Nekromanti WRNU:s skrivarcirkel!

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Här kommer mitt bidrag för det här temat. Skall försöka vidareutveckla det senare, för jag tror jag kan få in mer, men just nu hinner jag inte. Tyvärr.
 

Attachments

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,230
Location
Tranås
Ulfgeir;n107185 said:
Det som är bra med din story, är att den ger känslan av det är en större värld med en historia. Tyvärr så slutar den lite för hastigt så precis när det börjat byggas upp så tar det slut. Lite lösa trådar/funderingar är hur pass avancerad är världen. Känslan först var 20-tal, sedan med ordet tunika så kändes det vikinga/medeltid. Skeppet sätter det mer till renässans. Och det skeppet måste vara gigantiskt, och antagligen även rätt top-heavy.
Texten är tänkt att vara en stämningstext till min spelvärld Kayra och blir kanske inte helt begriplig fristående.
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,230
Location
Tranås
Ulfgeir;n107224 said:
Här kommer mitt bidrag för det här temat. Skall försöka vidareutveckla det senare, för jag tror jag kan få in mer, men just nu hinner jag inte. Tyvärr.
Bra skrivet men kanske lite förutsägbart och precis som du skrev om min så tar den slut precis när den börjar bli spännande.
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,230
Location
Tranås
Lite trist att den här tråden dog ut. Inga som är sugna på att försöka få liv i den igen?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,288
Location
Örebro
Ett av mina nyårslöften är att skriva mer, så jag kan tänka mig att haka på.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Härligt, kör hårt, hör ni!

Själv kan jag inte lova något men dyker så klart in med något ifall jag får tid över till att klottra lite.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag VILL vara med... Det var ju för skrivarcirkeln jag gick med från första början. Jag hade lurkat ett tag tack vare att Recca pekat mig hitåt och när jag hittade Skrivarcirkeln och frågade Solvebring om jag fick vara med och han var så peppande och rar att jag kände mig mer än välkommen så bestämde jag mig för att stanna kvar. Skrivarcirkeln och Solvebring är den stora anledningen till att jag öht är här idag!

Ska skriva nått! Måste! Behöver! Ska försöka...
 

Skarpskytten

Mellan två äventyr
Joined
18 May 2007
Messages
6,012
Location
Smålands golvbrunn
Cissi;n156152 said:
Ska skriva nått! Måste! Behöver! Ska försöka...
Okej, jag går OT här och delar ut råd som ingen har bett om. (Som Galadriel, fast tvärtom).

Har du testat 15-minutersmetoden?

På fyra år har jag skrivit flera essäer, två noveller och en halv roman. En kvart om dagen blir ganska mycket med tiden.

Kom ihåg, författarens viktigaste kroppsdel är sittfläsket.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Skarpskytten;n156174 said:
Okej, jag går OT här och delar ut råd som ingen har bett om. (Som Galadriel, fast tvärtom).

Har du testat 15-minutersmetoden?

På fyra år har jag skrivit flera essäer, två noveller och en halv roman. En kvart om dagen blir ganska mycket med tiden.

Kom ihåg, författarens viktigaste kroppsdel är sittfläsket.

Tack! Ska försöka! <3
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,230
Location
Tranås
Jag är också på men jag har redan hittat på ett tema så någon annan får göra det den här gången.
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Zadrith;n156823 said:
Jag är också på men jag har redan hittat på ett tema så någon annan får göra det den här gången.
Då är det Cissis tur. Jag hugger nästa.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Cissi;n156152 said:
Jag VILL vara med... Det var ju för skrivarcirkeln jag gick med från första början. Jag hade lurkat ett tag tack vare att Recca pekat mig hitåt och när jag hittade Skrivarcirkeln och frågade Solvebring om jag fick vara med och han var så peppande och rar att jag kände mig mer än välkommen så bestämde jag mig för att stanna kvar. Skrivarcirkeln och Solvebring är den stora anledningen till att jag öht är här idag!

Ska skriva nått! Måste! Behöver! Ska försöka...
=) <3 Gört!
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jag är lite sugen på vara med, vart skickar man in och när är deadline osv ? Har inte Internet förrän 7 mars men måste betala räkningar vid tillfälle så kommer nog ta med laptopen till något internetställe där i slutet av månaden så då går det ju passa på skicka in om det inte är för sent :p

Å hur funkar det med kritik å sånt, läser man allas grejer eller hur funkar det? :)
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,230
Location
Tranås
Cissi;n157332 said:
TEMA!

Det här är temat! Gör med det vad ni vill. Hur lång tid har vi på oss?
Enligt reglerna i startposten är det datumet som temat läggs ut + en månad så deadlinen är med andra or den 19:e mars
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,230
Location
Tranås
.113;n157343 said:
Jag är lite sugen på vara med, vart skickar man in och när är deadline osv ? Har inte Internet förrän 7 mars men måste betala räkningar vid tillfälle så kommer nog ta med laptopen till något internetställe där i slutet av månaden så då går det ju passa på skicka in om det inte är för sent :p

Å hur funkar det med kritik å sånt, läser man allas grejer eller hur funkar det? :)
reglerna står i startposten och bidragen lämnas i den här tråden där de även får konstruktiv kritik.
 
Top