WRNU:s officiella Polytopia-liga

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Hola, som ni vet spelar vi Polytopia. Det är typ den hetaste WRNU-trenden på den här sidan gamla vrållådan. Hur som helst, en mycket trevlig men inte så skicklig spelare föreslog att vi borde dra igång en turnering i Polytopia. Och det är alltså vad det här handlar om.

Förslaget ser ut så här:
Kvalomgång: i slumpade jämnstora grupper spelar man om vilken liga man ska placeras i.
Ligaomgång: man gör upp i respektive liga mot spelare som förhoppningsvis är typ på samma nivå som en själv vad gäller Polytopia-rutin och/eller allmän begåvning.

På 12 spelare skulle det kunna se ut såhär:
Kval: Grupp A och B, med 6 spelare i varje.
Liga: Guldligan har 4 spelare, 1:an och 2:an i båda kvalgrupperna. I Silverligan hamnar 3:an och 4:an ur båda grupperna, och i Bronsligan resterande.

På 9 spelare kan det se ut åt det här hållet:
Kval: 3 grupper med 3 spelare i varje.
Liga: Tre ligor, vinnarna från kvalet i en, de som tog andraplatsen i en och de som kom sist i en.

O.s.v. Vi hittar ett format som passar spelarantalet helt enkelt.

Kul va? Diskutera och anmäl dig här.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Som ligageneral bestämmer jag hastigt och plötsligt att man har fram till fredag att anmäla deltagande. Så spikar vi ett upplägg och drar igång nästa vecka!

Gillar du färggrann strategi? gillar du att göra dumma "en-tränad-schimpans-hade-kunnat-undvika-det"-misstag? Gillar du att tävla om ärorika titlar som "Bronsmedaljör i WRNU:s Ploytopia-bronsliga? Eller är du en sådan där hemsk person som tänker vinna hela klabbet? Anmäl dig!
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,098
Tänker vi oss att köra "might" eller "glory" som villkor för att vinna?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,098
Jag gillar nog "glory" bäst också. Mest intressant, och det drar inte ut så fasligt på tiden om det är jämt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Då är vi 9! Går fortfarande att anmäla sig (fram till och med fredag). Sen kan vi fixa ett upplägg (ni föreslår jag spikar).
 
Top