Nekromanti Werewolf: the Masquerade (Runda 2)

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,202
Location
Malmö
Vimes said:
Röst: Konrad Konvalj
Dito. Även om vi bortser från KVV så är det för mycket trassel kring KK.

Röst: Konrad Konvalj
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Jag har prickat en ulv inom Nosferatu

Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Det mest kniviga som jag ser det nu på rak arm är hur vi i byn skall aggera. Jag kommer lägga min röst på Möller och ha den kvar där hela rundan. Alltså, jag vet ju att han är ulv. Sen är det ju upp till er andra att välja sida.

Röst: Möller
Hm. Alltså. Vi har två andra som outat sig som siare och fått napp direkt. Och du bah: "jag är säker på att min förmåga funkar och kommer rösta på Möller hela rundan"

Jag menar, gott folk. Helt jävla självklart kan vi inte lita på siandet. Det låter ju inte så jäkla plausibelt att Mukwa har packat byn full med fullt fungerande siare, eller hur?

Jag tycker att du borde vara ett precis lika bra val att rösta ut, KK. Då får vi kvitto på Cassies siande, och din förmåga är ju ändå förbrukad.
Kan ju inte hålle med ett skvatt på det här. Casses siande är ju bös i mina öron.

Jag kommer givet inte ställa mig in i ledet och ledas till hängning eftersom jag vet att min förmåga fungerar. Jag har tydliga riktlinjer på vart jag kan använda min förmåga och jag hade en bra hunsh om vem som var ulven när det väl var givet vilka som var Nossar.

Att Vicotnik nattmördades ser jag inte som oväntat. Han ansågs vara rätt grön och Noss-Ulven-Möller var ju rätt säker på att jag inte skulle välja honom så han behövde inte ens oroa sig över att nattmörda mig. Hade jag däremot följt pöbeln i runda 1 och vinkat öppet med att även jag hade Möller högt upp på min misstänkta lista så hade jag legat i farozonen. Då hade inte ulvarna vågat chansa på att behålla mig vid liv.

Det jag kan hålla med dig om är att min förmåga är förbrukad, men det gör ju mig helt onödig att nattmörda för ulvarnas del. Jag är ingen fara med mitt siande nästa runda så att nattmörda mig vore ju idioti av ulvarna.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
xyas said:
Vimes said:
Röst: Konrad Konvalj
Dito. Även om vi bortser från KVV så är det för mycket trassel kring KK.

Röst: Konrad Konvalj
Imo handlar det om att han scummade över i sluet av förra rundan king Paxen. Utvecklingen i den här rundan talar inte till hans fördel heller.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Ursäkta att jag sett närvarande ut men isjälva verket varit frånvarande. Familjetrubbel har dykt upp. På riktigt. Men vi tar det en annan gång.

Återkommer imorgon.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Kom in i matchen konrad. Fucking everybody ar siarförmågor, det är bara du som svamlat ihop en historia king din dock.
Jag är med i matchen. Jobbar uppifrån och ner. Tar tag i det jag känner för.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Cassius said:
Konrad Konvalj said:
Cassius said:
VildKatt said:
Hur fungerar siarsvaren egentligen? Säger dem att A och B är Sabbath eller är det annat som kommer fram i texterna?
Hur menar du? Jag får fråga om en roll är siare och fick svaret av en färg.
Får du fråga om en roll är siare? Är du siare siare eller vaddå?
Nu pingar du rött som fan igen. Alltså på riktigt Konrad, läs inläggen som blivit skrivna. Lukas grönade mig på siandet eftersom vi uppenbarligen fått samma kommentar tillbaka, inte heller den mest tippade varianten.

Du får börja förklara ditt fluff, under vilken flik stod hela din rolls livsberättelse?
Okay. Jag pingar rött för att jag är lite tarvlig över ditt uppenbara felskrivande?

Jag har läst inläggen efter också, men jag ser ju inte dom som lika intressanta. Att du är exalterad över att du tror att du nailat mig på spiken ler jag ju lite åt så att säga.

Du får börja förklara ditt fluff Cassius. Under vilken flik står din livsberättelse?

Eller har du ingen livsberättelse?

Jag förstår inte riktigt vad du menar och kommer ju inte citera rakt av eller ens i närheten. Att ge ett exakt svar kommer således aldrig att ske.

Men jag chansar väl lite på att göra så här då: Dementation-->Och samma livsberättelse som tidigare. Vissa saker så som lowlevel-vamp är sånt jag själv hittat på. Troligen finns det inga lowlevel-vapisar i det riktiga rollspelet? Jag har ingen aning om det är levelbaserat eller inte, men jag tror inte det. Det är säkerligen styrt mer efter generatione och sånt, men allt sånt har jag ju redan gått ut med.

Min roll är blank nu. Jag tömde mig förra rundan och kan väl kasseras nu eller?

Visserligen har jag klarat av mitt uppdrag så om byn vinner får jag ta del av kakan med en dubbelseger.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Cassius said:
Du får börja förklara ditt fluff, under vilken flik stod hela din rolls livsberättelse?
Det där är väl roll-citerande if i ever saw it. Jag ska inte hobby-moderera, men vi kan väl försöka hålla oss till reglernas ande-mening.

(och innan någon ylar varulv, kolla tidigare spel. Den här ståndpunkten har jag hävdat tidigare där jag varit bybo. Flera gånger tror jag till och med)
Yepp.

+att du ogillar "inloggade användare" sökande efter ulvar.
Efter din tillrättavisning gällande detta i senaste spelet har jag helt släppt det och det har blivit ännu lite skönare att spela. Att slippa sitta där och bygga upp scenarion var nog inte så bra för mitt psyke. Har glömt att tacka för det så jag gjört nu.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
xyas said:
Cassius said:
Du får börja förklara ditt fluff, under vilken flik stod hela din rolls livsberättelse?
Det där är väl roll-citerande if i ever saw it. Jag ska inte hobby-moderera, men vi kan väl försöka hålla oss till reglernas ande-mening.

(och innan någon ylar varulv, kolla tidigare spel. Den här ståndpunkten har jag hävdat tidigare där jag varit bybo. Flera gånger tror jag till och med)
Missade du när KK skrev detta inlägg:
KK said:
Recca said:
Du har alltså fått personvinstvillkoret att du vinner om byn vinner förutsatt att du lyckas knipa en nosse-ulv?

Hur ska jag göra för att vara tydlig:

Fraktion: Bybo, Camarillan-sällskapet
Klan: Malkavian
Generation: 13 ost vampyr
Dementation, sia efter sabbat-traitor i Nossarnas led

Camarillans vinstvillkor: Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel.
Personliga vinstvillkor: Du vinner om du lyckas nosa rätt på infiltratör Nossen Din klan vinner oavsett om du lyckas eller ej men du må då aldrig få slicka i dig något av Noss-infiltratörens smaskiga själ.

Typ nu skiter jag i det här.

Möller kan släppa ut sin info innan gånggången. Om inte det sker tycker jag att Vildkatta skall göra det. Hon lär ju dyka upp lagom till 20.00 eller så..

Nu piper jag iväg och dyker troligen upp innan slutet.
Han har redan "citerat" sitt roll-pm ordagrant jö.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Kom in i matchen konrad. Fucking everybody ar siarförmågor, det är bara du som svamlat ihop en historia king din dock.
Och det gör mig till ulv? Jag tänker då inte börja anklaga alla som har gått ut som siare för ulvar för då lär det bara finnas ulvar kvar i spelet. Eller nästan i alla fall. Återstår att se.

Jag har hittat en ulv i Möller och det räcker ju rätt bra för mig den här rundan. Han ska ju hängas och det borde ge min siarförmåga cred för att den funkade.

Övriga "siare" har uppenbarligen ingen historia bakom det hela och för mig låter ju det skumt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag har en teori som handlar om att det finns en siare i varje klan.

Jag har också en teori om att man siar sin "fiendeklan" röd oavsett om de är ulvar eller bybor. Det skulle då också kunna vara så att man siar sin egen klan grön av precis samma skäl. Det här skulle balansera de många siarna någorlunda, anser jag. Särskilt som det finns inbyggt i spelet att man vill vara försiktig med att outa klan eftersom vinstvillkoren är skumma.

Sen tycker ju jag att KK's roll sticker i ögonen lite för mycket för att vara på riktigt så därför skulle jag vilja se följande scenario:
1. Vi röstar ut Möller först för det siandet känns ganska starkt.
2. Ett par av våra många siare kör ett siande på KK.
3. Runda tre börjar och vi plockar ut KK eller Ond Bråd Död (som siades röd av Elmrig).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Kom in i matchen konrad. Fucking everybody ar siarförmågor, det är bara du som svamlat ihop en historia king din dock.
Och det gör mig till ulv? Jag tänker då inte börja anklaga alla som har gått ut som siare för ulvar för då lär det bara finnas ulvar kvar i spelet. Eller nästan i alla fall. Återstår att se.

[Du skriver nedan att alla som kommit ut utan livshistoria är skumma för dig, så mycket för att inte misstänka dom alltså. :gremsuck:]

Jag har hittat en ulv i Möller och det räcker ju rätt bra för mig den här rundan. Han ska ju hängas och det borde ge min siarförmåga cred för att den funkade.

[Jag frågar igen: Hur kan du vara så säker på att just ditt siande stämmer?]

Övriga "siare" har uppenbarligen ingen historia bakom det hela och för mig låter ju det skumt.

[För de flesta låter det nog mer som att du har dragit en jävla rövare som inte visade sig ligga ett dugg i linje med bybornas PM.]
Alltså, KK.
1. Ditt agerande kring Paxen, Måns och Lukas i slutet av förra rundan får dig att se ut som en ulv.
2. Du claimar en rätt välutvecklad roll med en "livshistoria", något som ingen annan verkar ha.
3. Du är en galen Malkav, steget till att säga "Ojdå, mitt siande funkade alltså inte. Jaha. Jag var visst en paranoid siare! Lulz! Vad knasigt!" är sjukt kort.
4. Du är av någon anledning helt säker på att just ditt eget siande av alla outade siares fungerar.
5. Du blev inte nattdödad trots att du outat dig som siare.

Det är rätt mycket liksom.

Och visst, det finns rebuttals att göra på alla de här punkterna utom ettan i princip.

Men, verkligen, det är mycket grejer som inte stämmer.

Nu ska jag sova.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
För att förklara resonemanget så:

Ventrue (3) gillar inte Brujah
Paxen, Lukas (siare - disciplin?), Måns
Nosferatu (3) gillar inte Toreador
Basse, Möller, Vildkatt (siare disciplin?)
Brujah (3) gillar inte ?ventrue?
Obd, BDG, Vicotnik
Malkavian (3) gillar inte Tremere
KK (handikappad siare – ?dementation?), Tyr, Recca
Toreador (3) gillar inte ?nos?
Xyas, Elmrig (siare - auspex), Vimes (siare – ?presence?)
Tremere (2) gillar inte ?malkav?
Stövelkatten, Cassius (siare - thaumaturgy)

Både Vimes och Elmrig är siare tydligen... Det tål att funderas på. Jag skulle hellre lita på den med auspex här så därför undrar jag vilka discipliner alla siare kör på för sina förmågor? Jag vill se lite symmetri här. :gremsmile:

Saken är den att om Möller röstas ut och visar sig vara röd så kan vi nog säga att Cassius thaumaturgy-siande är korrekt. Under tiden borde vi ha haft två siare från en klan som inte hatar malkaver som har siat honom. På det viset testar vi våra siares krafter.

Vad tror ni?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
Saken är den att om Möller röstas ut och visar sig vara röd så kan vi nog säga att Cassius thaumaturgy-siande är korrekt. Under tiden borde vi ha haft två siare från en klan som inte hatar malkaver som har siat Konrad Konvalj...
Rättar mitt inlägg.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Jag har en teori som handlar om att det finns en siare i varje klan.
Och den siaren är då egentligen ulv?
Rättelse. Min teori handlar om att det finns en siare i varje klan som är fungerande siare.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Jag har en teori som handlar om att det finns en siare i varje klan.
Och den siaren är då egentligen ulv?
Rättelse. Min teori handlar om att det finns en siare i varje klan som är fungerande siare.
Eller nej... Nu fick jag inte till det alls. Scratch that.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Jag har en teori som handlar om att det finns en siare i varje klan.
Och den siaren är då egentligen ulv?
Rättelse. Min teori handlar om att det finns en siare i varje klan som är fungerande siare.
Jorå jag ser det. Nu drar jag för idag.

Fortsätt spåna Recca. Det kan finnas nått intressant där, men det bästa kanske är att invänta alla andra siare som inte klivit ut ur garderoben ännu.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Jag har en teori som handlar om att det finns en siare i varje klan.
Och den siaren är då egentligen ulv?
Rättelse. Min teori handlar om att det finns en siare i varje klan som är fungerande siare.
Du vill så gärna få din teori att funka nu Recca..Nästan så att jag inte kan avsluta för idag.
Eller nej... Nu fick jag inte till det alls. Scratch that.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Hur gör vi nu?

Möller eller KK ska ut i runda 2.

För mig kvittar det vem men jag lutar mer åt att ta ut Möller först eftersom KK verifierar att Möller är ulv och då är det liksom både en bybo och en ulv som menar att Möller är ulv. Som vi alla vet så gillar ju ulvarna att offra varandra.

Och eftersom vi har så många siare så kan 2 sia KK och 2 sia OBD t.ex.
 
Top