Recent content by ZePpiD

  1. Z

    Nekromanti Djävulsadvokaten: Inget luftmotstånd i Mundana/n2

    Re: Ska man vara petig så ska man Okay, jag hade väl lite fel, och jag erkänner att det är sällan an faller långt (och man tar oftast tillräkligt me skada så man dör iaf) Och ledsen att jga var lite fel med uppgifterna angående flygvärdinnan... Det kan man kalla för en "tillåten bugg" som...
  2. Z

    Nekromanti Djävulsadvokaten: Inget luftmotstånd i Mundana/n2

    Hrmm.. kollade in skadetabellerna för fallskada och blev lite full i skratt.. För efter ca 150-200 meters fall så får man inte längre någon högre fart och därmed skulle man inte heller ta mer skada om man föll längre. Man blir lika skadad om man hoppar från empire state building som om man...
  3. Z

    Nekromanti Nackdeltabellen gör bara en RP svårspelad

    I 90% av alla fall i din typ så blir det mest roligt för dig och ev. SL, knappast för andra spelare. (ok ett litet tag drällandes, men när man skall lösä äventyr så) För det blir väldans snabbt uttjatat med en stammande tandlös slöddrande idiot som bara skriket obegripligt och dregllar ner...
  4. Z

    Nekromanti Nackdeltabellen gör bara en RP svårspelad

    visst kan man göra något bra av det, VILL VARA I EN ANNAN SPELGRUPP buuuuäääh Här får jag känslan av "HÄHÄ fick du en nackdel HAHAHA" *Skadegjädje* "Om du inte rollspelare den bra får du en till MOHAHAAA" Och i mågn fall så rör den om tpotalt i en rollpersone möjligheter i livet. Och en...
  5. Z

    Nekromanti Nackdeltabellen gör bara en RP svårspelad

    Vet inte om jag håller med riktigt. Bara för att han vill kalla sig "djävulsadvokat" så behöver han väl inte ha några strängare regler än oss andra på forumet. Alla har rätt till sin åsikt. Tackar för det :-) De fakta som ag tar upp i egenskap av "Djävlussdvokat" indikeras med att posten...
  6. Z

    Nekromanti Stämningsdödare

    Det var alldeles i slustet på en mycket episk kampanj DoD- andra upplagan, konverterad till -91 regler och sedan frändrat system igen.. Rollpersonerna hade sparat en den mycket mäktiga Kahnus liv och han var med dem, för de lovade att om han hjälpte dom skulle de hjälpa honom fri i gengäld...
  7. Z

    Nekromanti Nackdeltabellen gör bara en RP svårspelad

    Re: Lite rolit juh Japp.. och för en person som har The Law of Murphy extra hårt efter sig som jag har det knappast lätt.. Och den gången jag lyckades med att göra en RP så osannolikt bra som de brukar vara osannorlikt dåliga fick jag inte spela den för den var för bra... De får visst gärna...
  8. Z

    Nekromanti Djävlusadvokaten: Magiker kan inte leva.

    Det dumma förslaget kom härifrån Jaharu, det "dumma" förslaget kom från deta forum! Och här vekrar det som de flesta fattar och gillar att man slår lika bra förbättringssag som svårigheten på slaget man slåg perfekt (eler vad man slog som gav erfarenhet) Om man gör förbättringsslagen lite...
  9. Z

    Nekromanti Nackdeltabellen gör bara en RP svårspelad

    Efter att ha kolat lite i Nackdelstabellen så ser man att 90% av resultaten mest gör RP:n svårspelad. Jag skule vilja a lite "roliga" smånackdelar och kansek lite fler istället för de som finns.. de är som Major flaws i RMMSS eller 5 dots flaw i WoD Dom kunde lika gärna ha skrivit i...
  10. Z

    Nekromanti VINIT

    Välja kräver liberal SL Tja ni är lyckligt liberalt lottade.. I min spelargrupp finns det antydan till att "min RP skall ha så satans höga värden som bara är möjligt" Lootning och rånmord hädre bara för att få så många bra vapen och så mycket pengar bara möjligt. Dette leder till låsta...
  11. Z

    Nekromanti Djävlusadvokaten: Magiker kan inte leva.

    Jag är nöjd! YEEEEHA Hurra, denna diskussion har lett fram till en trevlig insikt! Nu vill jag bara be till alla med Quadosh att hjälpa mig att överala mina extremkonservativa spelare som vägrar fatta förändringar av ett bra system til något bättre! De gånger ajg skall befatta mig med eon bör...
  12. Z

    Nekromanti VINIT

    Det är alltså svårt att få 11 i VINIT! Jag skrev just att det var onormalt höga värden ja. Men faktum är att min rp faktiskt har det. Vad gäller RÖR så har jag fått extraordinärt smidig vilket ger 2T6+9 i RÖR. Inte speciellt svårt att få 16 då. Sedan har vi stridsvanan. För det första, jag är...
  13. Z

    Nekromanti Djävlusadvokaten: Magiker kan inte leva.

    Re: Magisystemet frömjar patetiskt simpla saker Exakt vad i det hela är det som förtar mystiken? Att man inte kan spruta eldbollar och blixtar åt alla håll och kanter borde väl snarare öka mystiken....Och vad hindrar en lite enklare magi från att vara imponerande? Det som står i effekterna är...
  14. Z

    Nekromanti Djävlusadvokaten: Magiker kan inte leva.

    Jag ber om ursäkt Jag kan inte mer än saga att du faktiskt fick mej på den punkten. Jag hade suttt uppe och LANat CounterStrike i ett dygn utan sömn och det enda jag visste var att om man så en terrorist skulle man ducka och skjuta. Jag lovar att ha sovit gott och tänkt över mina tankar...
  15. Z

    Nekromanti Djävlusadvokaten: Magiker kan inte leva.

    Magisystemet frömjar patetiskt simpla saker För varje extra slag man måste göra så minskar sannorliken för att hela operationen skall lyckas. Så den som väljer en magi som ineehåller mer än en effekt är helt enkelt korkad. All magi som mna vill ha godtycklig chans att lyckas och inte så...
Top