Nekromanti Werewolf: the Masquerade (Runda 4)

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Okej har nu läst ikapp i spelet.

först tänker jag en än gång be om ursäkt, den här gången för att jag missade att använda min siar förmåga, jag hade tänkt logga in i går kväll och fixa det innan deadline, men jag glömde helt bort det.

När jag läste igenom förra rundan så skrek min mage att något var skumt med Elmrig. jag skulle uppskatta om någon som var bättre på att anlaysera gick igenom honom, det känns som om han har legat under allas radar.

Jag tror faktist på att rösta ut Möller i nu läget eftersom han har varit lite små skum hela tiden.
Röst:Möller
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Lu-kaazh said:
Okej har nu läst ikapp i spelet.

först tänker jag en än gång be om ursäkt, den här gången för att jag missade att använda min siar förmåga, jag hade tänkt logga in i går kväll och fixa det innan deadline, men jag glömde helt bort det.

När jag läste igenom förra rundan så skrek min mage att något var skumt med Elmrig. jag skulle uppskatta om någon som var bättre på att anlaysera gick igenom honom, det känns som om han har legat under allas radar.

Jag tror faktist på att rösta ut Möller i nu läget eftersom han har varit lite små skum hela tiden.
Röst:Möller
Här är det någon som inte hängt med. Mig veterligen är du nog en av få som har Elmrig bland sina främst misstänkta, så om nån ska leta skums på honom borde ju du stå först i det ledet. :gremsmile:
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Basenanji said:
Du menar att endast en av mig och Tyr kan ha Obfuscate?

Jag tycker inte att det resonemanget håller, kolla här:
Var inte grejen att Tyr och du både har samma klan och samma disciplin, och dessutom är ensamma med det? Så förstod jag det.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
RÖSTA!

Röstningsläget

Unfair/OBD (3) Vimes, Recca, Möller
Möller (2) Basenanji, Lu-kaazh
Basenanji (2) xyas, Elmrig

Ingen röst (4): Unfair, Måns, Cassius, VildKatt


Basenanji-> Möller

Vimes-> Unfair/OBD

Recca-> Unfair/OBD (min tolkning där den senaste rösten räknas)

xyas-> Basenanji

Möller-> Unfair

Elmrig-> Basenanji

Lu-kaazh-> Möller
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Basenanji said:
Oj, vad tyst det blev! Måns? Elmrig? Möller?

Thoughts?
Från att ha hållit stora delar av den här rundan så blev det väldigt mycket tomt ljud i skällan när misstankar mot dig lyftes!

Basse said:
Du menar att endast en av mig och Tyr kan ha Obfuscate?

Jag tycker inte att det resonemanget håller, kolla här:

Potence: OBD/Unfair, VildKatt

Fortitude: Lu-kaazh

Presence: Måns, Vimes

Thaumaturgy: Cassius

Auspex: Recca, Stövelkatten, Elmrig

xyas: Celerity

Möller: Animalism
xyas said:
Nej ni får gärna bägge ha obfuscate. Men ni har inte samma förmåga, vilket är väldigt skumt. Och i en värld av gissningar och ett oändligt antal siande så går jag gärna på sådan här hård info.

Tyr är grön, vad är du?
Basenanji said:
Jag är med i Camarillan. Jag är siare och jag har Obfuscate som disciplin. Har genereation 10.

Jag är mao grön.

Men skit i det nu. Ämnet för dagen är alltså:

"Basenanji- varulv eller bybo? Säg din mening i debattprogrammet 'Mukwas varulvsspel' på rollspel.nu!"


Och hittills har följande (åtminstone försiktigt) accepterat att jag kan vara scum:

xyas
Recca
Elmrig
Möller

Resten av byn då? Vad tror ni?

Xyas har ju bemött ditt tämligen svaga försvar och du har inte skrivit någonting om det, utan istället försökt rikta uppmärksamhet mot fyra andra. Inte desto mindre är din siar-kraft ett väldigt tydligt undantag från ett mönster.

Har du några egna teorier som rör att du utgör ett unikt undantag! Du har obfuscate och kan sia! Tyr har obfuscate och kan INTE sia. De som har disciplin gemensamt har även siar-förmågan gemensam (utom ulvarna) och förutom du. Du har alltså ett undantag gemensamt med ulvarna.

Eftersom du har det här undantaget gemensamt med övriga ulvar så är det inte långsökt att tro att du kan vara ulv.

Vi borde gräva upp Bassenanjis gamla outningar... Xyas..? xD
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
Från att ha hållit KÄFT stora delar av den här rundan så blev det väldigt mycket tomt ljud i skällan när misstankar mot dig lyftes!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698

Nej ni får gärna bägge ha obfuscate. Men ni har inte samma förmåga, vilket är väldigt skumt.


Meh. Tycker du att det sticker ut i ett spel som har 10+ siare?

Du menar att jag har klantat mig som claimade "Obfuscate" samtidigt som jag claimade "siarroll"?

Öh, ska ni anklaga mig på så där svaga grunder får ni gärna slå er trötta.

Men okej då, vi tar väl och tittar efter vem som claimade vad först. Återkomemr strax.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Tja, om det är någon som grönar mig så är det ju Tyr.

---
Våra outande:

Jag outade rubb'n'stubb 31/5 09:33

Tyr outar följande 31/5 22:57

Föga förvånande så har jag ju Obfuscate. Det var därför jag ville att byn skulle avgöra vem av oss som var skummast. Det säger väldigt lite om grönhet/rödhet för den som outar tvåa. Men det kan göra skillnad för den som outar först.

1/6 16:32 kommer följande:

Min generation är 12. Vilken är din?

---
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Recca said:
Xyas har ju bemött ditt tämligen svaga försvar och du har inte skrivit någonting om det, utan istället försökt rikta uppmärksamhet mot fyra andra. Inte desto mindre är din siar-kraft ett väldigt tydligt undantag från ett mönster.
Vilket mönster tänker du dig egentligen Recca?

Att alla som har Obfuscate ska ha en annan förmåga än att sia?

Ja, jag kan inte svara för hur Mukwa har tänkt om spelet, men jo, jag är siare (som rätt många andra) och har disciplinen "Obfuscate". Det ser ju förstås märkligt ut, men det är knappast det enda som ser märkligt ut.

Sedan förväntar jag mig att du röstar på mig om jag fortsätter att vara skum.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Ok, Basse. Vem vill du rösta ut och varför?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Möllerman!

Basenanji said:
Öh, Möller, menar du att du siade Stövelkatten, INNAN vi körde en påle i hjärtat på honom?

Kan man göra så verkligen?

Varför ville du sia en person som vi skulle ha ihjäl?

Röst: Möller
Ett annat sätt att pressa mig är att du läser vad jag har skrivit innan du börjar pressa! :gremwink:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Basenanji said:

Nej ni får gärna bägge ha obfuscate. Men ni har inte samma förmåga, vilket är väldigt skumt.


Meh. Tycker du att det sticker ut i ett spel som har 10+ siare?

Du menar att jag har klantat mig som claimade "Obfuscate" samtidigt som jag claimade "siarroll"?

Öh, ska ni anklaga mig på så där svaga grunder får ni gärna slå er trötta.

Men okej då, vi tar väl och tittar efter vem som claimade vad först. Återkomemr strax.
Kom igen nu!

Ulvarna har ju alla fått alibi-discipliner, men inte alibi-förmågor. Och inte alibi-KVV. Om du ska vara ulv har du alltså:
1. Ljugit om din siarförmåga.
2. Ljugit om att du har KVV.
3. Talat sanning om att du har disciplinen Obfuscate.
4. Talat sanning om att du är Nosferatu (eller infiltrerat dem).
Det här vet vi eftersom det inte finns någon anledning för ulvar att kunna sia. Och vi vet att ulvarna saknar KVV och måste ljuga om det.

Alla andra bybor har alltså disciplin och förmågor gemensamt. Om någon har auspex så kan de också sia. Undantaget är förstås ulvarna. I Tyrs fall finns det omständigheter som talar för att han ska sakna siarförmåga, i min åsikt, och det har att göra med att tremere (vår klanfiende) är färre till antalet än oss malkaver. Det kan vara ett argument för att du har en förmåga där han inte har en. Att han utgör undantaget, så att säga. Du har dock inte sagt nåt sånt, utan du har kommit med jättedåliga ickeförklaringar och fortsätter att om och om igen missförstå anklagelserna mot dig. Och det här beteendet ju aggraverande för din bybostatus.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Möllerman!

Möller, xyas, VildKatt, OBD/Unfair har varit mina misstänkta sedan runda två. Jag har varit tydlig med vad jag tycker har motiverat mina misstankar gentemot de här.

Möller är ändå skummast eftersom så många har siat honom som röd. Det kan inte vara en slump. Dessutom tycker jag att det är glasklart att Stöveln' anklaged Möller för att gröna sig själv när det började hetta till.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Möllerman!

Basenanji said:
Ett annat sätt att pressa mig är att du läser vad jag har skrivit innan du börjar pressa! :gremwink:
Din förklaring till din röst på mig håller ju inte. Men du står kvar med rösten. Vad är nu motiveringen mot mig?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Möllerman!

Basenanji said:
Basenanji said:
Öh, Möller, menar du att du siade Stövelkatten, INNAN vi körde en påle i hjärtat på honom?

Kan man göra så verkligen?

Varför ville du sia en person som vi skulle ha ihjäl?

Röst: Möller
Ett annat sätt att pressa mig är att du läser vad jag har skrivit innan du börjar pressa! :gremwink:
Var det riktat till mig? Du misstänker alltså Möller på grund av att du har läst fel och trott att Möller siat Stövelkatten och inte unfair/OBD vilket han faktiskt skrev?

Jag skulle gärna se att du har något lite bättre att komma med. Jag menar, är det verkligen så att du baserar din största misstanke såhär i runda 4 på en enda grej som hände i rundans början? Skit i alla tidigare rundor, släng ut KVV-teorin, skit i scum tells? Det här är allt du har att komma med?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Möllerman!

Basenanji said:
Möller är ändå skummast eftersom så många har siat honom som röd. Det kan inte vara en slump. Dessutom tycker jag att det är glasklart att Stöveln' anklaged Möller för att gröna sig själv när det började hetta till.
Ah, sorry. Missade dethär inlägget.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Möllerman!

Basenanji said:
Möller är ändå skummast eftersom så många har siat honom som röd. Det kan inte vara en slump. Dessutom tycker jag att det är glasklart att Stöveln' anklaged Möller för att gröna sig själv när det började hetta till.
Nggh.

Alla som har redovisat sina sianden har bara siat åt ett håll i hela spelet (jag har siat alla röda, till exempel). Vad har det för betydelse då om någon fått många röda sianden?

Den enda som fått olika resultat är Möller. Det behöver du ta ställning till om du ska snacka om sianden.

Jag tror verkligen att du är bybo (precis som jag trodde i Varulv666) men det börjar kräva ganska mycket suspension of disbelief för att jag ska fortsätta med det när dina konstigheter, felläsningar och galenskaper hopar sig.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Recca, coola ned lite. För byns skull. Just nu rör du upp så mycket damm att man knappt ser handen framför sig.
Recca said:
I Tyrs fall finns det omständigheter som talar för att han ska sakna siarförmåga, i min åsikt, och det har att göra med att tremere (vår klanfiende) är färre till antalet än oss malkaver.
Tyr hade ingen förmåga för Tyr sa själv att han inte hade det. Vi behöver ju inte spekulera i hur Mukwas lir fungerar för att fatta det.

Ja, jag är siare och det är inte konstigare att jag har FÖRMÅGAN siare samtidigt som en annan med samma disciplin har en annan förmåga (Tyr outade att han hade en förmåga, men inte vad den gick ut på).

Eller:

vilken logik säger att jag inte kan vara siare bara för att Tyr inte var det?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Möllerman!

Dessutom var det inte Stövelkatten som öste skit åt Möllerhållet utan KK.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Möllerman!

Alla som har redovisat sina sianden har bara siat åt ett håll i hela spelet (jag har siat alla röda, till exempel). Vad har det för betydelse då om någon fått många röda sianden?

Därför att någon av oss siare förstås är RIKTIGA siare. Att min siarförmåga är kass kan man ju räkna ut med arslet. Men att så mångas siarförmågor skulle suga är ju skumt!

Sedan siade både Stöveln' och KK Möller som röd. Stöveln och KK är bevisligen sabbat.

Jag vill nog se det som att de försökte gröna sig genom att peka på en som de visste var röd.
 
Top