Nekromanti Stämningsdödare

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
Re: namn

Sen blir det inte så mycket spel när en av spelarna prompt ska heta B Alle. Och dessutom vara baron... Baron B Alle... suck vi spelade inget den gången

//Henrik, känd som Darkmoor
 

Malakhai

Veteran
Joined
26 May 2000
Messages
157
Location
Kallinge / Blekinge
Re: namn

Spelade DoD -91 när vi var yngre... och en av mina kompisar var ju bara tvungen å spela en vit-anka/mentalist... visst komiskt redan där meeeen.... allt gick väl någorlunda bra tills han presenterade sig som "Howard The Duck" (å ni som sett filmen...) Denna förvirrade stackare kapades snart i bitar av ett par "sketna" orcher och killen skickades hem...

Malakhai
Döden är bara början
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
Re: namn

Påminner om en rp en kompis hade i yngre dagar, en anka vid namn Cracke Anka som hade fått så mycket hjältepoäng(genom att hjälpa gamla damer över gatan, vad annars) att han tillräckligt med sty för att brotta ner en tunnelmask... hmmm

//Henrik, känd som Darkmoor
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
Re: namn

Ja, när vi är inne på det här med namn så kan jag nämna en dragoxe i ett av mina äventyr.
Scen:
SL: Efter några timmars ritt hinner ni upp en handelsman som åker på en kärra dragen av en oxe. Handelsmannen har sin dotter och sin fru med sig.
Spelarna saktar ner sin ritt och börjar prata med handelsmannen.
Spelare: Går det inte långsamt med en oxdragen kärra?
SL (handelsman): nej då, öh... öh... Attans, vad ska oxen heta nu då?
Spelare: Kurt!
Spelare: Lennart!
SL (handelsman): nej då, Kurt-Lennart drar så bra så!

Sedan den dagen är dragoxen Kurt-Lennart en legend.

/P.
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
Vi skulle spela Mutant2. Katastrofensväktare...

RP:na är inbjudna på en fest hos några gamla äventyrare...
'Servitören kommer in. Det är en muterad groda... '
*fniss från spelarna*
Paus tills spelarna fnissat klart...
'Grodan är klädd i frack och kommer in i fest lokalen med handduken över armen och en silverbricka med tilltugg...'
Spelarna: 'Groda i frack...' *fnisset övergår i skratt som snart utvecklas till ett jättegarv...*
SL (jag) tyckte att äventyret verkade väldigt lovande och ville komma igång... började bli smått irriterad...
När väl spelarna lugnat ner sig...
'Som sagt... det kommer in en muterad groda klädd som kypare...'
*det glittrar muntert i spelarnas ögon...*
'..han presenterar sig som Bolle (eller vad det var han hette)...'
Alla spelarna fullständigt exploderar i skratt...

Tja... nu började väl till och med SL inse det roliga i situationen och tillät sig iaf ett leende... men starten på äventyret blev inte riktigt så stämningsfull som det var tänkt...

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 
G

Guest

Guest
Re: namn

I Sagan om Ringen rollspelet så hade jag och min medspelare Martin (RipperDoc) tre ponnies tillsammans. Vi kom inte riktigt på något bra namn till någon av dem. Tillslut så döpte vi dem, efter mycket flum, till Bo, Lan & Din.

/Tiamel - köper vi tre till får de hetta Arne, Heger & Fors /images/icons/smile.gif
 

Frank_UBBT

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
97
Location
Kallhäll, Järfälla
Mången gånger!

Nybörjare som inte vet ett jota om exempelvis fantasy förstör lätt stämningen i fantasyspel. Som när de fumlar med bågen så strängen går av- gnäller de om att skaffa pistol istället. Två spelare av mina, hade (i Eon) försökt få dvärgar till att uppfinna bilen. Själva var de Sanarialver som hade tröttnat på hästar och åsnor.
De började diskutera om att göra plåt, gräva olja, bygga raffinaderier (stavning?).

Något mycket vanligt är spelarnas moderna språk som används i fantasyrollspel. "Hörru grabben- dvärgens armborst var som ett automatgevär, hajarru... örten är seg som tuggummi, klippan är lika hög som eiffeltornet, ska vi klättra upp?".... eller när Hin Håle nämns på fulare sätt- är frågan i denna värld- vem är det? Och så svär dem sekunden innan de dör, #%&"#& Jag kommer att dö, %¤%#"!!!!!
Kom ihåg SL, var petig med sån't!

-Frank, skiljer STORT på fantasi och verklighet
 
Top