Nekromanti Ytterliggare uppdatering på NG hemsidan

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,692
Location
Värnhem, Malmö
Re: Största nyheten sedan 1997 [Spoiler]

Neogames gör en White Wolf och ger ut en "Mörkret"-bok, där spelvärlden officiellt avslutas (för att strax därefter ersättas av en snarlik, som alla gamla stötar tycker är sämre)? :gremgrin:
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Största nyheten sedan 1997

Shit, Marco sitter inne på alla hemligheter och är här för att plåga oss pga av vår okunnighet!

ARRHHH
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Re: Största nyheten sedan 1997

Yes! Äntligen kommer det efterlängtade figursslagsspelet Warlords of Mundana! Jag har _längtat_ efter coola tennfigurer som Kragg Ice Hunter, Ghor Tirahk Banesman och Léaram Clan Warrior!!11

-

Men alltså... '97 hände det väl inget särskilt? Jag vet att alver kom då, det kommer jag ihåg. Men den var liksom bara en... efterlängtad modul... den skapade inget nytt, den fyllde bara hål.

Vad jag kan resonera mig fram till borde inte jämförelsen med år 1997 kunna leda till något särskilt omvälvande. "En modul som beskriver en redan vedertagen ras" borde väl typ kunnna bli en bok om misslor eller något.

Ja ja, antagligen har jag missat något viktigt som hände '97 helt enkelt :gremtongue:
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Större än ett förvärv av Hasbro??? [ANT]

Det låter imponerande!
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Men Marco har väl redan avslöjat det?

Vaddå plågar oss? Jag är ganska övertygad om att det som avses är detsamma som Marco redan avslöjat i en annan tråd...

/Emil
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Re: Större än ett förvärv av Hasbro??? [ANT]

Okay dårå - större inom skalan av det trovärdiga.
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Men Marco har väl redan avslöjat det?

Jag tänkte på http://forum.rollspel.nu/showthreaded.ph...amp;o=&vc=1 där du säger att Jargien-boken snart ska vara färdig. Eftersom det inte står något närmare om detta på Neo-webben (men har lagts upp en karta) och det tidigare flaggats i lägesrapporten att Jargien-boken kan komma att bli en hel Jargien-box låter detta som ett riktigt stort släpp.

Du behöver bara svara om jag har fel, så vi behåller spänningen lite till... :gremsmile:

/Emil
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Re: Men Marco har väl redan avslöjat det?

Det var inte det jag tänkte på - även om det är stort det också. Men inte stort på samma skala.
 

Boldtaar

Warrior
Joined
12 Jul 2004
Messages
264
Location
Göteborg
Re: Största nyheten sedan 1997

Jag gissar på ett nytt rollspel. Fobia eller vad det nu va det nya skräck spelet skulle heta.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Största nyheten sedan 1997

Phobia ligger bra till tycker jag...

Men lika stort som 1997 har jag ingen anning om :gremlaugh:
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Re: Största nyheten sedan 1997

Eon I kom mig veterligen 1996.
Det har du alldeles rätt i. Ibland kan det vara bra att kolla upp saker innan man skriver dem (pik till mig själv).

Ja ja, det är bara att fortsätta spekulera. Hoppas att det är något kul som är på gång!

//Henrik (som fortfarande hoppas på Tomtar & Troll: Hjältarnas Återkomst Bok II)
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Spekulera mera!

Komspirationsteorier och visioner är kul! Hitt på mer innan CJS avslöjar allt!

// Anton, tänker inte säga nåt
 

Avslagen_Cola

Warrior
Joined
14 Oct 2005
Messages
390
Location
Skokloster
Re: Spekulera mera!

Jag har ju min extremt coola teori om att de tänker ta Eon till datavärlden, dock inte som dataspel.
Det jag talar om är en Eon-program där alla spelarna samt spelledaren sitter vid bärbara datorer som är ihoplänkade och så har man sitt formulär och allt på datorn. Man behöver inte ens slå tärningar! Hemliga lappar kan glömmas, liksom all spänning... Vänta här nu, det här låter ju inte alls bra!
Hum hum... :gremtongue:
 
Top