Nekromanti Western IV på tryck!

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Jag beställde en lyxutgåva men har inte fått vare sig avi, sms eller mail från posten.
????
 
Joined
17 Sep 2015
Messages
10
Hej alla kobojsare!
99.7% av Western-beställningarna är skickade i och med försändelsen på pallen (se bild ovan).

Epostavisering ska som regel alltid komma men dröjer lite då paket på pall inte scannas vid avhämtning. Rimligen bör de flesta delar i vårt avlånga land nåtts av Western 4 måndag till tisdag.
Detta är vanliga utgåvan, Marshall utgåvan, Sixshooter edition och Wanted edition.

/J
 
Joined
17 Sep 2015
Messages
10
Tsianphiel;n170340 said:
Ugh... Jag får vänta ytterligare två veckor på att Tove och Anders skickar paketet och sedan ytterligare en vecka eller två på att det kommer fram. Nackdelen med att bosätta sig på en annan kontinent. Fördelen är att jag lyckades övertala dem om att fixa fler rollspel åt mig i paketet. Det blir lite fraktkostnad, men det är det värt. Also, can't wait to see grejerna jag har skrivit! Så spänd på hur hästarna blev i tryck!
Vi vågar lova att du har paketet två dagar efter vi har packat det, så länge du inte flyttar till en katastrofzon eller valfri pol.

/J
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Vi får väl hoppas att det dyker upp snart då. Sen posten avreglerades är det ett jävla aber att få sin avi i tid. Två jävla tomtar som ska hantera alla övriga ärenden i butiken jämte en massa post har ju inte gjort posthanteringen lättare. Sverige 2016 - Sverige, Sverige missfosterland.

Kritiken riktas inte mot vare sig er eller Åskfågeln och nej, jag är inte ironisk eller nåt. Bara lite less på att de som tagit över post/pakethanteringen är så jävla ineffektiva så att jag kan spy åt eländet.
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Magnamund;n170738 said:
Bara lite less på att de som tagit över post/pakethanteringen är så jävla ineffektiva så att jag kan spy åt eländet.
Jag känner med dig. Kan gladeligen fortsätta diskussionen i en annan lämpligare tråd, men tyvärr är det väl lite så att man får vad man betalar för. Transportbranschen är sjukt konkurrensutsatt, och betalade vi exempelvis 10kr mer per paket till en aktör mot en annan, så skulle det nog se annorlunda ut.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Jag betalar hellre tio kronor mindre och får posten en eller två dagar senare.

Nu minns jag inte om man kan välja fraktsätt på kickstarter, men det är den givna lösningen. Vill du ha superturbo utdelning och är beredd på att betala vad det egentligen kostar, vassego och skölj.

Att ha det som förr då alla betalade överpris till Posten och Televerket är inte självklart bättre.

PS Adlibris är ett företag som fattat galoppen. Ingen fraktkostnad (dvs givetvis inbakad i priset). Inget betalstrul, utan de skickar i godo i hopp om betalning (och låter Klarna-maffian driva in ev. skulder). Utan peka på din bok, betala hundra spänn mindre än i bokhandeln, ange adress, klart. Inget kortstrul, inget strul alls. Du behöver inte ens lämna lägenheten! Den lockelsen har jag svårt att värja mig mot :grin:
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Hoppas inte mitt inlägg ses som nåt sorts försök till trådkapning eller OT-spår.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,320
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Har inte fått mina marshall edition heller, men det skyller jag på att värmland är en katastrofzon och att alla är mer eller mindre berusade och inavlade här. Med mig som ett lysande undantag givetvis.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Inavel och berusning på landsbygden..hmm..hör jag banjomusik i fjärran? ????
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Ni får helt enkelt släpa er till Göteborg och Gothcon nästa gång! :)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,611
Location
Huddinge
Jag var ju på gothcon, men jag tyckte det var ett taktiskt drag att intr hämta ut mitt exemplar av western. Jag menar inte ville jag släpa de kilona på tåget hem.

Nu när jag är hemma så känner jag att mitt beslut var dumt, jag vill ha mina böcker :(
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Inkognito;n170868 said:
Ni får helt enkelt släpa er till Göteborg och Gothcon nästa gång! :)
Det hade varit trevligt men mitt yrkesval leder till att jag jobbar i stort sett alla storhelger. Det är inget gnäll eller nåt, det är bara fakta. Ob-tillägget gör att jag kan unna mig att köpa saker men det hindrar mig från att hinna vara social när de flesta andra med mer normala jobb är lediga. "Good riddance" skulle nog en del säga (om att jag inte har tid att vara social dvs)....????

Btw skulle jag behöva hitta fler att spela med eftersom spelgruppen delvis har splittrats men det är ot och här är jag ju någon sorts paria efter diverse meningsskiljaktigheter och meningslöst tjafs så det är lönlöst att söka nya kontakter. ????

Jag lär få nöja mig med att läsa mina rollspel istf att spela dem i fortsättningen..
 
Joined
17 Sep 2015
Messages
10
Aviseringar om leveranser till DHL Servicepoint rullar in som förväntat.
Postiljonen hör av sig till er, glöm inte att kolla i avskrädeshögen, du kan också uppgett en adress som postiljonen ej längre finner dig på.

Sitt rakt upp i sadeln så kommer det ordna sig.
 

Jubilation

Veteran
Joined
1 Mar 2016
Messages
6
Har haft chans att titta närmare på ert underbara verk! Måste säga att det är ett måste i bokhyllan här hemma. Det vackraste jag sett på länge! Många kramar till er båda. /Jenny
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Jag fick ett mail från DHL för drygt en halvtimme sedan om att jag har paket från Ringkvist Logistik. Med tanke på oddsen att jag inte var sist i kedjan, samt att jag bor hyfsat centralt i Stockholm, så är nog en hel del böcker fortfarande under transport.
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
480
Location
Umeå
Inget här heller ännu. Men jag tolkar det som att man inte ska oroa sig, även om man inte ens fått ett mail om att spelet skickats?
 
Top