Varulv [WY25] Runda 3

Så ska vi gissa på vilka Sidd siat?

Jag kan väl göra en chansning. Jag tror Sidd siat BM, bara för att hålla koll på syskonet. Sen är jag lite osäker. Kan mycket väl vara Khan, då han varit lite osynlig vilket gör att ett siande skulle göra att Sidd slipper lägga tanke om vilken färg en lågflygande spelare har. Så skulle jag tänka, med risk att tänka helt snett.

Samtidigt undrar jag om inte Sidd valt att kika på Basse, här har jag ingen bra motivering utöver att jag kan tänka att Basse är intressant att kika på bara utifrån att det är Basse.

Jag Siade @Anthrox då byn behöver säkerställa att denna modiga resenär verkligen jobbar för allas bästa: grön bybo👍

Med Hägern å Vimes som krigande androider funderade jag på om det kunde vara chill för en lågflygarulv, som jag vet deltar i ”vrållådan” (forumets discord-kanal) titt å tätt dygnet runt utan att skriva här i speltråden, att vara buskompis. @Khan är grön bybo resenär.
Jamen dåså 😄 Jag går och ställer mig i skamvrån med min dåliga vibesradar.

Jag Siade @Anthrox då byn behöver säkerställa att denna modiga resenär verkligen jobbar för allas bästa: grön bybo👍

Med Hägern å Vimes som krigande androider funderade jag på om det kunde vara chill för en lågflygarulv, som jag vet deltar i ”vrållådan” (forumets discord-kanal) titt å tätt dygnet runt utan att skriva här i speltråden, att vara buskompis. @Khan är grön bybo resenär.
Huru! Du kan ju inte ge facit precis när jag försöker gissa! Typiskt Sidd Brustablett! :gremsmile:

Vi är juridiskt skyldiga att göra en ordentlig utredning av BB7 innan vi trycker in honom i luftslussen. Nån som är vaken, nykter och känner sig manad?

Ja, det blir ju enklare och enklare i alla fall och vi lär ju ha Sidd kvar en runda till då ❤️

Mina toppar är nog BB7 och Basse. Men överlag känns det som att jag har för lite att gå på. Får läsa om Anthrox och Brynolfs sammanställning av röstningarna i R1 nu när båda är grönade.

You never go full vibesradar… Kanske borde börja läsa vad folk skriver istället och göra …ryyys… analys.

You never go full vibesradar… Kanske borde börja läsa vad folk skriver istället och göra …ryyys… analys.
Kan inte Vibes bli din grej? :D Jag menar Sidd har ju sitt brus, du kan ha din Vibes.... jag kan ha min dumstrut, Basse och Vimes sin måltavla från get-go osv. BM sin klumpighet. Det är ju asbra, så kan vi utgå från att när någon bryter det mönstret då måste det vara en ulv! Så om Vimes inte blir utröstad i runda 1 är han ulv, vilket visade sig vara sant. När Sidd inte brusar är han ulv osv osv.

Jag är för trött. Jag borde gå och lägga mig och går på övertid... Förlåt om jag klampade någon på tårna med mina stämplingar.

Vi är 5 gröna resenärer i spel:
@Brynolf
@Sidd
@Octagonal
@Anthrox
@Khan

1-2 Bus finns bland:
@Basenanji
@Big Mama
@BiobunkerVII
@Sysp
@Sömniga Isaac
@RasmusL

Vi borde kunna gå tillbaka å kolla lite röstanalys nu när först jag outade Siare och Siar-kriget bröt ut.
En tanke jag har är att de först försökte vinna stöd för Hägern och sen när det såg dåligt ut (när bybor började rösta Häger) började med kaos-strategi.
Att låta båda Siarna vara var nog en sån strategi: att tex rösta på nån annan än Sidd/Hägern. Vilka argumenterade och gjorde det?

Sen när jag outade Vimes som röd var nog där då också reaktionen: inte ge ifrån sig så mkt vettig signal: brus eller frånvaro.

Vilka av de möjliga androiderna hjälper inte byn att leta bus?

Sysp, BM och BB är de enda icke-grönade som inte ville hänga siare enligt mina anteckningar.
Visst borde ulvlaget ansett att det var prio (tom spelavgörande) att rädda ulvHägern en runda i R1.

Det grönar i så fall Sömnige Isaac och Rasmus där då.

Ni har en så stark bild av att jag är en busig ulv. Försök att tänka om.

Men fattar jag rätt att det inte blev något nattmord? Kall väktare!

1-2 Bus finns bland:
@Basenanji
@Big Mama
@BiobunkerVII
@Sysp
@Sömniga Isaac
@RasmusL
Om väktaren finns i den här klungan och outar nu är det 6 gröna mot 5 okända. Vi röstar ut en, och väktaren väktar sidd så får sidd sia två till till nästa runda (väktaren blir mördad). Då har vi i nästa runda 5 gröna, 2 kända och 2 okända. Så behöver vi maximalt rösta ut 3 spelare för vinst. Ulvarna kan inte vinna då, ifall de inte motclaimar väktare och vi röstar ut fel spelare.

Röstar vi ut fel spelare har vi i nästa runda 4 gröna, 1 röd och 4 okända. Vi röstar ut rödingen, de dödar en gröning. Då har vi 3 gröna mot 4 okända, med en ulv kvar i spel. 25 % chans att pricka rätt och tre rundor på oss, så enda chansen att förlora är om vi tar fel spelare tre gånger i rad från en grupp av 4. Ganska bra odds.

Är väktaren i den andra gruppen har vi 5 gröna mot 6 okända. Vi röstar ut en och ulvarna har 25% chans att pricka väktaren, sidd får sia 2 spelare. Då har vi 4 gröna, 2 kända och 3 okända till nästa runda. Då behöver vi rösta ut maximalt 4 spelare för vinst, men har 5 kända bybor även om de prickar väktaren och kan mörda sidd i nästa runda. Ulvarna kan inte vinna då.

Ovan nämnda räkneexempel utgår från att det är 4 ulvar. Kan det vara 5? Är det 3 så har vi garanterat vunnit. Har jag räknat fel någonstans?

Av Sysp, BM och BB:

På Rasmus låg: Bb7 och Vimes (som snajpbytte sista secunden)

På Anth ligger Sysp och Basse och så har vi den felskrivna BM där.

Asså @Big Mama berätta gärna om hur du tänkte där med din röst!

Eller så struntade ulvarna att skicka in nattmord?
Det här är en spännande tanke. Men varför? För att skapa förvirring? För att skapa oro? För att de har gett upp?

Jag säger inte att det är omöjligt. Bara osannolikt? Eller missar jag något uppenbart?

Back