det gör fysiskt ont i mig att se någon förvanska detta.An auf hinter in neben über under Deo swischen styr dativ!!
Deo styr!Fast det är ju inte ens sant. An, auf, hinter, in, neben, über, unter, vor, zwischen styr både ackusativ och dativ beroende på hur de används. Jäklar vad vi tragglade dessa prepositioner. Det gör fysiskt ont i mig att se någon förvanska detta.![]()
Neotech?Achmed Jones gillar att skjuta treskottsalvor med sin Kalashnikov AK-29. När han skjuter mot en polis 25 meter bort (normalt avstånd, dvs [svårighet]) slår han alltså i stället [slaget +2] för att träffa.
Ja, Vilken version? Han får alltså 2 lättare för att han skjuter treskottsalva, inte för att han gillar sitt vapen.Neotech?
Shameless?"It's yours, bud! Just slice me open and haul it out! And while you're in there, if you take a shine to anything else just grab that too! You want twenty yards of my lower intestine? Just unroll that sucker, throw it over you shoulder and stroll on out!"
Futurama?Aight, till citat från samma person några avsnitt senare:
"Vain, superficial, self-centered, self-obsessed, unaware of other’s feelings, narcissistic and egotistical? I can't believe they haven't mentioned handsome!"
Johnny BravoAight, till citat från samma person några avsnitt senare:
"Vain, superficial, self-centered, self-obsessed, unaware of other’s feelings, narcissistic and egotistical? I can't believe they haven't mentioned handsome!"