Zypher
Veteran
varför minska antalet yrken?
mängden av yrken + att man kan göra egna är något av det som jag älskar med EON.
hade hellre sett att ni lagt till 5-10 yrken än att minska ner till 10 totalt
______
mängden av yrken + att man kan göra egna är något av det som jag älskar med EON.
hade hellre sett att ni lagt till 5-10 yrken än att minska ner till 10 totalt
______
Blasphemy said:kan ni inte göra en kortare grundbok då och sedan släppa en bok med enbart yrken som i vapenmästaren(i aspektet av yrken då) där man verkligen har plats och svängrum att utveckla karaktärer och dylikt.Mycket har att göra med att vi vill göra Eon's grundbok kortare i antal sidor och betydligt mer tillgänglig för nybörjare. Så vi vill ha en uppsättning yrken som är grundläggande för en grupp äventyrare. Sedan finns det planer på en Spelarbok med en stor mängd nya yrken samt tabeller kopplade till dessa.
t.ex om man ska göra en gladiator med grundboken går man under lejd krigare men i vapenmästaren står den för sig som eget yrke.
lite så jag vil ha det fast med många månag fler yrken.
typ alla som är i grund boken + en hel del nya.
vet ej vad andra tycker om att göra en extra bok/modul med massor av yrken där man har plats nog att verkligen bearbeta dem.
Själv hade jag definitivt köpt boken om ni gjort den.
______
vad gäller att ta tid o göra karaktärer tycker inte jag det är något problem då jag tycker det är roligt att skapa karaktärer med EON III regler/upplägg.
som det är idag kan jag sitta flera timmar i rad o bara göra karaktärer
och med att det är för svårt vet jag inte, vist kan inte alla regler helt än o så men tyckte man snappa upp en hel del ganska snabbt
får se när spelet e klart hoppas inte det förstör förmycket, då det nu är mitt favorit rollspel.
Isåfall blir det att köra EON III även om IV är ute.