NYHET WotC är fackfientliga

mrund

Kummelgast
Much of what Christian and others describe comes straight out of the standard union-busting playbook. Fisher Phillips, the international law firm that is leading the hospital offensive against the 1199 members, has garnered a reputation as a vicious union-busting organization. Such firms are described on their websites as management or labor consultants, and union-avoidance firms, but those who have dealt with them say “hit men” or “mercenaries” are more accurate terms.

Jag skulle bojkotta WotC om 1) jag trodde på bojkott som politisk metod* och 2) de producerade något jag faktiskt ville ha.

Nu köper jag visserligen inget från dem, men det har inget med deras fackfientlighet att göra =)

* jag tror inte på det som metod, men jag förbehåller mig rätten att selektivt välja att inte ge pengar till företag/rollspelsmakare/barnboksförfattare jag inte är bekväm med att stoppa pengar i fickorna på

Ursäkta en okunnig, men exakt beter sig dessa union busting företag för att hindra att man skapar en fackklubb?

Back