Nekromanti Ytterliggare uppdatering på NG hemsidan

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Re: Spekulera mera!

Nja, för att vara ärlig är det inte precis vad jag hade satt några pengar på. Det skulle förmodligen aldrig hända bl.a. då det inte är något smart att konkurrera med sig själv på en såpass liten marknad som den svenska, men det hade varit kul med lite ryktesspridning
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Spekulera mera!

Det är bra att du ser till att det är uppenbart vad du menar men jag var ganska ironisk i mitt inlägg :gremlaugh:
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Spekulation 2

Något som skulle vara väldigt kul är om Neogames lyckats sälja in Eon till leksakshandeln. Jag vet inte hur realistiskt det är eller om Eon egentligen är något perfekt nybörjarspel (reglerna är lite för krångliga och man ligger kanske ett par steg för långt från standardfantasy), men det hade i alla fall varit bra för möjligheterna att få in nytt blod i hobbyn.
 

Dueenlurrv

Veteran
Joined
12 Nov 2004
Messages
47
Location
Stockholm - Kista
Re: Jag vet vad det är!! (tror jag)

Det är ju en gammal nyhet!

Nej, det tor inte jag, jag tror att de typ ska ge ut Eon på engelska eller något, eller kanske så har de arbetat på helt nya action figures! typ på herr Ivan!
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Re: Jag vet vad det är!! (tror jag)

Nu DET vore nåt!

Eller ett CCG (Collectible Card Game för de oinvigda) av samma proportioner som Pokémon med tillhörande spel?

Näe, då hoppas jag hellre på actionfigurer faktiskt...

Och ja, jag är smått ironisk, men erkänner att det hade varit ballt ändå
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Spekulera mera!

Haha, men nu när du säger det kanske det inte är så tokig ider i alla fall...

*Ironin flödar*
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Jag vet vad det är!! (tror jag)

Action figures tror jag inte skulle gå under kategorin "största händelsen sedan 97." Men kanske :gremlaugh:
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Jag vet vad det är!! (tror jag)

Äsch, det är nog Phobia ändå. Men då blir jag besviken. Ingen som helst längtan efter det.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Jag vet vad det är!! (tror jag)

Ähh, give it a try och se vad du tycker om det. :gremlaugh:

Det kan int evara värre än fullkomlig katastrof :gremwink:

Men men, vi får se, inget är jo "officielt" än.
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Re: Spekulera mera!

Har två teorier till teorifloran vilka jag dock inte tror på men ingenting är omöjligt som Gunde brukar säga.

#1: Neogames planerar på att lägga ner allt annat och satsa helhjärtat på NeoViking (kom dock inte ut 97).

#2: Neogames har fått ett kontrakt med Hollywood och ska göra en lång filmsvit baserat på Eon.

/Jaggernaut - teorierna haglar
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Jag vet, jag vet... :p

Nej, jag tror dom tänkt börja uppdatera hemsidan... :gremwink:
Typ med en satsning på 1 uppdatering varje kvartal... Det skulle vara stort...

Nej men seriöst... Jag hoppas på en ny fräch, härlig box... Speciellt eftersom alla mina tre boxar är fyllda över brädderna med böcker, jag behöver fler boxar att lägga böckerna i!

*hmmh* Eller så kanske dom planerat att släppa 10 moduler på ½ år... *hmm* Hade också vart härligt... :p

Nej okej... Jag vet inte alls då... *muttrar och går och läser lite någon av modulerna som är utspridda i den lilla gbg-lägenheten istället*
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Jag vet, jag vet... :p

Haha, uppdatera hemsidan...

En box som skulle vara det största sedan 1997? Får väl vara en box med alla NG's produkter i så fall :gremlaugh:
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Re: Största nyheten sedan 1997 [OT]

Rykten säger att det gick åt $2 miljoner, behövdes 13 kameror, 5 plastikkirurger samt en pudel för de där scenerna...

Var pudeln kommer in i bilden förtäljer inte ryktena, men jag vågar inte gissa...
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Största nyheten sedan 1997 [OT]

Haha!

En amatör filmare skulle nöjt sig med 2 kameror och en flaska sprit... Eller något...
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Jag vet, jag vet... :p

Mundanaboxen - the Real Atlasbox. Innehåller detaljerade kartor på alla Mundanas länder och områden, befolkningskartor som stämmer, klimatkartor som stämmer (!), en serie böcker om vardera 112 sidor varr som beskriver Mundanas alla länder, åtta specialäventyr (varav fem bildar en kampanj av gigantiska mått, 176 sidor långa böcker) på olika platser i Mundana, en massa rasböcker, tre specialböcker om andra plan, två språkböcker (en med mänskliga och en med icke-mänskliga språk) två extremt välskrivna romaner (en av en viss Ymir som utspelar sig i Alarinn med omnejd och en av Petter Nallo med högfrekvent Eonkänsla och mycket kragg), en bilderbok med en 80 sidor mästerverk, en specifik bok på 192 sidor lång bok som riktar in sig helt på vapenkulturer, berömda strider och extra mängder nya vapen och vapenfetischister, samt sist men inte minst ett schackvärde med fyra par pjäsuppsättningar - Jargien vs Mûhad, Thalamur vs Consaber, Alver vs Dvärgar samt Rauner vs Caserion. Som grädde på moset en triologi miljonfilmer som alla tre belönas med minst ett dussin Oscar.

Tog jag i? Nej, jag väntar mig verkligen det här, och jag blir besviken, väldigt besviken, om jag inte får allt detta.

(Alla som har bokstäverna "E", "O" eller "N" i sitt för- eller efternamn får dessutom boxen till det fina priset av 199:-.)

-Hjalle - hoppas!
 
Top