Nekromanti Vi rollspelare behövs i NHL

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Japp ni läste rätt. National Hockey League i USA. Jag läste för ovanlighetens skull DN´s sportbilaga och det verkar som att det var GUD som styrde mina händer, för vad hittar jag där om inte karriärtips till en rollspelare. jag citerar.
Ja, Mathias står framför mål och stökar och bökar. Oglamoröst, men ett jobb som kan ge plats i NHL nästa säsong. Där är rollspelare viktiga.
Jag upprepar
Där är rollspelare viktiga.
Så det är bara att åka till jänkarland stövla in på närmaste rink och utbrista att "jag har minsann rollspelat i massa år" sen får man stryk på isen 50 milj kronor i några år.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
AjAj !

Fast frågan är om det är värt att bli tacklad av 100 kg hockeyspelare, bara för att man spelar rollspel...
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Är det så lätt att få en välbetald karriär? Jag som har gått här och oroat mig över bristande utbildning :gremgrin:
 

Irratic

Veteran
Joined
4 May 2003
Messages
143
Location
Åsa
Re: Pain is pleasure

O.k skulle nog inte bli någon hel säsong får någon som står & bökar framför kassen i NHL utan att vara tränad snarare 30 sec på isen sedan en livstid i en rullstolm med lite tur EHHEHE
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Peter 'Foppa' Forsberg har faktiskt spelat Drakar och demoner Expert ett par gånger. Hans storebror Roger var med i min spelgrupp när jag gick i högstadiet, och spelade med sin lillebror och dennes kompisar nån gång.

Erik, onödiga Lassie-anekdoter är min forte
 

Flash Back

Warrior
Joined
13 Aug 2000
Messages
364
Location
Borås
Begreppet rollspel

Är det någon mer än jag som tycker att begreppet rollspel expanderar åt alla möjliga håll? Som det är nu kan rollspel innebära nästan vad som helst. Kanske dags att byta namn på vår hobby istället...
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Begreppet rollspel

Och deeet kändes ju inte som rollspelens motsvarighet till uttrycket graphic novel :gremwink:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
mjaaa...

Visst så håller jag med dig om att det används både högt & lågt. Det går ju inte att förneka. Men byta namn, naeee det vette tusat. Vi håller ju åxå på med ROLLspel ju.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Re: Begreppet rollspel

Kanske dags att byta namn på vår hobby istället...

Nja, det är inte hobbyn som de omnämner. De spelar inte rollspel, utan de är rollspelare. Det är en annan betäckning på oss som behövs... Hockeyspelare kanske? :gremwink:

Förresten Flash Back! Det var ett tag sedan... välkommen tillbaka! :gremsmile:
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Minimilation

"Är det någon mer än jag som tycker att begreppet rollspel expanderar åt alla möjliga håll?"

Sanningen är nog snarare att begreppet minimerades under slutet på åttiotalet. "Rollspel" är ett vanligt ord och har använts om diverse teaterspel och lekar långt innan det gick att köpa tiosidiga tärningar och tuttfantasy i en och samma sorts affärer.

Nu börjar "rollspel" bli samma lösa begrepp som det varit innan. Jag tycker nog det finns en poäng att prata om "bordsrollspel" när man egentligen menar "rollspel" bara för att slippa missförstånd.

/Rising
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Re: Begreppet rollspel

Hmm... var det ett stavfel möjligtvis? :gremblush:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Begreppet rollspel

Jag tror vi får stå ut med det hela eftersom den andra sortens rollspel kom först...

Om hockeyn skall börja kallas för rollspel tycker jag annars att vi skall ta över begreppet curling. Curlingspelare är oftast tjejer och har bara små fåniga borstar, så det är nog lättare att mobba dem än t.ex. basketbollspelare som är långa och har vapenlängd 1 på sina Knytnävar.

Erik, anser att det inte riktigt går att gå OT i den här tråden...

PS:
Förresten Flash Back! Det var ett tag sedan... välkommen tillbaka!
Det är väl naturligt att en flashback kommer tillbaka?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Re: Begreppet rollspel

Om hockeyn skall börja kallas för rollspel tycker jag annars att vi skall ta över begreppet curling. Curlingspelare är oftast tjejer och har bara små fåniga borstar, så det är nog lättare att mobba dem än t.ex. basketbollspelare som är långa och har vapenlängd 1 på sina Knytnävar.

Haha...curling eller kanske redskapsgymnastik... :gremgrin:

Erik, anser att det inte riktigt går att gå OT i den här tråden...

Hä...hä...hä... *ondskefull* :gremwink:

Det är väl naturligt att en flashback kommer tillbaka?

*fortsätter skratta*
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Begreppet rollspel

Jag tror vi får stå ut med det hela eftersom den andra sortens rollspel kom först...

Fast det gjorde ju inte den sorts dataspel ("RPGs") som Aftonbladet pratade om i sin artikel.

--
Åke
 
Top