Varulv [WY25] Runda 3

Alltså vi får ju två siande till, det ska väl for tusan räcka!
Ja, tro mig det här har gnagt länge i min lilla skalle: ”Men om det är fem ulvar, hur blir det då?”

En grej jag tycker var intressant med röstandet i R2 är att innan Sidd går ut med sitt siande så är varken Biobunker eller Sysp med i röstandet. Tvärtom är det ett pärlband av grönade som ligger på och röstar. Sömniga Isaacs röstvpå Vimes ser jag som grönande @RasmusL. Big Mamas röst på mig ser jag som rödande, men ulv-Hägern skulle väl inte bråka så mycket med ulv-BM så jag vet inte.

Däremot tänker jag @Sidd att det är smart att vänta ut resultatet av dina sianden i nästa runda! Tvinga ulvarna att gå ut och försöka sig med ställningstaganden! Och byn: var solidariska och rösta mm så tveksamma ulvar syns tydligare.

En tanke:

Det var förstås aldrig nåt snack om att Häger skulle avslöjas. Så klart ulvarna mycket väl kan ha tagit avstånd från honom redan från början. Att få ut Sidd tidigt måste dock ha varit så pass viktigt att de inte hade råd med nån stunt som "vi hänger Häger allihop och grönar oss". Nej, allt hängde på siargabiten, så de som röstade på Häger ska tamejfan vara bybor. Så Isac ska vara grön. Japp, jåpp! Octa och Basse är ju redan grönade satte.

Jag läser in med ganska stor tydlighet att alla har grönat sig på olika sätt utom två spelare: Sysp och jag själv Big Mama.

Jag tycker vi röstar ut Sysp och synar mig.

Sista innan jobb:

Vi har ju (minst) två ulvar spel nu. Kan inte ni som är misstänkta prata lite om vad ni tycker om varandra? Är det någon i det här gänget ni verkligen inte vill rösta ut? Vem är grönast av dem här anser ni?

@Sysp
@BiobunkerVII
@Big Mama

Sista innan jobb:

Vi har ju (minst) två ulvar spel nu. Kan inte ni som är misstänkta prata lite om vad ni tycker om varandra? Är det någon i det här gänget ni verkligen inte vill rösta ut? Vem är grönast av dem här anser ni?

@Sysp
@BiobunkerVII
@Big Mama

Svårt! Sysp har pingat minst där för mig, BM:s start är liiite för klämkäck för att det ska kännas bekvämt och sett till agerandet i stort är det ganska oklart och BB är ju röd för mig.

Rödast till grönast:
BB
BM
Sysp

BM gjorde ju en redigt märklig felröst vid ett superviktigt läge i allra slutet av R1.
ngr min Precis innan deadline lägger BM en röst på Anth.
Felformaterad.
Hade Anth fått den så hade ulvarna klivit på där så Anth hade rykt i stället för Hägern.

Nu bidde det inte så.

Min tanke är att en ulvtjatt hade påpekat det för BM så denne skulle rättat sin röst.

Nu skedde inte det.
Kanske det var för tajt å kommunikation breakdown bland ulvarna men … som sagt viktigt läge…

Är BM alltså bybo resenär…?

Vad tror de församlade?

BM gjorde ju en redigt märklig felröst vid ett superviktigt läge i allra slutet av R1.
Felformaterad.
Hade Anth fått den så hade ulvarna klivit på där så Anth hade rykt i stället för Hägern.

Nu bidde det inte så.

Min tanke är att en ulvtjatt hade påpekat det för BM så denne skulle rättat sin röst.

Nu skedde inte det.
Kanske det var för tajt å kommunikation breakdown bland ulvarna men … som sagt viktigt läge…

Vad tror de församlade?
Sjukt snyggt fynd Sidd! 🎉🙏💪

@Big Mama grönas ordentligt av det här! Plus stt Hägern jobbade hårt på att grilla henne i R1. Han gjorde lika med @Khan (hoppas verkligen att du har kul med spelet nu! Kan förstå att man blir lite passiv som grönad, men skriv ändå om du har tid! Alla ska med! 🙂)

Tja då ser jag som skummast:

Biobunker+Sysp

Felformaterad.

Nu bidde det inte så.

Nu skedde inte det.

Vad tror de församlade?
Hmm, ja nu när vi vet att Anth är grön så skulle förstås ulvagänget ha påpekat felstavningen för BM. Känns fett långsökt att det skulle vara en medveten miss. För att kunna göra vaddå? Säga "jomenhörni jag TÄNKTE egentligen hänga bybon framför androiden så jag är ju grön fattar ni väl".

Ok, snyggt.

Röst: @Sysp

Nu får du allt jobba fram en bra uppsats om varför Bonkenponken är rödast på plan.
Den kommer här (anpassad till tiden jag har haft att lägga på detta spel):

Jag är resenär.

Så då blir det

Röst: @BiobunkerVII

Nä men seriöst, jag hinner inte jobba på att gröna mig och jag tror att vi överlever att ni råkar rösta ut mig nu när vi har fått Basse grön via outning plus två sianden till så det här borde vi ha nu oavsett.

Jag tar tillbaka (nästan) allt jag sagt om @Anthrox! Han är officiellt grön.

Därmed vågar jag tro på hans intuition ett tag.

Röst: @Basenanji
Om inte du hade tänkt claima väktare så är det nu bara @Sysp kvar som kan utmana Basse om den positionen (Octa är inne i spel, han skriver bara inget).

Så rösta på Basse behöver vi nog inte göra längre.

Den kommer här (anpassad till tiden jag har haft att lägga på detta spel):

Jag är resenär.

Så då blir det

Röst: @BiobunkerVII

Nä men seriöst, jag hinner inte jobba på att gröna mig och jag tror att vi överlever att ni råkar rösta ut mig nu när vi har fått Basse grön via outning plus två sianden till så det här borde vi ha nu oavsett.
Ah, gott, det betyder att alla varit inne i spel nu efter Basses outning, men ingen har motclaimat.

Back