Recent content by Feliath

  1. F

    Nekromanti Personliga tics

    <div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">VET du överhuvudtaget nånting om boktryckarkonst och bokbindning?</div></div> Ja. Det är självfallet därför jag påtalar hur dåligt Saga är, för att folk som inte har koll inte ska låta sig luras. Själv...
  2. F

    Nekromanti Personliga tics

    <div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Din åsikt om Saga får stå för dig. Första gångan jag hört nån uttala sig om Sagas inbindning och papper på det negativa sättet.</div></div> Naturligtvis står den för mig. Och om du bara omgivit dig med...
  3. F

    Nekromanti Osäkerhet kring critical hits …

    Reglerna är väl helt klara och tydliga, såväl i grundboken som I FAQ-citatet (som ju bara är en omformulering av Extra Damage-snutten)? Alla skada utom den som explicit tillkommer för att det är en crit maximeras. Utan att alls vilja dissa din engelska läsförståelse tänker jag ändå föreslå att...
  4. F

    Nekromanti Personliga tics

    <div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Det finns grader i helvetet, och en del är faktiskt helt OK... De fungerar som bruksföremål i alla fall.</div></div> Öh... wut? Pulpmagasin fungerar fint som bruksföremål, och de är bokvärldens slask...
  5. F

    Nekromanti metaspelandet i rollspel - hur undviker man det?

    Re: metaspelandet i rollspel - hur undviker man de <div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Vad har ni för synpunkter på detta?</div></div> Min huvudsakliga synpunkt är egentligen en av de där assholesynpunkterna som sällan är till någon...
  6. F

    Nekromanti Personliga tics

    Men... isåfall kan du ju inte spela rollspel alls? Alla rollspel har ju dåligt papper och är illa bundna, liksom de flesta böcker som ges ut nuförtiden överhuvudtaget. Och kom inte dragande med Saga nu, för jag har faktiskt sett boken, så, du vet... /Feliath — 2/10 blir inte bättre av att de...
  7. F

    Nekromanti Hjälp! Jag fattar inte! (Monsterdesign)

    Re: [Megaspoiler: Mina spelare; that's you, Bobby] Spontant känns det som om det borde fungera. Och för att svara på din fråga om auran: nej, det gör den nog inte, auror påverkar i regel inte sitt ursprung; du bör helt enkelt ta bort Deathmasterns vulnerability om du inte vill ha den där...
  8. F

    Nekromanti Vad är det som gör att vissa spel dominerar?

    <div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Retrospelarna kan mycket väl ha övergivit ENWorld, men de väljer ju också att spela en äldre utgåva eller klon såsom 1st, 2nd, OSRIC, eller t o m 3E.</div></div> Jamen för i helvete...! Poängen är ju att...
  9. F

    Nekromanti Vad är det som gör att vissa spel dominerar?

    <div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">[J]ag kan tala om att Enworld kryper fram nuförtiden. Det är stor skillnad på trycket ett år efter 3E och idag.</div></div> Men det beror väl snarast på yttre faktorer? Förut var ju ENWorld typ det enda...
  10. F

    Nekromanti [Mouse Guard] Hur funkar Conditions?

    Det där är en väldigt bra illustration av varför jag skrev som jag gjorde, så att du inte verkar ha förstått vad jag menade är lite märkligt :gremsmile: Jag har ju också boken, jag har läst den precis som du, och det är just det där jag avser med »knappast några finesser«; de olika tillstånden...
  11. F

    Nekromanti Mindre nednötning?

    <div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Angående den första issuen; skitsamma, let's not go there.</div></div> Det passar mig utmärkt. Jag hade ju hellre sett att du aldrig gick dit till att börja med :gremsmirk: <div...
  12. F

    Nekromanti Mindre nednötning?

    <div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Definitivt inte. Herregud, det är mig och Eleas vi pratar om, man...</div></div> Okej, det finns ett berg av grejer fel med det här. Till att börja med: det är inte bara fånigt utan dessutom ett enormt...
  13. F

    Nekromanti [Mouse Guard] Hur funkar Conditions?

    Ajdå, där bet du dig allt i näsan. Eller, finesser vet jag inte om jag skulle kalla dem, men tillstånden har olika spelmekaniska effekter, i alla fall. De påverkar olika egenskaper, och så. /Feliath — terminologi hämtad från ett helt oväntat ställe
  14. F

    Nekromanti [Mouse Guard] Hur funkar Conditions?

    <div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Och ja, du kan bara ha en i taget.</div></div> Va? Näe. Tvärtom! Kolla på sidan 36. Däremot får man bara fixa den lindrigaste av dem man har. /Feliath — Thirsty, Angry, Tired and Sick
  15. F

    Nekromanti Mindre nednötning?

    <div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Jag tror att du missförstår.</div></div> Ajdå. Ja, titta. Nå, det är ju betydligt vettigare, men fortfarande inte vettigt. Jag skulle nog rekommendera att alla gör maxskada då, istället. Även om det i...
Top