Nekromanti Werewolf: the Masquerade (Runda 2)

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Cassius said:
Skriver lite väl snabbt nu är så exalterad! :gremsmile:

Jag fick såklart fråga om en roll är ulv, fick då svarat att person är [inför färg].
intresant,
exakt samma för mig.

det får mig att tro att du faktiskt är en siare som jag.
Tror vi på att vi borda lyckas hitta en varulv var eller är det fel på våra förmågor
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
VildKatt said:
Okej, så du frågar om A är siare snarare än att du själv är siare alltså?

Och sedan får du svaret i form av "röd" eller "grön" om svaret är ja respektive nej.
Som jag anmärkte på mig själv så skrev jag fel. Jag frågar om en roll är ulv och får ett svar. I färg precis som du skriver ovan.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Gött! Så vi knep en ulv i första rundan igen. :gremlaugh:

Det verkade ju suspekt då jag försökte få igång honom i slutet men han bara slöt sig igen. Sedan var det ju lasset sedan tidigare mot honom. Att gå på folk bara pga deras klanvinstvillkor var jag tveksam till, men detta gav ju mer cred till teorin att ulvar saknar klanvinstvillkor. Helt övertygad är jag dock inte. Det känns för enkelt. Jag föredrar att gå på scum tells istället och ha avsaknad av klanvinstvillkor som backup att falla tillbaka på.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
VildKatt said:
Okej, så du frågar om A är siare snarare än att du själv är siare alltså?

Och sedan får du svaret i form av "röd" eller "grön" om svaret är ja respektive nej.
Nä, va? Det har han väl inte sagt?
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Det jag var inne på innan jag såg att Lukas hade outat sig som Siare var KK beskrivning av sin roll. Jag har verkligen inte något fluff-material i min rollbeskrivning. Har ni andra det?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Lu-kaazh said:
det får mig att tro att du faktiskt är en siare som jag.
Tror vi på att vi borda lyckas hitta en varulv var eller är det fel på våra förmågor
Det är väl, och här får ni erfarna fylla i, inte helt orimligt att det finns en naiv siare och en riktig.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Möller said:
Lu-kaazh said:
det får mig att tro att du faktiskt är en siare som jag.
Tror vi på att vi borda lyckas hitta en varulv var eller är det fel på våra förmågor
Det är väl, och här får ni erfarna fylla i, inte helt orimligt att det finns en naiv siare och en riktig.
Vi hade det i 666.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Cassius said:
VildKatt said:
Hur fungerar siarsvaren egentligen? Säger dem att A och B är Sabbath eller är det annat som kommer fram i texterna?
Hur menar du? Jag får fråga om en roll är siare och fick svaret av en färg.
Det svaret fick mig att undra om han jagade siare snarare än VAR en siare, men han rättade sig i messet senare.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Cassius said:
Möller said:
Lu-kaazh said:
det får mig att tro att du faktiskt är en siare som jag.
Tror vi på att vi borda lyckas hitta en varulv var eller är det fel på våra förmågor
Det är väl, och här får ni erfarna fylla i, inte helt orimligt att det finns en naiv siare och en riktig.
Vi hade det i 666.
Så med den logiken så bör vi fundera mellan Möller och KK den här rundan.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Men okej. Får folk indikationer på att Möller är röd så får jag väl anta att Basenanji är grön, eftersom jag då rakt ut vet att jag själv ska vara grön.

Således, med tanke på att två nossar inte bör vara ulvar:

Röst: Möller
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Börja Hänga

Vi har gott om tid allihopa. Jag kan tänka mig att vi börjar hänga Möller för att kolla sanningshalten i Lukas och stämmer den så kör vi vidare. Ifall vi båda är siare så kan de bara ta en av oss och då har vi KK som skummis. Ett alternativ folk har varit inne på är att man också röd siar sin motståndarklan och det skulle förklara varför jag röd siar KK.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Vicotnik said:
WTF?! Den såg jag inte komma... Sen när spelet är slut så vill jag veta hur fan Sabbat tänkte när ni nog ut mig.

Lycka till Camarilla, vi hittade och skickade i alla fall ut en Sabbat i solljuset.
Jag blev förvånad också, för det kändes lite slumpmässigt. Kanske var målet att vi inte skulle lära oss något av nattmordet. Vad vet jag. Men jag får tacka för din medverkan. Du gjorde en bra insats med din begränsade tid.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Cassius said:
Det jag var inne på innan jag såg att Lukas hade outat sig som Siare var KK beskrivning av sin roll. Jag har verkligen inte något fluff-material i min rollbeskrivning. Har ni andra det?
Nope. Och det var därför jag var på dem så hårt. Paxen, Stöveln och K.K alltså.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Tyr said:
Jag blev förvånad också, för det kändes lite slumpmässigt. Kanske var målet att vi inte skulle lära oss något av nattmordet. Vad vet jag. Men jag får tacka för din medverkan. Du gjorde en bra insats med din begränsade tid.
Jag var först överraskad, men jag tror det finns ett vett i det. Vicotnik har spelat stabilt och grönt. Han har varit en rätt bra bybo helt enkelt. Det är inte många som har varit det.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Jag har, eventuellt, en tanke...

Skulle någon kunna slänga upp en behagligt kort sammanfattning på följande saker:

Vilka som outat klan (+ vilken klan) samt om de har klanvinster eller inte. Vet att det fanns en sådan i runda ett, men vete katten var!
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
!Paxen - Ventrue, nej
Basenanji - Nosferatu, ja
BDG - Brujah, ja
Cassius - Tremere, ja
Elmrig - Toreador, ja
KK - Malkavian, nej
Lu-kaazh - Ventrue, ja
Måns - Ventrue, ja
Möller - Nosferatu, ja
OBD - Brujah, ja
Recca - ?, ja
Stövelkatten - Tremere, nej
Tyr - Malkavian, ja
Vicotnik - Brujah, ja
Vildkatt - Nosferatu, ja
Vimes - ?, ja
xyas - Toreador, ja
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Håller på att läsa igenom runda 1. På sidan 15 har inte KK en enda gång varit på !Paxen ordentligt, kan ha missat något enstaka men nästan allt annat riktar sig mot Recca, Basse eller Mig.
 
G

Guest

Guest
Recca said:
Also, this game might be a tad broken...
Om inte annat så är det i alla fall jäkligt... wierd.
Det här känns ju lite för bra för att vara sant.
 
Top