Recent content by Flash Back

  1. F

    Nekromanti Idétorka

    Brainstorma Skriv ner varenda grej du kommer att tänka på och sålla ut det bästa, man sätter igång hjärnan ordentligt. Finns för övrigt en artikel på The Project som innefattar bl a brainstorming.
  2. F

    Nekromanti Mûsic á la Mûhad

    Jag skulle använda delar av soundtracken till Gladiator och 1492, som båda har en något orientalisk stämning. Dessutom rekommenderar jag dig att kolla på bibliotek som hyr ut skivor, antagligen finns där också arabisk/islamsk musik som skulle kunna passa.
  3. F

    Nekromanti Vi rollspelare behövs i NHL

    Begreppet rollspel Är det någon mer än jag som tycker att begreppet rollspel expanderar åt alla möjliga håll? Som det är nu kan rollspel innebära nästan vad som helst. Kanske dags att byta namn på vår hobby istället...
  4. F

    Nekromanti Filmer men även musik med S&P-tema

    Passande skiva Måste rekommendera Vangelis soundtrack till 1492-Conquest of Paradise. Det är ett av mina absoluta favoritsoundtrack. Passar till havet, kusten, mellanösterninspirade kulturer och i religiösa sammanhang. Så gott som alla spår går att använda, och det med lätthet. Dessutom...
  5. F

    Nekromanti Inledningar som trollbinder spelarna

    Jag är inne lite på samma spår som de tidigare svaren, men vill generalisera det hela lite mer. För att få spelarna engagerade, se till att de direkt får något att undra över - vad gör vi här? hur träffade vi honom? varför är dom ute efter oss? hur fick jag tag på den här? minnesförluster och...
  6. F

    Nekromanti MUSIK

    Nja... Antagligen passar musikanvändningen inte i alla grupper. Jag tycker i alla fall att man bör prova. Själv brukar jag välja ut speciella stycken för att vid speciella tillfällen öka på stämningen. Dessa kan jag sätta på repeat några gånger och sedan byta. Funkar utmärkt. En nackdel är...
  7. F

    Nekromanti Eonbiblioteket

    Och Eonbiblioteket, inte Eon biblioteket... ;-) NT NT
  8. F

    Nekromanti Ny Eon Sida?

    Samla inte materialet på sidan, utan länka till det som finns på andras sidor. Siten blir snarare ett stort länkregister. Jag började på ett sådant en gång, men lade ner det pga tidsbrist. Det bestod av ett länkregister som täckte allt från SLP:s och kampanjmaterial till noveller och besvärjelser.
  9. F

    Nekromanti Ang. debatten om mördarkaniner

    Monster & Varelser SPOILER Inga fler än jag som drar paralleller till Mundanas motsvarighet - Blodflygare? :gremsmile:
  10. F

    Nekromanti Få ihop spelgruppen?

    En tanke Jag har fått uppfattningen av att det funkar att få ihop främmande rollpersoner i ett kort äventyr, och att de bör känna varandra sedan innan i en längre kampanj. Faktum är att jag har tänkt precis tvärtom. I ett kort äventyr läggs inte speciellt mycket tid på karaktärsutveckling...
  11. F

    Nekromanti Få ihop spelgruppen?

    Sls syns på saken Jag är den SL som Rhemzor pratar om. Jag har problem med att få ihop grupperna bra. Det finns några anledningar till det: - Jag låter spelarna spela nästan vilka karaktärer som helst, och det får bestämma själva hur de vill ha sina RP. Detta gör att grupperna får ganska...
  12. F

    Nekromanti Alkemi!

    Man slår aldrig färre än Ob1T6 [NT] No Text
  13. F

    Nekromanti OBT6

    Kortare variant Förlåt om jag är taskig, men det går att korta ner koden avsevärt. Bättre på detta sedan (vet att det går): ClrHome Input "ANTAL T6OR:",A DelVar B {0->L1 Repeat A=0 randInt(1,6->C augment(L1,{C->L1 If C=6 Then A+1->A Else A-1->A B+C->B End End Disp B Pause L1 Nyttigt...
  14. F

    Nekromanti Tärningsmatta!

    Fick också en tanke nu, kreativitet från ett håll brukar leda till det på andra håll också. Hursomhelst. Det här har med användandet av slumpgeneratorer respektive tärningar. Den stora fördelen med slumpgeneratorerna är ju självklart snabbheten. Men det är inte samma känsla som att sitta med...
  15. F

    Nekromanti Nytt EON fomulär från Neogames

    Rationaliserad disposition För att göra stridsförloppet mer överblickbart borde förloppen visas likadant på formuläret, uppifrån och ner. VINIT och Insikt bör komma innan vapnen. Chockvärde kan komma efter Skadekolumnerna. Som det är nu får man hoppa än upp än ner... mer pedagogik tack. Sen...
Top