D&D Will it D&D?!

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,955
Location
Örebro
Nu bara kom det massa idéer på en gång.

Ducktales! Lär ju vara som gjort för någon edition av DnD.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,505
Hornblower
Både Hornblower och Sharps Rifles har två saker som gör det till svårt att göra bra i D&D. 1: Den teknologiska nivån är för hög, men detta kommer man runt lite om man är beredd att gå Eberron. 2: Man är del av en större organisation och bitarna där gruppen vi följer är isolerade är den spelbara biten.

Att sprinkla på magi och att vara på ett skepp är inte så svårt. Att segla runt och slåss mot Fransmännen fungerar bäst om skeppet är isolerat och har fria händer för hur de gör det. Men de två första problemen stör kampanjen lite.

7 av 11.
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
819
Location
Umeå
Stolthet och fördom.

(Vi fortsätter med lite verkliga exempel från internet)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,505
Stolthet och fördom.

(Vi fortsätter med lite verkliga exempel från internet)
Men… Varför… Vem skulle… Den här tråden är för skoj! Ingen borde köra Stolthet och fördom i D&D!!

Okej, så de gjorde Stolthet och fördom zombie versionen eller vad det nu var för själlös skit. Så det går väll rent tekniskt. Men jag hatar det! Men det vore lättare än the Wire.

2 av 11.

Urk, jag vill inte välja en edition. Det känns äckligt. D&D Next playtesten för fuck allt antar jag.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,241
Men… Varför… Vem skulle… Den här tråden är för skoj! Ingen borde köra Stolthet och fördom i D&D!!

Okej, så de gjorde Stolthet och fördom zombie versionen eller vad det nu var för själlös skit. Så det går väll rent tekniskt. Men jag hatar det! Men det vore lättare än the Wire.

2 av 11.

Urk, jag vill inte välja en edition. Det känns äckligt. D&D Next playtesten för fuck allt antar jag.
Finns ju Pride and EXTREME prejudice som rollspel med (1800-tals fina societetsdamer som sitter i gigantiska mechs och slåss).
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,505
Palladiums TMNT-spel är ju nivåbaserat. De hade t.o.m. samma skadesystem som senare dök upp i SWd20. Men man behöver en massa knasiga regler för att spela djur och mutationer, så mitt betyg blir:

ADD: 10/11.
Om man gör grejen där de reser i tiden och har crossovers med samuraj kaniner är det ännu bättre! Fullt medhåll på 10/11. Hade gjort det i D&D 4ed.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,505
Bamse är en kul fantasy värld med trollkarlar och saker. Så länge folk inte dör och alla går med på att hålla tonen funkar det här utmärkt. Bamse är en Barbarian build. 5ed.

Men Bamse är fundamentalt anti-kapitalistiskt och det är den värsta synden tänkbar för D&D!

5 av 11.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,999
Location
Ett häxkräl
Bamse är en kul fantasy värld med trollkarlar och saker. Så länge folk inte dör och alla går med på att hålla tonen funkar det här utmärkt. Bamse är en Barbarian build. 5ed.

Men Bamse är fundamentalt anti-kapitalistiskt och det är den värsta synden tänkbar för D&D!

5 av 11.
XP for kramar?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
803
Bamse är en kul fantasy värld med trollkarlar och saker. Så länge folk inte dör och alla går med på att hålla tonen funkar det här utmärkt. Bamse är en Barbarian build. 5ed.

Men Bamse är fundamentalt anti-kapitalistiskt och det är den värsta synden tänkbar för D&D!

5 av 11.
Bamse är bara så obalanserat. Du har en L20 bugbear barbarian, en L20 tortle artificer och en typ L2 harengon rogue (vars enda relevanta förmåga är bonus action dash, vilken han får använda i 25% av uppdragen).

Sen kör de uppdrag som ligger på challenge rating 1, och Lille Skutts spelare klagar hela tiden över kampanjen.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,505
Hjelpreda I Hushållningen För Unga Fruentimber
av Cajsa Warg
Jag skrev en gång 5000 ord på en roman om en expert på vett, etikett och hur man har ett bra hushåll hade ett blodigt äventyr genom multiversum. Där var Cajsa Warg en stor inspiration. Liksom, det funkade inte, men det var mest för jag var för kass på ämnet och behövde göra ett år av research.

Så, förvånande, 6 av 11! Hade kört det i 4ed så jag får skill challenges. Och eftersom förmågorna inte har fluff kan man fluffa det som hemkunskaps saker.

Fuck it, 7 av 11!
 
Top