Nekromanti Werewolf: the Masquerade (Runda 4)

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Föreningen WRNU
och Mukwa presenterar
______________________

WEREWOLF

- The Masquerade -
______________________

Stövelkatten (Sabbat) och Tyr (Bybo) har lämnat er.
Kriget fortsätter.

Deltagare
!Paxen
Basenanji
Björn den gode
Cassius
Elmrig
Konrad Konvalj
Lu-Kaazh
Måns
Möller
OBD/Unfair
Recca
Stövelkatten
Tyr
Vicotnik
Vildkatt
Vimes
Xyas

Denna runda slutar på söndag (3:e) kl 21:00
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Vässa träpålarna bybor! Än finns det Sabbat-drägg kvar bland oss! Vi ses igen efter avslutat spel. Tills dess, lycka till!

P.S. Mitt Diablo 3-beroende skulle vilja framföra ett tack till Sabbat för att ha tvingat mig bort från mitt varulvsspelberoende. D.S.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Ja, det var ju mindre spännande. Stövelkatten visade sig mycket riktigt grön och Tyr spådde sin egen död korrekt. Nåja, nu blir det allvar igen.

Jag siade unfair previously know as Ond Bråd Död grön. Varför unfair? Tja, han har varit/är aningen misstänkt och han kändes inte som nån som skulle åka ut.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tråkigt att Tyr åkte ut, men det var ju inte så konstigt med tanke på hans hemliga förmåga. Tack för gott spel Tyr!
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Möller said:
Ja, det var ju mindre spännande. Stövelkatten visade sig mycket riktigt grön
Röd. Mycket riktigt vara röd, menade jag. Sorry.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Bra jobbat men det här fick vi gratis. KVV-missen har gett oss tre ulvar men nu börjar spelet på allvar. Fortsätter vi med samma låga aktivitetsnivå som idag så tror jag att vi förlorar, jag ska personligen ta mig i kragen och ösa järnet!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag kommer vara borta i helgen och kommer ha väldigt lite tid att skriva i tråden.

Jag är på att rösta ut Möller eller OBD/unfair beroende på vem vi tycker är mest röd av dessa två. Tyrs resonemang om i vilken ordning som KVV outats tycker jag vi kan basera vår nästa hängning på. Han listar då OBD/Unfair, xyas och Vildkatt, har jag för mig.

Jag ser hellre Möller åka på söndag om jag får välja någon nu. Fler indicier pekar på honom och även ett par oegentligheter samt lite hans beteende i vissa tillfällen under runda 1-2. OBD/Unfair är långt mer greenish för mig och jag har bara min symmetri-tanke om honom.

Xyas har jag aldrig funderat så mycket över och Vildkatt har jag släppt till förmån för andra, men hon har pingat en del, tycker jag.

Alla måste förstås släppa sina siande-resultat (och Basenanji och Elmrig skriva in dessa i sina listor :gremlaugh: ) så att vi har den statistiken att förhålla oss till.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Tack för spel Stöveln och Tyr (ska bli spännande att se vad du hade efter spelets slut)!

Jag siade, som utlovat, Möller, och fick rött resultat. Nu måste vi väl kunna börja göra något vettigt av siarresultaten? Jag har siat alla röda hitintills. Vilka har siat olika?

Well, jag tror att det är mig Recca refererar till när hon skriver "Tyrs resonemang om i vilken ordning som KVV outat", men jag kan ha missat något. Hur som helst är de namn som listas där just de jag tycker KVV-outningen pekar ut.

VildKatt och Unfair bråd död är alltså de enda nu levande deltagarna som outar KVV efter att Stöveln outat sig som KVV-lös. Det är imo ett tungt argument.

xyas outar sig egentligen rätt tidigt och borde vara reko. Det vi har på honom och KVV är det BDG plockade upp (som jag klistrade in i förra rundan).

Möller outar KVV mellan KK och Stöveln. Ska han vara ulv måste vi förutsätta att i varje fall Stövelkatten inte fattade att det var dumt att outa sig som KVV-lös, även fast Möller gjorde det. Jag vill vidare notera att även Recca ligger i det här spannet.

Så, helt baserat på outningordningen är det såhär:
1. VildKatt och Unfair bråd död
2. Möller och Recca
3. xyas

Spontant kan jag tänka mig att rösta ut i princip vem som helst. Jag tror dock att både Möller och Recca är gröna. Möller gav en väldigt bra förklaring på hans agerande kring siandet i runda två, och Recca pingar ju inte alls. Dock kan jag tänka mig att rösta ut Möller för att det skulle ge en del info, men jag tycker egentligen vi lite för bra grejer igång i övrigt för att gå på en sådan sak.

xyas har spelat ner sig och varit jäkligt osynlig. Jag skulle inte ha dåligt samvete för att ta ut honom.

Men jag tror mest på en ulv i paret Unfair bråd död och Vildkatt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Möllerman!

Öh, Möller, menar du att du siade Stövelkatten, INNAN vi körde en påle i hjärtat på honom?

Kan man göra så verkligen?

Varför ville du sia en person som vi skulle ha ihjäl?

Röst: Möller
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Re: Möllerman!

Åsså här ser min excelfil ut just nu.

Trippelkolla att allt stämmer!
 

Attachments

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Re: Möllerman!

Och, Basse... Möller siade unfair den här rundan. Siade honom grön.

Kom igen nu! Alla sianden på bordet. Till och med jag ser intressanta mönster i det här!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Re: Möllerman!

Mystiska Möller.

Jag kan inte utläsa ur det Möller har skrivit vad han fick för resultat av sitt siande.

...och hela prylen med hans första inlägg den här rundan skvallrar lite svettig varulv IMO.

Så Möller - vad fick du för resultat av ditt siande? Och varför valde du OBD/Unfair? Det var väl otroligt uppenbart att Stöveln skulle ryka, så varför valde du som du gjorde?
 
Top