Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 3

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Re: Serverar det stekta fläsket kokt, visst.

Det jag har emot dig är att du som sagt i de inledande rundorna hade många inlägg så gott som tomma på innehåll. Du återkommer aldrig/endast svävande med förklaringar till misstankar, verkar lite defensiv och verkar mest skriva för skrivandets skull. Som du säger, det är långt ifrån en vattentät anledning att hänga dig på, men som du också säger har vi fortfarande inte fått mycket att gå på överlag.
Om nu inte alla överger detta drev vill jag gärna se ett sista inlägg av dig någon gång ikväll där du summerar alla dina misstankar, tankar och idéer. Visar det sig att du är stadsbo så kommer det att vara till nytta för oss i nästa runda.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Serverar det stekta fläsket kokt, visst.

Vimes said:
Kan ni tänka er att förklara varför ni vill rösta ut mig?
Skumheter med Vimes:
*Gaffeln
*Har (nästan?) samma förmåga som Basenanji. Iofs har jag för mig att det var Vimes som outade detta först.
*Röstade på Dum Panda. Ingen big deal.
*Öh, ja var det något mer?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Predikanten finns här

Andersson said:
Banarok said:
själv undrar jag vad pastorn alternatift dödgrävaren har gräft upp för info om de döda, eller ifall han dött själv eftersom det är en roll som troligtvis ligger och bubblar i spelet någonstanns.
Jag vet inte om det finns en pastor. Dock är jag Predikant - vilket avslöjas i runda 6. Om någon inte tror mig så kolla vilket av mina inlägg som helst - med något undantag har det smugit in sig något religiöst, bibliskt, själsligt eller liknande som brödsmulor i så gott som allt jag skrivit.

Min förmåga har dock inte alls något att göra med info om de döda, utan om hur många spelare som inte har någon förmåga. Det du skriver om förmågor att få information från de döda, vart får du det ifrån Banarok?
Ja, du har droppat en del hintar om det. Men det började du med först denna runda, medan du från start har kallat Feuflux "den store vite hövdingen", vilket snarare pekar på att du är indian av något slag.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Predikanten finns här

Brynolf said:
Ja, du har droppat en del hintar om det. Men det började du med först denna runda, medan du från start har kallat Feuflux "den store vite hövdingen", vilket snarare pekar på att du är indian av något slag.
Fast jag brukar kalla Feuflux något temaaktigt i de olika varulvsspelen. Dessutom vore det ju dumt att om jag brödsmular Predikantrollen konsekvent i tre rundor sedan börja brödsmula att jag är indian. Speciellt som vi inte sett några tecken på att det finns några indianer i spelet.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Predikanten finns här

Andersson said:
Brynolf said:
Ja, du har droppat en del hintar om det. Men det började du med först denna runda, medan du från start har kallat Feuflux "den store vite hövdingen", vilket snarare pekar på att du är indian av något slag.
Fast jag brukar kalla Feuflux något temaaktigt i de olika varulvsspelen. Dessutom vore det ju dumt att om jag brödsmular Predikantrollen konsekvent i tre rundor sedan börja brödsmula att jag är indian. Speciellt som vi inte sett några tecken på att det finns några indianer i spelet.
Jag har inte sett några tecken på gudfruktighet från dig förrän denna runda, medan du har indianat dig sedan runda 1. Det var så jag menade i mitt förra inlägg.

Nä, det enda tecken jag sett på indianer är ju du. Och visst är det temafluffigt, men stämmer ju inte alls överens med din roll.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Serverar det stekta fläsket kokt, visst.

tripp_trap said:
Det jag har emot dig är att du som sagt i de inledande rundorna hade många inlägg så gott som tomma på innehåll. Du återkommer aldrig/endast svävande med förklaringar till misstankar, verkar lite defensiv och verkar mest skriva för skrivandets skull. Som du säger, det är långt ifrån en vattentät anledning att hänga dig på, men som du också säger har vi fortfarande inte fått mycket att gå på överlag.
Jag håller inte riktigt med dig, tripp_trap. Jag har visserligen skrivit mycket (bland de mest ordrika i spelet tror jag), och visst har jag kanske inte presterat så vansinngt mycket misstankar. Men ärligt talat: vem har det? Under de två första rundorna har vi i princip inte haft något att gå på (och har det egentligen inte under den här rundan heller) - min erfarenhet från tidigare varulvsspel säger mig att det bästa man kan göra i de tidiga rundorna är att aktivera andra spelare, och mer eller mindre slumpmässigt pressa folk (jag tycker fortfarande att Zebulon är den bästa hängningskandidaten - och hans fadäs under första rundan kom sig från slumpmässigt drevande). Det är egentligen nu spelet börjar, nu kan vi börja bygga riktiga misstankar och teorier. Mitt mål under de tidigare rundorna har mest varit att få folk att stoppa in information i tråden, för oss att analysera senare.

Att jag aldrig eller nästan aldrig återkommer med förklaringar till misstankar är taget ur luften, och om det verkligen är ett av dina motiv så får du gärna ge exempel. Det kan tyckas att jag inte följde upp Basse-rösten, men det berodde huvudsakligen på att mitt argument var hans dåliga närvaro (vilket hade ordnat sig när jag väl återkom) och att varulvarna inte plockade ut honom fast han sa att han hade information som han inte lämnade innan rundans slut (som någon annan (Brynolf kanske) påpekade innan jag hann återkomma).

Att jag har spelat defensivt tror jag du är ensam om att tycka.

tripp_trap said:
Om nu inte alla överger detta drev vill jag gärna se ett sista inlägg av dig någon gång ikväll där du summerar alla dina misstankar, tankar och idéer. Visar det sig att du är stadsbo så kommer det att vara till nytta för oss i nästa runda.
Det ska jag göra. (Detta blir lite en upprapning av sådant jag skrivit tidigare - men som sagt: sammanfattning).

Min starkaste misstanke är den mot Zebulon - när han slumpmässigt blev pressad under första rundan agerade han precis som han gjorde när han fick press på sig under Mutant:UA-spelet. Då var han varulv. Det sammantagna intrycket av hans försvar tycker jag är ett tyngre argument än att han i en mening uttryckte sig så att han gjorde skillnad på sig själv och bybor. Sedan dess har han i princip inte bidragit med något.

Sedan pingar Krank på min radar. För det första är han varken aktiv eller speciellt konstruktiv, han har visserligen anfört IRL-anledningar till detta, men jag tycker nog att han borde kunna prestera mer kvalité, även om han inte behöver spruta ur sig inlägg. Sedan är det hans neggande under slutet av andra rundan, där han i princip säger att "nu ser det mörkt ut för byun, ack ack" - typisk scum tell, vi ska arbeta frammåt som ett lag, inte sitta med gamnackar!

Utöver dessa två är det hela gänget som hoppar från Basenanjidrevet till Vimesdrevet på en handvändning: i den gruppen måste det finnas varisar, motiven för Basse-rösterna och sedan rösterna på mig är sjukt svaga. Det hoppas för glatt och snabbt mellan dreven för att det ska verka riktigt riktigt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Serverar det stekta fläsket kokt, visst.

Brynolf said:
Skumheter med Vimes:
*Gaffeln
*Har (nästan?) samma förmåga som Basenanji. Iofs har jag för mig att det var Vimes som outade detta först.
*Röstade på Dum Panda. Ingen big deal.
*Öh, ja var det något mer?
Att Måns hade en gaffel mellan skulderbladen tror jag är det dummaste argumentet hittills. Mig veterligen har Feuflux aldrig breadcrumbat information på det här sättet. Så, när ni hängt mig ska ni inte gå och hänga Dum Panda av den anledningen (för jag antar att man kan tänka sig att bartendern har några gafflar bakom disken...)

Ja, jag har nog samma förmåga som Basenanji. Är det orimligt att spelare från samma lag har samma information? Jag vill påpeka att i tidigare spel har det visst varit så att flera bybor har samma förmåga. Om man tror att det ligger en lögn här borde Basse vara första målet, i och med att jag outade min förmåga innan honom. Men min uppfattning är snarare att det faktiskt är så att vi båda har samma passiva förmåga.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Predikanten finns här

Brynolf said:
Jag har inte sett några tecken på gudfruktighet från dig förrän denna runda, medan du har indianat dig sedan runda 1. Det var så jag menade i mitt förra inlägg.

Nä, det enda tecken jag sett på indianer är ju du. Och visst är det temafluffigt, men stämmer ju inte alls överens med din roll.
Det beror på vad du letar efter. Den första meningen i mitt första inlägg började med en åkallan av Jesus. Sedan smyger det sin sig lite "amen", prat om "mirakel", ""2odödliga själar", "dödsskuggans dal" "synd" m m, m m i inläggen. Dessutom skrev jag som en sann Guds man inte ut Hellzons namns nyss (utan skrev H*llzon)
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Kan någon som misstänker Zebulon vara ond [RÖST]

Vimes said:
Min starkaste misstanke är den mot Zebulon - när han slumpmässigt blev pressad under första rundan agerade han precis som han gjorde när han fick press på sig under Mutant:UA-spelet. Då var han varulv. Det sammantagna intrycket av hans försvar tycker jag är ett tyngre argument än att han i en mening uttryckte sig så att han gjorde skillnad på sig själv och bybor. Sedan dess har han i princip inte bidragit med något.
Jag håller inte heller med tripp_trap. Vimes har varit allt annat än defensiv. Vimes förklaringar är tvärtom väldigt trovärdiga.

Dessutom håller jag med om hur underligt det är att det svänger snabbt mellan Basse och Vimes-dreven, utan att det egentligen tillkommer något nytt.

Dessutom angriper Vimes konsekvent en person som jag sedan runda 1 inte får bort från min skurkradar - Zebulon.

Så för att, i elfte timmen men ändå, få igång lite alternativt drevande flyttar jag min röst:
Röst: Zebulon
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Frånvaro måndag kväll samt uppdaterat infodokument

Jag kommer strax gå offline. Tyvärr kan det vara så att jag inte kommer online igen innan 2130, så att jag inte bidrar något till slutspurten av rundan.

För den intresserade finns en uppdatering av mitt dokument med vilket info folk släppt på denna länk (Den finns även i min signatur).

Där kan man t ex se intressanta saker om vilka som spillt bönor, vilka som inte spillt bönor och vad man faktiskt claimar att man har för yrken och förmågor. Rekommenderad läsning.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Bättre länk till dokumentet

Andersson said:
Jag kommer strax gå offline. Tyvärr kan det vara så att jag inte kommer online igen innan 2130, så att jag inte bidrar något till slutspurten av rundan.

För den intresserade finns en uppdatering av mitt dokument med vilket info folk släppt på denna länk (Den finns även i min signatur).

Där kan man t ex se intressanta saker om vilka som spillt bönor, vilka som inte spillt bönor och vad man faktiskt claimar att man har för yrken och förmågor. Rekommenderad läsning.
Den här länken fungerar möjligen enklare då den är konverterad till Google Docs-format
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Kan någon som misstänker Zebulon vara ond [RÖST]

Fast jag tycker faktiskt att tripp_trap har en poäng i sin analys av Vimes. Flera av Vimes poster är liksom otydliga i sin adressat och i syfte. Som ett exempel kan man se att Vimes har ändrat sin misstänkta-lista rätt ordentligt.

Nu kan ju jag missförstå Vimes, men den typen av spel förknippar jag med varulvar som vill skicka misstankar åt olika håll.

Men, det är andra saker som jag tycker är konstigt:

-Min och solvebrings relation verkar vara mer gemensam än Vimes och DP. Ja, det är lite fånigt att jag har hakat upp mig på detta, men vafan, det ÄR fortafarnde den enda stora skillnad mellan våra roller som jag kan se.

-Dessutom tycker jag inte att DP har outat sin förmåga speciellt tydligt. Vad innebär den? Jag menar om DP nu var tex siare, då borde DP go bananaz som jag gjorde nr drevet mot mig växte (ja, jag tror helt enkelt att DOKTORN innebär en power-roll).
För om Vimes ryker, då går vi miste om DP:s förmåga, vad det nu innebär.

-Dum Panda har ostat lite den här rundan. Faktum är att innan söndagskvällen kan man inte påstå att Vimes postade så himla mycket han heller.

-Dum Panda är misstänksam mot mig i början av drevet mot mig, men röstar inte! Det är konstigt, om han nu fick upp ett korn på mig borde han väl ta ställning?
Jag förstår det som att DP inser att jag är bybo och inte riktigt vill skylta med att ha röstat ut en bybo.

-Sedan: genomgående för Vimes/Dum Panda mfl i min hög med misstänkta är lite teorier, röster på inaktiva och at man vill få mig hängd för att jag spelat varulvigt.
Det är något som jag inte kan slita mig från just nu: bilden av att man agerar likadant.

Min röst står kvar. Jag kan ha fel, för det är förstås bara varulvar som VET om den de röstar på är bybo eller ej.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Bättre länk till dokumentet

Att en sådan som Hellzon fattar mina brödsmulor tar jag för givet, jävla smartass-Hellzon! :gremwink:

Men till och med jag, en trögköl, förstod på en gång att du Andersson var på något sätt kyrklig. Så om du tror att du brödsmular diskret...well...well...nej, det gör du inte.

Man läser dig som en bok, om ni frågar mig.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Hintar DSVH om yrken i introtexten?

Andersson said:
Innebär detta att vi ska leta efter en typ servitris (gaffeln) och en typ cowboy (ridsporren)? Fast det verkar nästan fånigt enkelt.

Om det stämmer blir tex Vimes och Dum Panda väldigt misstänkta som har köksrelaterade yrken.

Borde vi lägga ökat fokus på att outa yrken (vilket Banarok, Lindenius, tripp_trap, Vicotnik och Zebulon inte gjort)?
Om man vänder på det: varför skulle Feu vilja skriva så där om gafflar och sporrar annars?

För att det är stämningsmässigt fluff?

Nej, jag kan bara inte köpa det. I så fall borde han ha hittat på annat fluff. Gafflar och sporrar låter för töntigt, liksom.

Nåja, jag tycker att vi kan outa yrke rakt av. Och assistentskap och förmåga och fan allt. För grejen är att:

Vi vet ändå inte om någon ljuger och möjligheterna till att ljuga är tamigfan oändliga i nuläget. Om någon ställde sig upp och sa att han var SAMURAI, hade förmågan att blåsa bort pistolkulor och att hans assistent var NINJAN, bara för att påstå att den rollen nog har blivit blev dödad...skulle jag trots det uppenbart löjliga i ett sådant claimande inte riktigt låta bli att misstänka att det var sant, trots allt. Det är sån spännvidd i yrkena.

Dessutom så har FEM bybor redan rykt, och som krank sa så har varulvarna fått en jävligt billig start. Det stör mig. För eftersom vi nu har ett brus(eller mörker) i form av den icke-kunskap våra döda har lämnat efter sig så blir det ÄNNU svårare att dubbelkolla varandra.

Jag har ju gått ut med den info jag har. Och en som INTE har gjort det, om jag fattar rätt är Zebulon.

Den där Zebulon va?!

Nåja, jag har gett er all min info.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Bättre länk till dokumentet

Känns jävligt olustigt att rösta på Vimes egentligen, men jag tror NÅGON i kökspersonalen är skurk, och om det nu skulle visa sig vara Dum Panda, så har vi i alla fall försvagat(?) hans förmåga genom att sparka ut servitrisen från saloonen. (försöker bara intala mig själv att jag gör rätt, här)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Kan någon som misstänker Zebulon vara ond [RÖST]

Basenanji said:
Som ett exempel kan man se att Vimes har ändrat sin misstänkta-lista rätt ordentligt.
Jag inser att jag kommer att åka, men kan du utvecka det här? Jag vill gärna bidra med kompletta kommentarer på mina misstankar innan jag ryker. Vad är det för ändringar jag gjort? (jag säger inte att jag inte har gjort ändringar, men det kan vara viktigt att vi hinner reda ut det innan jag bara får skriva: "Tack och hej! Heja byn!")
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Hintar DSVH om yrken i introtexten?

BasenanjiNåja said:
Medhåll. Om alla outar sina yrken NU, blir det lättare att para ihop yrke med mordvapen framöver (om det nu är sant att det är ledtrådar). Ingen lär ju exempelvis komma ut som cowboy numera, och ju fler mordvapen som dyker upp, desto lättare har bovarna att ljuga om sina yrken.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Kan någon som misstänker Zebulon vara ond [RÖST]

Vimes misstänker:

4/11 22.42 Basenanji

6/11 13.41 Basenanji, Zebulon och krank

7/11 20.22 krank, solvebring, Brynolf, Vicotnik, Lindenius, Hellzon

7/11 20.44 RÖST: Zebulon

7/11 20.54 Anser inte tripp_trap som grön

8/11 15.55 Zebulon, krank, ("utöver det är hela gänget som hoppar från Basenanjidrevet...")

---

Jag tycker att det är rätt många som du hoppar mellan.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Kan någon som misstänker Zebulon vara ond [RÖST]

Nu ska jag äta middag med konferensen.

Vi ses i natt!

/Basse
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Kan någon som misstänker Zebulon vara ond [RÖST]

Basenanji said:
Vimes misstänker:

4/11 22.42 Basenanji

6/11 13.41 Basenanji, Zebulon och krank

7/11 20.22 krank, solvebring, Brynolf, Vicotnik, Lindenius, Hellzon

7/11 20.44 RÖST: Zebulon

7/11 20.54 Anser inte tripp_trap som grön

8/11 15.55 Zebulon, krank, ("utöver det är hela gänget som hoppar från Basenanjidrevet...")

---

Jag tycker att det är rätt många som du hoppar mellan.
Urm. Antingen är jag sjukt otydlig eller så läser du mina inlägg slarvigt. Nåväl: den sista posten är ju en sammanfattning. Utöver de namn som står där ("hela gänget som hoppar från Basenanjidrevet..." = krank, solvebring, Brynolf, Vicotnik, Lindenius, Hellzon) är det ju bara dig jag har misstänkt under den här rundan. Och jag anser att du grönat dig på ett rätt övertygande sätt! (återigen, till er andra, häng för guds skull inte Basenanji nästa runda för det här).

Misstanken mot Zebulon står sig från första rundan. Och misstanken mot Krank är född under andra rundan (förstärkt under den här). Gänget solvebring, Brynolf, Vicotnik, Lindenius, Hellzon kommer ju från deras beteende i förhållande till dreven i den här rundan. Det handlar inte om någon närmare analys av dem utöver deras agerande här, exempelvis Solvebring har jag uppfattat som vädligt grön (i dubbel bemärkelse) redan tidigt i andra rundan. Hellzon borde, iom sin DTF-outning inte vara varulv (han kan ju fortfarande vara DTF med egen agenda, men jag tycker det verkar jäkligt osannolikt, väl riskabelt isf). Vicotnik har spelat balanserat och klokt spelet igenom, enligt mig. Men ändå, de röstar osjälvständigt och opportunistiskt, deras agerande under den här rundan måste analyseras i nästa!

Så, jag vet inte riktigt om jag tycker att jag gödslat med misstankar till höger och vänster. Men det är kanske bra att jag får trycka på det det här igen, jag vill ju pytsa ur mig så mycket som möjligt innan det är försent. Falla som enskild spelare, men vinna som ett lag! Heja byn!
 
Top