Nekromanti Stämningsdödare

Despoiler

Veteran
Joined
23 Jul 2000
Messages
37
*gottar sig i förskott*
Ännu en av de ständigt lika populära "värsta-jag-varit-med-om" inlägg. Är det någon annan som har något minne av en riktigt rejäl stämningsdödare från SL eller spelare? Låt höra!

"Fil och flingor till frukost på värdshuset? What the...?!"

Real life quote :)

Despoiler


pro patria moriquendi
 

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
Hört i en SRR-kampanj (fantasy):

SL: Ni kommer in i rummet. Det verkar ha varit en barnkammare, för det ligger leksaker och sånt lite överallt.

Spelare: Hrm...vadå för leksaker?

SL: Öhm...en bil?


/R
 

cernael

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
250
Location
Ystad, Sverige
Varning

Vi spelade DoD. Kvällen började flippa ut mer och mer när man helt plötsligt hörde "Imperial March" och såg en Imperial Star Destroyer i himmlen. Efter ett ögonblick kom aven USS Enterprise. De stannade brevid varandra och änterhakar kastades mellan skeppen. Sen kommer Darth Vader och en massa till upp på utsidan av skeppen och börjar fäktas.
Som från ingenstans kommer M/S Titanic. Guardion Fade (ett Chronopia-troll som gillar att slå ihjäl ankor (och styrdes av SL)) hoppar upp på skeppet och våldtar Kate Winslet.
Senare, när vi har dött, befinner vi oss i en hiss. Hissen stannar och vi kliver ut på ett moln. Bortom ett skrivbord finns två hissar till. Ovanför den ena står det "continue" och ovanför den andra står det "game over". Vid skrivbordet sitter en hund.
Vi går fram till hunden och frågar: "Vem är du?"
Hunden svarar: "Sankt Bernard."
Need I say more?

/Cernael - kan fortfarande inte föreställa mig rymdstriden ovan
 

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
MERP...

Vi spelade MERP och spelledaren fick plötsligt slut på idéer. Vilket resulterade i att karaktärerna hittade en mystisk farkost där Numénor tidigare legat, och åkte till månen.

/Gollum - gäspar

Rollspel på internet - http://www.slangkappan.com/
 

Elrond

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
113
Location
Bollnäs
När en stor och mäktig(=dum) barbar helt plötsligt utbrister: "Jag tar och skuttar in på värdshuset"

Nånting måste vara fel med den bilden...

[color:green]//Elrond</font color=green>
[color:purple]
"Theond fyrne beorgas I heonen feor"
</font color=purple>
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Jag skulle hoppa från ett tak till ett annat, eller rättare sagt svinga mig i nå'n lina jag hittade (med ungefär 30 personer som stod och mejade mot mig med allt de hade - ungefär 3 träffar totalt! Mirakel! Jag slog Ungefär totalt 60T6 och fick 3-4 träffar i mina cyberförstärkta kroppsdelar - det är sant)!
Jag ska just till att landa på taket, efter att ha vänt mig om i luften (jag blastade tillbaka med mina Desert Eagle) så började spelledaren klottra upp oseriöst... skit på skissen över taken. Exempelvis min feta HK-lärare som stod och moonade, en tegelvägg (bara för mig) etc.. Okej, det var oseriöst - men grymt stämningsdödande...
Det slutade med (efter att SL hade flummat i 30 minuter):
att jag landade i en massa tunnor (smått mörbultad),
hoppade ner i en hiss,
blev förföljd av sisådär 100 tjänstemän,
befann mig i en byggnad omringad av oräkneligt många snutar,
blastade ihjäl 7 tjänstemän (den åttonde sköt mig - *snyft*)
kom därifrån med ambulans... /images/icons/smile.gif

(vaknade i en tvångströja helt utan cybertech - sluten psykiatrisk vård - 37 livstider) /images/icons/smile.gif

/Plewt -----<<< С§±0®±3Ð ±0 Ð3@±]-[ >>>----
 

Primas Antonio

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
182
Location
Göteborg
Vi spelade ett skräckäventyr i Eon, och hade fått fram en härlig skräckstämning. Och då rollpersonerna til sist konfronterade den uråldriga ondskan skrek en av dem, till yrket skoggshuggare:
"Känn skogshuggarens vrede!"

/Antonio
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,010
Location
Umeå
SL: "..skymningen har börjat sänka sig och mörkret kryper allt närmare. Ett svagt klirrande ljud hörs då vaktkaptenen övar på borggården, men i övrigt är allt tyst.. KAN du vara vänlig att sluta leka med ljuset?"

- Zire, har faktiskt infört ett totalt leka-med-elden förbud...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Visserligen inte i rollspel, men...

Under filmvisningen av Aliens nere på Folkets Hus i Mölndal:

Burke springer omkring inne i Operations, enbart rött nödljus lyser upp scenen. Snabba nerviga klipp till Vasquez, Hicks, Gorman, Hudson och Ripley som desperat försöker hålla ställningarna och pepprar aliens. Ripley och Newt springer efter Burke, men Burke stänger dörren och låser ute de andra. Han flyr genom operations medan Hudson blir nersliten genom ett hål i golvet. Burke snubblar in i en dörr, som öppnas bakom honom. Burke tittar in i käften på en elak utomjording, som väser och sakta öppnar käften för att avslöja den inre käften på tungan, slemmet rinner och glänser i det röda ljuset...

...då en röst längst bak i salongen säger på äkta juttebörska, "Han har glömt å borsta tänderna!"

Lynchstämning, någon?

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Rollpersonerna befann sig i en gammal spökborg, fylld med blod på väggarna och en vinande vind. Jag hade lyckats bygga upp en bra skräckstämmning och spelarna satt och tittade sig skrämt omkring. Ett av målen i borgen var att de skulle läsa i en gammal bok, där de skulle hitta ett namn. När de kommer fram till boken står det helt still i mitt huvud. Jag försöker under några korta sekunder komma på passande namn, men det går inte. Plötsligt får jag fram namnet: Bertil, vilket resulterar i ett stort gapskratt från samtliga spelare...

WHaLe - Som lyckligtvis lyckades bygga upp stämmningen igen.
 
G

Guest

Guest
Det här är inget som förstörde stämmningen direkt. Det var under ett konventsäventyr på Gothcon i år. Det var ingen speciell stämmning eller så någonsin eftersom SL ständigt avbröt spelandet med helt ovidkommande frågor typ "Har du köpt Gothcon Gazette? Är den bra?" (varpå han läste delar av den /images/icons/crazy.gif, "Var var det ni bodde nu igen?", "Har ni sett ala goda godissorter de har nere i kiosken?" "Jag gillar Jolt förresten". Nej det var fruktansvärt. Bland det tråkigaste jag spelat. Det som var lite synd var att det var en av de rollspel vi sett fram emot lite extra pga. att det främst var till för att vara humoristiskt, inte realistiskt för fem öre.

/Tiamel - besviken....
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Detta inträffade senast vi spelade N2...

Det var sent och spelarna möter en av dom sista slutskurkarna....Striden var tänkt att bli något extra spännade med alla dom inslag man kan förvänta sig....

En av spelarna lägger av värsta feta salvan mot skurken och fyller kontoret med bly....Skurken hoppar smidigt undan och slänger sig bakom ett skrivbord.....Då får jag (SL) en neurotisk sinnessläpp i hjärnroten och beskriver hur rollpersonen pepprar en snubbe som stod bakom skurken full med bly.....Den kostymbeklädde snubben vacklar bakåt o flyger vackert ut genom panoramafönstret......Då tittar skurken upp bakom skrivbordet och skriker hysteriskt -MIN FONDFÖRVALTARE!!!!!!!!

Mina spelare tittar konstigt på mig och säger -Öhhh...Vadå???
- Ja!! Bakom varje framgångsrik fondsparare står en framgångsrik fondförvaltare.....

Gapskratt!!!....Striden fortsatte..

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
I DoD råkade vi gång på gång ut för en utomjordisk invasion. Själv tyckte jag att det var ganska kul, men det tyckte inte de andra spelarna.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
I den mån jag lyckas bygga upp nån stämning så försvinner den oftast alltför lätt. Detta beror mycket på att jag lätt börjar skratta åt enkel humor.

Nå, en gång minns jag att jag hade lagt in ett magiskt eldsvärd i ett fantasyäventyr. Rollpersonerna fick tag på ett svärdshjalt utan klinga som de inte visste vad de skulle göra med förrän de tog det till en trollkunnig gumma. Hon tittade på svärdet och mumlade några mystiska ord och jag beskrev för spelarna hur en långsmal eldslåga flammar upp ur hjaltet.
Spelare: "Åh, precis som i Star Wars alltså?!"

Det var väl inte precis det jag hade tänk mig...

/Prg
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
Vi spelade n2 och var hemma hos spellederan. Denn spelledare var bara tvungen att ha en tre-cd växlare som han fyllt med clawfinger, 2 unlimited och strebern. Dessutom hade han satt på random. Så ena sekunden någon slags techno, tätt föjlt av svensk punk varav sedan clawfinger kom igång. SL i fråga vägrade också byta musik och hade denna blandning hela kvällen, typ 5-6 timmar. Vet inte hur många gånger vi hörde 'Maximum overdrive'. Stämningsdödande... neeeh då...

//Henrik, känd som Darkmoor
 

ZePpiD

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
31
Location
Hudiksvall
Det var alldeles i slustet på en mycket episk kampanj DoD- andra upplagan, konverterad till -91 regler och sedan frändrat system igen..

Rollpersonerna hade sparat en den mycket mäktiga Kahnus liv och han var med dem, för de lovade att om han hjälpte dom skulle de hjälpa honom fri i gengäld (och så lät de som sagt han leva när han var nästan halvdöd)
Hursomhelst så var de tilsammans i Hovet där kungen hade tillkallat stadens alla magiker för de visade sig ha haft nåt fuffens på gång med rikets dåliga ekonomi.
Men de hade varit förutsägande nog att skydda sig (därav vågade visa sina trynen vid hovet nu) De stor tätt tillsamman och den som vågade sig i närheten fick sig en omgång..

En av mina spelare sa då till Kahnu

"Skingra dom där magikerna"

Jaha tänkte jag ...

Kahnu öppnar sin rovdjurstandade käft och vrålar ut ett vansinnesskri och springer klösandes i luften mot magiker gruppen. Alla magikerna kastar sig färskräck undan men det var knapast den sortens "skingra" som spelarna hade tänkt sig.

Det tog bra lång stund innan alla återhämtat sig nog från alla skrattsalvor innan vi kunde återuppta spelet.

ZePpiD
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Jag lyckades få min SL att vägra spela eon mer genom att göra mig lustig över kameler.

Det var en heroiska kampanj och ett helt folk hade precis kastat sig för mina fötter. Dessvärre var jag jättetrött och kunde inte reager korrekt på situationen så jag begärde en kamel för att kunna ta mig därifrån och gjorde vågmönster med handen så att de skulle fatta (jag pratade inte deras språk).

SL blev arg.


LL
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Jag har en till

Det var när jag spelade Cyberpunk på Lincon i år.

Jag (och alla andra för den delen också) satt och skrattade genom hela äventyret åt Ripperdoc som spelade en galen polischef.
Det blev rena komediäventyret tack vare honom.

Kanske inte stämningsdödande men det var fel sorts stämning.


LL
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
namn

Själv har jag fått ett antal äventyr förstört (som SL) p.g.a. dålig koll på rollformulär innan äventyrets början. Sedan när spelarna ska presentera sina rollpersoner så klämmer de fram namn som "Ralf Hästballe" och "Legolas Kodödaren"...irriterande.

Ha en dag / Dac
 
Top