WRNU:s officiella Polytopia-liga

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,568
Kvalgrupp B är *så jäkla kul*. Vill inte säga mer explicit nu för att påverka spelet. Tror inte jag har någon som helst chans att komma till guld, och det blir näbbar och klor för att komma till silver. Varje vägs på våg, nogsamt!
Nu vill inte jag ägna mig åt en kvasi-akademisk defintionslek av ordet "kul", men att sitta inklämd i ett hörn mellan @Sodivra och @Tant Ragnar med begränsade möjligheter till expansion ("Jag sa inte att glaset var halvfullt, jag sa att det var HELTOMT!") är väl...halvkul.

Nåja, för att hedra spelet, turneringen och deltagarna ska jag ändå i denna bottenusla position kämpa för att undkomma sistaplatsen i bronsligan.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Nu vill inte jag ägna mig åt en kvasi-akademisk defintionslek av ordet "kul", men att sitta inklämd i ett hörn mellan @Sodivra och @Tant Ragnar med begränsade möjligheter till expansion ("Jag sa inte att glaset var halvfullt, jag sa att det var HELTOMT!") är väl...halvkul.

Nåja, för att hedra spelet, turneringen och deltagarna ska jag ändå i denna bottenusla position kämpa för att undkomma sistaplatsen i bronsligan.
Basse, du behöver väl inte TVÅ Orkgru? Det är bara rimligt att dela lika.

Krossa Luxadoor istället! De är stadsfolk, perversa och korrumperade
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,568
Basse, du behöver väl inte TVÅ Orkgru? Det är bara rimligt att dela lika.

Krossa Luxadoor istället! De är stadsfolk, perversa och korrumperade
Hm. Får jag föreslå att du och @Tant Ragnar försöker avgöra vem som är starkast av er två och lämnar mig ifred med mina snela elefjantisar?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Jag var bergsäker på att InexactLecture måste vara Basse, han är ju pedagog... Det är det pirrande Bassesinnet som alltid leder mig fel!
Ha ha! Ett misstag händer så lätt! Ingen skada skedd!

Nu när det lilla missförståndet är utrett, så lämnar du såklart Orkgru till dess rättmätigt ägare, vill säga undertecknad.


Right?



Right?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,568
Jag var bergsäker på att InexactLecture måste vara Basse, han är ju pedagog... Det är det pirrande Bassesinnet som alltid leder mig fel!
Ingen fara! Bara kul att det "pirrar till"!

Nu har jag "pirrat bort" några av Tant Ragnar stökiga trupper.

Visst hjälps vi åt att säkra ditt Orkgru? Dvs om du hjälper mig så hjälper jag dig Arvid!

Och om inte du Arvid vill hjälpa mig så kan ju för all del mina tjänster komma Tant Ragnar till del! Vill du @Tant Ragnar att jag börjar stresstesta Arvids Zebasi?

Hörni, jag tycker vi kör en gammal hederlig bikupa här! Prata ihop er om vem ni vill ta ut och så har vi återsamling här i aulan om säg fem minuter! 😀

Obs! Det tjänar ingenting att ta ut mig. Bara en stad. Inga resurser. Småtråkig stil på det stora hela. Envisa elefantskötare som vägrar lämna sin post. Helt klart ett fall av kostar mer än det smakar.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
@Basenanji gamle vän! Kompis! Polaren! Eller ska jag säga Brutus! Den där katapulten hade aldrig gjort dig något ont! Är du helt säker på att du vill bråka med den trängde, stressade liraren med katapulter och svärddudes?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,568
@Basenanji gamle vän! Kompis! Polaren! Eller ska jag säga Brutus! Den där katapulten hade aldrig gjort dig något ont! Är du helt säker på att du vill bråka med den trängde, stressade liraren med katapulter och svärddudes?
Min bästa Tant Ragnar! Min ledare och allierade!

Låt oss bli något större och bättre än vad vi klarar på egen hand.

Låt oss lägga ned vapnen! Låt oss hedra freden och framgången! Låt oss kämpa ned de loppiga leopardskinnen! Bu för Zebasi!

Hjälp mig att lägga Orkgru (du vet vilket jag menar) under Luxadooriskt styre! Låt oss kämpa ned dumma jättar. Ge mig Orkgru så ger jag dig fred, välgång och elefanttut!

😀☮😍

Arvid: byt ut Tant Ragnar mot Arvid och Zebasi mot Bardur. Bu för Bardur! 😉
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Min bästa Tant Ragnar! Min ledare och allierade!

Låt oss bli något större och bättre än vad vi klarar på egen hand.

Låt oss lägga ned vapnen! Låt oss hedra freden och framgången! Låt oss kämpa ned de loppiga leopardskinnen! Bu för Zebasi!

Hjälp mig att lägga Orkgru (du vet vilket jag menar) under Luxadooriskt styre! Låt oss kämpa ned dumma jättar. Ge mig Orkgru så ger jag dig fred, välgång och elefanttut!

😀☮😍

Arvid: byt ut Tant Ragnar mot Arvid och Zebasi mot Bardur. Bu för Bardur! 😉
Nu ska vi se om jag förstår rätt.

Orkgru, som är gammel-barduska och betyder "vår ärade och heliga hemby". Orkgru, som grundandes av Barduriska nybyggare i den mytologiska tid som barduriska historiker brukar referera till som "turn 2". Orkgru, som annekterades av de onda leopard-giraff-barbarerna, och som vi, de ädla Bardurerna, offrar blod, svett och tårar för att befria från tyrannens ok?

Det är alltså DEN Orkgru som du vill ha som fredsgåva?

Här kommer mitt svar!

pilutta dig, elefantgubbe! Bu och blä!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,568
Ah, vi delar ett intresse för historia!

Låt oss se efter vad de luxidooriska luntorna innehåller för information!

Dag ett! Vårt förtjusande rike har fått ett förtjusande palats med tillhörande imponerande stadsmurar! Mycket imponerande! (För er barbarer betyder stadsmur att ni ska ge tusan i att bråka med oss!)

Dag två! Åh så vackert landet ligger framför oss, redo att erövras av våra förtjusande elefantryttare! Rid ut i dagen och erövra! Tut tut-tuuut!

Dag tre! Nähä. Fanns inget att erövra där tydligen. Nåja, tuta på förtjusande elefanter för nu måste vi blicka norrut!

Dag fyra! Nej men så söta barbarer som tror sig ha någon sorts civilisation! Hi Hi!

Dag fem. Skitjobbiga barbarer! Men ge er nån gång! Buga för elefanterna! Frukta vårt palats och våra murar!

Dag 6! Men SKÄRP ER DÅ! DET ÄR INGET ROLIGT! Dumma barbarer! Släpp fram oss civiliserade Luxidoorer! Aj, sluta dänga stenar på oss! Och du Herr Jätte, sluta genast att stampa! Det gör elefanterna oroliga!

Tja, så ligger landet! Nu får jag försöka att pedagogiskt övertala nån av de jättetrevliga barb... folken för att ta oss vidare ut i världen!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,568
Och se! Där dyker ytterligare en förvuxen kämpe upp! De rasande trevliga Kickoos kanske ämnar ge sig in i leken!

@Vimes välkommen till vår alltför blodiga ringhörna, men se upp! Här duggar katapultstenarna tätt!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,568
Poängställningen i grupp B just nu:

Hellzon 8175
Arvid 8175
Vimes 5645
Tant Ragnar 5210
Stefanrotmark (bot) 4120
Basenanji 3145

Spännande!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Nu ska vi se om jag förstår rätt.

Orkgru, som är gammel-barduska och betyder "vår ärade och heliga hemby". Orkgru, som grundandes av Barduriska nybyggare i den mytologiska tid som barduriska historiker brukar referera till som "turn 2". Orkgru, som annekterades av de onda leopard-giraff-barbarerna, och som vi, de ädla Bardurerna, offrar blod, svett och tårar för att befria från tyrannens ok?

Det är alltså DEN Orkgru som du vill ha som fredsgåva?

Här kommer mitt svar!

pilutta dig, elefantgubbe! Bu och blä!
Jag ser att Bardur börjar få slut på Orkgrus
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Kan inte vara lätt för Ragnar-Bardurerna. Omgivna av Satan i Väst (Vid det oheliga namnet "Basse") och Satan i Öst, (Vid det oheliga namnet "Hellzon") och mitt i "Satan i Gatan!"

Till råga på allt så får de ett trevligt bud från Luxidoor, "låt oss lägga ner vapnen". Men det visar sig ju omedelbart vara en felöversättning av den Luxidooriska frasen "låt er lägga ner vapnen"
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Från Kickoos hövding till Luxidors kejsare:

Vi hälsa Eder alla goda män och kvinnor där nere i Luxidors vackra dalar med stor glädje och respekt. Som Edra spejare helt säkert sett har vi låtit utplacera en stridsjätte strax utanför de förhatliga Zebrasis murar. Från vår höga posititon se vi även att Eder underbara civilisation skaffat sig tillgång till kastmaskinernas kraft. Vi vilja passa på att gratulera Eder till denna makalösa framgång på vetenskapens och teknologiens område. Om vi tillåtas att i all välmening göra så, skulle vi föreslå att Ni rikta katapulten mot Zebrasis trupper och inte mot Edra Vänner.

Vi önskar våra vänner evig lycka och framgång, och våra fiender stenar i huvudet, eller i varje fall på tårna.
 
Last edited:

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Så vad hände i kvalgrupp A då?
1612682891245.png

Från vårt vackra ursprungshem, omgärdat av skogar och lyckliga djur, expanderade vi norrut. Där fann vi en ny stad att bebo. Husen och gatorna var dock fulla med någon sorts lågt stående, rundörade varelser. De slängde vi ut såklart men det verkade inte som de riktigt trivdes att leva fritt i vildmarken, för ingen har sett till dem sedan dess. Det fanns de bland våra lärde som spekulerade i att de grova strecken vi fann inristade i stenar stavade ut "Imperius" på ett otänkbart primitivt skriftspråk, men det är svårt att föreställa sig att de rundörade skulle vara intelligenta på något sätt.

En tid av fred följde därefter. Vi lärde känna djuren vårt folk förlustade sig i de djupa skogarna och de höga bergen.

Men en ålder följer alltid en annan och åldern av kamp inneföll sig när vi möte de förhatliga, behornade hordera i öst. Våra skickliga bågskyttar och allierade skogsvarelser har hitintills gjort processen kort med deras krigare, som pådrivna av grymma slavdrivare rusar rakt in i pilregn efter pilregn. Deras avsaknad av respekt för livets helighet äcklar oss och att slakta dessa Bardur till siste man är för oss bara rätt och riktigt. Vi hör även rykten om andra folk, men har ännu inte mött någon av dem.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Ställning i kvalgrupp A runda 17 (så långt jag kan se):
- Unknown tribe: 7540
- Xyas: 5150
- Bortom12e: 4150
- Unknown tribe: 3 300
- ThreeToedTornado3705: 945 (destroyed)
- Paal: 740 (destroyed)
 
Top