Nekromanti WESTERN Warulv - Intresseanmälan

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,978
Location
Linköping
En stilla vind blåste över den lilla präriestaden. Det var en mörk kväll efter att den gamle och populäre borgmästaren hade begravts. Alla var sorgklädda och såg likadana ut i sina svarta kläder i den mörka lokalen. Borgmästarens fru hade samlat några av stadens mest inflytelserika invånare i saloonen efter ceremonin.

- Ni är här för att överlägga om vem som ska bli vår näste borgmästare. Det har under lång tid spridits ett illasinnat rykte att banditer infiltrerat oss goda stadsbor och tänker ta över styrandet av staden! Det kan vi givetvis inte tolerera. En av er kommer att bli vår näste ledare och jag lämnar er nu för att göra det valet. Rösta bort den minst lämpade tills bara rätt man eller kvinna återstår.


De svartklädda människorna såg på varandra i den mörka lokalen. Det gick inte att se vem som var vem, utan det gick bara att lita på sig själv! Whiskey dracks, ögon smalnade och tuggtobak spottades på golvet. Någon fingrade på sin revolver. Vilka var de andra personerna, var de infiltrerande banditer, och framförallt, är du käre forumit en av personerna i saloonen?

Anmäl dig här till varulvsspelet WESTERN Warulv
Jag siktar på 15-20 deltagare.

-----

Undrar du över vad varulvsspel är för något så tveka inte att fråga, och ta gärna en titt på de tidigare spel jag ordnat här på forumet. Mina tidigare rollspelsteman är DoD, CoC, Star Wars och Mutant.

I grunden går det ut på att Banditerna (varulvarna) som känner till varandra ska bli minst 50% av de kvarvarande spelarna för att vinna, medan Stadsborna som endast vet om sin egen roll ska få bort alla banditer för att vinna. Varje runda i spelet röstas en spelare ut och varje runda får banditerna försöka röja en spelare ur vägen.

-----

Jag kommer att återkomma med PM till alla anmälda för att kolla att intresse kvarstår när vi kommit upp i 20 spelare eller minst 15 och vi inte orkar vänta längre.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Jag vill också vara med! Känner att det är tid att bygga upp ett bättre rykte sedan förra varulvsspelet.

Persson är på.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,592
Location
Rissne
Re: Jag är på.

Vicotnik said:
Glöm inte mig... Jag är på.
Då är det du som är "den onde" då, om vi får med Björn den Gode. Den onde, den gode, den fule...

Fast man får hoppas att vi inte alla blir skurkar igen.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Jag är på.

krank said:
Vicotnik said:
Glöm inte mig... Jag är på.
Då är det du som är "den onde" då, om vi får med Björn den Gode. Den onde, den gode, den fule...

Fast man får hoppas att vi inte alla blir skurkar igen.
Man kanske borde ändra sitt nick till "Vicotnik den Onde" efter nästa spel ifall man åter igen blir skurk.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,978
Location
Linköping
Anmälda so far

Kul att du vill testa!

Anmälda so far:
01: Måns
02: krank
03: Persson
04: NilsH
05: Vicotnik
06: Hellzon
07: Brynolf
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Anmälda so far

Med viss tvekan så är jag med - hoppas bara att tiden räcker till då det verkar en aning tidskrävande.

Jag är ny på det här, men det verkar inte alltför svårt: Man röstar på någon (eller ingen) som man vill lyncha och man får ändra sin röst hur många gånger man vill tills Feuflux skriver stopp!
Enda kravet verkar vara att man ska hinna med att läsa och svara i löjligt överaktiva trådar - och hinner man inte det så blir man genast misstänkt. :gremsmile:

Jag har försökt att hitta regler till spelet och hittade en wikipedialänk:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mafia_%28party_game%29
Känner ni till någon annan/bättre förklaring som jag bör läsa istället?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag testar att anmäla mig får vi se. :gremsmile:
Har aldrig spelat forumrollspel förut och vet ärligt talat inte hur det egentligen fungerar och så, men testar gärna om jag bara kan förmå att förstå mig på det. ... Citerar Brynolf: "Är gärna med och testar. Varning för epic noobness, dock."


Edit
: Står över vid närmare eftertanke.

Tufft tema, btw. Jag är riktigt svag för Western. Revolvermän gör mig rentav kyssugen. :gremwink:
Hm, blev just jävligt sugen på att kolla på Tombstone. Leones filmer har jag redan haft en liten reunion med nyligen.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,619
Location
Huddinge
Vill nog också vara med.
måste dock läsa på om regler men sånt brukar lösa sig.

Edit: har läst flera av de gamla varulvstrådarna och det värkar ju inte så svårt
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,978
Location
Linköping
Kul med många "nykomlingar" i spelet. Länken som Anthraxus postade är en jag själv postat tidigare för att den bra beskriver vilka roller som kan förekomma.

Själva spelet (för att förklara lite grunder) är regeltekniskt otroligt enkelt, men svårare att bli bra på.

Är du Stadsbo (vanligtvis kallat bybo) så vet du att det döljer sig X antal Banditer (vanligtvis kallat varulvar eller maffia) i spelet. Genom att diskutera, pröva teorier och analysera hur folk röstar ska man komma fram till vem som är troligast som skurk och rösta på denne. Den med flest röster när en runda tar slut (måndagar och torsdagar 21:30 brukar jag ha) åker ut.

Banditerna vet exakt vilka som är banditer (och då indirekt vilka som är stadsbor, men det kan även finnas tredje fraktioner dolda i spelet) och då handlar spelet mer om att -bete- sig som en stadsbo och inte dra misstankar till sig. Banditerna kommer även att döda en spelare (de pratar med varandra utanför forumet och bestämmer vem) varje runda, så en normal runda får 2 personer lämna spelet.

Titta gärna på tidigare spel för att se hur det blir i praktiken.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
ANämld! Anmäld! Anmäld!

Öh, jag vill vara med. Skitkul att det blir varulvsspel här igen, jag har gått och vankat av och an och väntat på det! :gremgrin:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,978
Location
Linköping
11 anmälda

Anmälda so far:
01: Måns
02: krank
03: Persson
04: NilsH
05: Vicotnik
06: Hellzon
07: Brynolf
08: Anthraxus
09: Lukas
10: Vimes
11: Banarok
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: 11 anmälda

Är det någon som har kollat med tidigare deltagare ifall de är intresserade? Med tanke på att många inte håller koll på detta forum.
 
Top