Nekromanti ¿Cuba Libre?

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Port Kad, The Rim
Re: Psykopat?

Han borde nog anamma principen Before speaking, connect brain. Däremot är sådant burdust beteende knappast kännetcknande för psykopater. De brukar istället ha kluvna silvertungor.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Port Kad, The Rim
Re: Vad JAG tror

Med en militär budget på US$439.3 miljarder förra året så tror jag inte ett skit på argumentet att det inte skulle finnas några resurser.
Then you'll be suprised.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Psykopat? (ot)

Tvärtom så tycker jag McCain framstår som den ende sansade figuren på den rebublikanska sidan.
Är inte set lite som att säga "av alla toaletter dricker jag helst ur den här"? Man dricker liksom inte ur toaletter eftersom alla toaletter är ganska äckliga, även i jämförelse med varandra.



USA är ett sjukt land - nånstans när man finner sig hejja på vrålärkeliberaler för att de inte är lika illa som alternativet ännu längre åt höger är det något som är snett...
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Re: Vad JAG tror

Vinner psykopaten McCain valet så kan jag mycket väl tänka mig att Kuba invaderas och används som en enda stor övningsplats inför ett större krig mot Iran eller Nordkorea (eller - Marx förbjude - Kina).
Nu, varför i hela friden skulle USA invadera Kina? :gremconfused:

Kina har väl ingen olja?

/Kalle
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Re: Psykopat?

Jag tycker att dina expempel snarare visar en person som gillar att då och då dra ett par politiskt inkorrekta skämt. Inte särskilt upprörande, men något otaktiskt. Det tyder dock på att han inte är någon kallt beräknande psykopat.

Kan tillägga att jag själv hellre skulle se en annan president än McCain, men att jag tror att han kommer att bli en betydligt bättre president än den nuvarande (som knappast heller är psykopat, bara tämligen inkompetent i sin roll). Jag börjar för övrigt bli hyfsat övertygad om att nästa amerikanska president heter just John McCain. Kan inte se hur någon av Obama och Clinton skulle kunna hota honom.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Psykopat?

indeed... jag har haft oturen att ha psykopater som chefer.. och de liknar snarare personer (som de uppfattas av en omgivning som inte känner dem närmare) som Lars Ohly eller random språkrör för MP.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: Psykopat? (ot)

McCains anseende som något annorlunda än en standardrepublikan är till stor del överdrivet. Media har utmålat honom som en "maverick", men hans faktiska röstande avslöjar att han ställer sig på moderpartiets sida i nästan samtliga frågor. Däremot skulle jag inte kalla honom psykopat -- det räcker gott med att han är en krigshetsare och en standardrepublikan.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Psykopat?

jag har haft oturen att ha psykopater som chefer
Intressant. Hur gjorde du för att få dem evaluerade av legitimerad psykolog? Eller gick de frivilligt och fick diagnosen bekräftad?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Vad JAG tror

Varför skulle USA invadera Kuba? Om de velat det hade de gjort det för länge sen... och ett krig med Kina är otänkbart om inte kineserna invaderar Taiwan eller nåt i den stilen först.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: Psykopat?

"*T.ex "...open-borders, anti-tax cut, anti-free speech, global-warming hysteric, pro-human experimentation 'Republican.' ", men det tycker jag inte behöver tyda på mental sjukdom."

Vilket inte stämmer. Att McCain av den kristna högern utmålas som en vänsterextremist betyder knappast att han är det.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: Psykopat?

"Jag börjar för övrigt bli hyfsat övertygad om att nästa amerikanska president heter just John McCain. Kan inte se hur någon av Obama och Clinton skulle kunna hota honom."

Verkligen? Hur resonerar du då? Jag har inte sett några sådana uttalanden på RPGnet, som är ett forum som har en hyfsat stor mängd politiskt insatta individer. Detta kan visserligen bero på att forumets vänsterprägel föder ett visst önsketänkande, men jag är intresserad av din analys.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Psykopat? (ot)

"höger-republikaner" betraktr ju honom snarare som otäckt liberal... som om han när som helst skulle rycka av sig en gummimask och säga "MOHAHAHA JAG ÄR EN KENNEDY!" (som en kommentator på amerikansk tv-kanal sade)
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: Psykopat? (ot)

Vilket, som jag kommenterar ovan, inte heller är sant. Den mytspridning som finns om honom matchar sällan verkligheten. Det faktum att han nyligen sade att han var beredd att stanna "hundra år" i Irak torde inte lämna någon ovisshet om var han står.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Psykopat?

Vilket inte stämmer. Att McCain av den kristna högern utmålas som en vänsterextremist betyder knappast att han är det.
Jämfört med den kristna högern i USA är han säkert det också. Vi har ju trots allt ett land där den politiska skalan går mellan höger-höger och höger-mega-jätte-höger...
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Port Kad, The Rim
Re: Psykopat?

Jämfört med den kristna högern i USA är han säkert det också. Vi har ju trots allt ett land där den politiska skalan går mellan höger-höger och höger-mega-jätte-höger...
Nåja, fullt så enkelt är det inte, lyckligtvis. Lived there, seen that.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Psykopat?

Nåja, fullt så enkelt är det inte, lyckligtvis. Lived there, seen that.
Utveckla gärna. På vilket sätt är demokraterna inte ett gäng kapitalistkramande liberaljävlar?

Jag menar, i sverige har vi ju åtminstone vett nog att inse att moderaterna och kristdemokraterna och folkpartiet är på samma sida av det politiska spektrat... Den ende jag sett i den amerikanska politiken som inte varit helt högervriden är ju typ ralph nader, och han är ju inte med den här gången...

Det finns goda historiska skäl till att den amerikanska politiken domineras av högerintressen av olika slag - liberaler, kristna och konservativa.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Psykopat? (ot)

har hört honom prata om det där, och utveckla vad han menar, i en intervju på TV... Och det är ofta missuppfattat (vilket inte är förvånade i svenska media :gremgrin: ).

Det han menar (enligt honom själv) att man kanske kommer behöva militär närvaro i Irak på samma sätt som man har det i Japan eller Tyskland... alltså baser i ett allierat land, inte ockupationstrupper "på marken" som man har nu. För att man kan ha fiender i grannländer till Irak även i framtiden.
 
Top