Nekromanti ¿Cuba Libre?

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Port Kad, The Rim
Fler exempel

Eller irländarna 1916-21, Israel 1948-49 eller eritreanerna under mångåriga kampen mot den etiopiska regimen.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Fler exempel

Ja, glömde bort det... framför allt det där med israelernas underlägsenhet 1948... Den intreserade kan läsa mer HÄR.

,,,fransmännen hade inte börjat sälja vapen till dem än då. Båda sidorna använde mest andravärldskrigsvapen, även om en del av det israeliska artilleriet var från 1800-talet (!).
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Taiwan-invasion (OT)

Dude, läs vad jag skriver:

Och i det läget, visar historien, vad modern krigföring anbelangar, vinner alltid den största industrimakten.

Med 'i det läget' menar jag alltså en situation där inga yttre faktorer såsom en gnällig amerikansk hemmaopinion föreligger, utan där båda sidor gör allt de kan för att otyglat krossa varandra. Om jänkarna verkligen hade gått in för det, hade de vunnit Vietnamkriget. De hade kunnat bränna hela djungeln och toknuka Hanoi, liksom, och Nordvietnam hade inte haft en chans.

...sedan är det ju många som påstår att jänkarna inte alls förlorade Vietnamkriget, dessutom. Inte för att jag köper deras resonemang överhuvudtaget, men det visar iaf på hur komplicerat just det fallet är.

- Ymir, förtydligar
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Re: Bah!

[ QUOTE ]
Du är alltså tillräckligt arrogant för att tro dig vara i en position att bedöma människor som är oändligt mycket kunnigare och har ägnat oändligt mycket mer tid och resurser på de här problemen än du? Well, min poäng kunde inte illustreras tydligare.

[/ QUOTE ]

Med tanke på hur många personer (och då räknar jag ändå bort de uppenbara crackpotsen), som alla lagt bra mycket mer tid och mer utbildning och vetenskap på det här än vad jag ids och att åsikterna även bland dessa varierar vad man kommit fram allt ifrån att det redan nu är kört för mänskligheten vad vi än gör till att vi egentligen inte behöver göra någon ting så har man ju inte mycket annat val än att försöka skapa sig en uppfattning själv eller i varje fall försöka väga samman de olika uppfattningar som finns i debatten.

Men som någon påpekade, känns som att den här diskusionen varit igång nått varv förut och ska jag vara ärlig blir jag bara irriterad och mår dåligt av att folk helt enkelt inte förstår...

Känns som att vi är vid vägs ände, våra ståndpunkter är likssom så väsenskilda att fortsatt diskusion känns meningslös. För ´min del kliver jag av här... Om några decenier får vi väl se...

/Bjorn
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Re: Bah!

Med tanke på hur många personer (och då räknar jag ändå bort de uppenbara crackpotsen), som alla lagt bra mycket mer tid och mer utbildning och vetenskap på det här än vad jag ids och att åsikterna även bland dessa varierar vad man kommit fram allt ifrån att det redan nu är kört för mänskligheten vad vi än gör till att vi egentligen inte behöver göra någon ting så har man ju inte mycket annat val än att försöka skapa sig en uppfattning själv eller i varje fall försöka väga samman de olika uppfattningar som finns i debatten.
Självklart måste man skapa sig en egen uppfattning. Min poäng är bara att du har gjort ett dåligt jobb.

/Kalle
 
Top