Om jag ska försöka skapa mig en uppfattning hittills.
Brynolf - Har outat att han bär eldkastaren. Således en vanlig passagerare, därmed grön.
Sysp - Tycker Sysp kommer med kloka kommentarer, särskilt
inlägg 102 där han gör en analys av vad de olika fraktionerna bör hålla ett öga på. Androider fokuserar på siaren, medan byborna fokuserar på Xenon. Håller Sysp som grön.
Stradh - Hamnar i diskussion med Hägern om huruvida BM är sitt vanliga jag, eller om hennes spelande sticker ut. Stradh tolkar mer välvilligt, som jag läser av diskussionen. Vet inte var jag vill komma med det. Något som utmärker Stradh är hans resonemang och tanke om att androiderna tjänar på att ha eldkastaren! Jag delar denna tanke, jag tror androiderna vinner på att ha eldkastaren på sin planhalva då det är en nyckel till vinst för båda sidor.
Här lyfter han det och ger sig även på Anth.
Hägern - Den första som outat siare. Får stå som grön (?) en stund.
Sidd - Den som faktiskt varit inne och visat misstro mot Hägern. Tar en tydlig ställning i sin misstro
här. Och har i läsande stund även
outat sig som siare. Får samma status som Hägern, grön (?).
Khan - Svårt att uttala sig om. Finns inte mycket att ta på. Kommer in med ett inlägg där han lyfter sina reflektioner, speciellt upplevd nervositet från Anth. Får stå som osäker i det här fallet.
Basse - Har en plan om eldkastaren. Vågar även presentera sina tokiga planer och stå upp för dem! Jag tänker att en sådan djärv/korkad plan (andra får avgöra) hade dragit ögonen till sig. Något som jag tror varken android eller xenomorph vill göra. Samtidigt kan det vara ett sätt att samla information som Xeno utifrån ett narrativ att ha byns bästa för ögonen.
BM - Jag upplever att BM spelar som alltid. Möjligen lite mer skärpt, men sen backar tillbaka på grund av osäkerhet. Har jag sett hända i flera spel tidigare. Är mer orolig när BM är bergsäker konstant, då drar jag öronen till mig. Har inget ordentligt att bygga mitt grönande på. Men håller BM som grön.
En tanke jag har är att Xenon även kan vara den som driver på diskussioner om eldkastaren, särskilt i övergångar som handlar om att det ska redovisas öppet. Det gör möjligen att BM får misstänksamhet riktat mot sig (vet att jag håller henne som grön), men hon har samtidigt förtydligat hur tänkte omkring outningen
här. Vilket gör att jag mer tror att hon tänkte snabbt, utan att riktigt tänka hela vägen. Något jag själv faller dit på ofta.
Fokus just nu bör kanske vila på våra två siare? Vem är den rätte, vem är den falske? Vad har vi att gå på, vad har vi för känsla?
Jag är väl lika misstroende mot båda. Även om mitt utgångsläge alltid är att misstro Sidd, nu har dock Sidd spelat bra vilket gör det svårt för mig att hålla honom som lögnare. Samtidigt, han är en av två som outat sig som siare. Så antingen är det han eller Hägern som ljuger. Frågan är vem.
Tills jag blir klokare på våra två siare, tänker jag nog göra så här utifrån mitt resonemang.
Jag gillar din plan Basse! Och jag tycker det låter som sunt bybospel, men samtidigt är jag lite orolig att du lika gärna kan vara en Xeno som spelar oskyldig bybo. Jag hoppas jag har helt fel.
Röst:
@Basenanji