D&D Will it D&D?!

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
819
Location
Umeå
Twin Peaks

(Bara för att jag sett en spelgrupp på reddit som spelar "David Lynch"-scenarion med 5e-regler)
 
Last edited:

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,033
Location
Sthlm
Johnny the Homicidal Maniac, och i förlängningen alltså Squee och I Feel Sick.
IMG_6398.jpeg
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
803
Johnny the Homicidal Maniac, och i förlängningen alltså Squee och I Feel Sick.
Jag har inte tänkt på JTHM på 20 år, men visst finns det extremt detaljerade sektioner av hans hus och källare som skulle gå att använda som dungeons?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,033
Location
Sthlm
Jag har inte tänkt på JTHM på 20 år, men visst finns det extremt detaljerade sektioner av hans hus och källare som skulle gå att använda som dungeons?
Det finns nån slags oändlig mängd undervåningar, och så dör han och besökte både himmel och helvete - samt att det bor nån slags kosmisk fasa bakom blodväggen. Men vad skulle man göra? Bli mördad? Skrika om slushie maskiners på och av timmar på 7-11? Misslyckas med en date?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
803
Det finns nån slags oändlig mängd undervåningar, och så dör han och besökte både himmel och helvete - samt att det bor nån slags kosmisk fasa bakom blodväggen. Men vad skulle man göra? Bli mördad? Skrika om slushie maskiners på och av timmar på 7-11? Misslyckas med en date?
Att spela offer som vaknar längst ner i källaren och ska försöka ta sig ut förbi tortyrredskap, fällor och en mördare som vill mata blodsväggen? 11/11 old school-dnd (/OSR/Mörk Borg)

Att spela en mördare som ska mata en blodvägg, säger en massa lolrandom saker och inte kan dö? 0/11 (även om jag hört om en del spelare som har detta som standardkaraktär)
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,505
Twin Peaks

(Bara för att jag sett en spelgrupp på reddit som spelar "David Lynch"-scenarion med 5e-regler)
Va? Nej! Alltså, jag antar att surrealism fantasy skulle vara kul. Mem det skulle inte vara Twin Peaks alls.

1 av 11.

….3.5?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,505
Att spela offer som vaknar längst ner i källaren och ska försöka ta sig ut förbi tortyrredskap, fällor och en mördare som vill mata blodsväggen? 11/11 old school-dnd (/OSR/Mörk Borg)

Att spela en mördare som ska mata en blodvägg, säger en massa lolrandom saker och inte kan dö? 0/11 (även om jag hört om en del spelare som har detta som standardkaraktär)
Fullt medhåll!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,505
Eftersom jag såg den här bilden på Facebook så måste jag nu fråga

The mask som DnD?
The Mask hade varit en helt fantastisk MacGuffin/skurk i en D&D kampanj. Att det är guden av lögners mask och vissa blir våldsamma som Big Head från serierna medan andra blir Jim Carry låter super kul! Och meta-skämten hade varit kul att skriva.

8 av 11!

Dungeon World!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Aubrey-Maturin-serien. Classes bla Midshipman, Able Seaman, Barber-Surgeon, Royal Marine, Civilian passenger
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Jag vill poängtera att det inlägget var lite halvt på skämt, delvis för att trolla @God45 lite milt, delvis för att se om det var möjligt att tvinga in the wire in i nåt sorts d&d-format.

Din idé påminner mig om den här storyn om hur det var att spela D&D med Brasilianska korrupta poliser.
Den storyn är guld.

Vill du trolla God45 ska du uppenbarligen föreslå något med stor humor i, för det var ju friggin' awesome att någon gjorde en hel dokumentär om den där "nyheten" :)
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,955
Location
Örebro
Bron till Terabithia, tänker att här lär det finns fler möjligheter än de två tidigare jag valde bara för att djävlas lite :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,505
Bron till Terabithia, tänker att här lär det finns fler möjligheter än de två tidigare jag valde bara för att djävlas lite :gremsmile:
Man, jag hatar den boken så otroligt mycket. Vilket jävla as bestämmer sig för att ha plötslig meningslös barndöd I EN BARNBOK. Liksom, det är början på Bröderna Lejonhjärta men sedan spenderar vi hela resten av handlingen till att prata om det. Men Bron till Terabithia är bara nihilistiskt nonsens.

Trots det? Amazing D&D material! Så äventyrarna upptäcker att de bara är fantasivarelser i en låtsasvärld skapad av barn i en mer verklig värld. Så man ger sig ut på en episk quest för att MÖRDA DE JÄVLA BARNEN! Man lyckas dränka en unge på slutet.

10 av 11.

AD&D!
 
Top