Nekromanti Werewolf: the Masquerade (Runda 2)

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
VildKatt said:
Ännu en siare i KK och eftersom alla andra tycks ha outat det är kan jag också erkänna mig vara siare. Jag använde dock förmågan på Vicotnik som ju dödades så mycket till bevis för min sak blir det inte med andra ord.
Haha, it's Varulv 666 all over again... :gremtongue:

Alla frågor som ställts till Cassius/Lu-kaaz får gärna du också svara på.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Elmrig said:
Något måste vara knasigt med siandet. Jag har nämligen också siande som förmåga och har siat OBD som röd.
Mukwa! Din sjuke jävel!

:gremgrin:
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Ska vi försöka reda upp det här.

Kan teorin om att vi siar fiende klaner röda?

Vilken klan bråkar Toreador med?
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Det här blev för mycket för mig. Nu regnar det förvisso, men säkert att det inte gör det i morgon är det då rakt inte.

Därmed tar jag och tar tankenöten "siarförmågor?" med mig och går till sängs. Vissa ska upp klockan sex igen!

Godnatt!
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Andra börjar jobba klockan 6 men kan inte slita sig. Jag ger detta tio till sen sömn. Måste flagga för att jag kanske kommer vara utomlands till helgen. Inte bestämt än, förhoppningsvis fixar sig internet isåfall.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Elmrig! Vad har du för diciplin?

Vildkatto, dudå?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lu-kaazh said:
Cassius said:
För det råkar vara så att jag också är Siare. KK är röd.
det låter konstigt med två siare, jag ser två alternativ

1. du ljuger
2. våra siar förmågor är dåliga och siar fel
3. varulvarna har sjukt mäktiga förmågor
Jag ser dig som grön Lu-kaazh.

Så:
1. Absolut
2. Tror jag inte, men kanske kan det finnas en hake så som med min förmåga? Den är rätt krympling så länge det inte är en massa som är outat.
3. Du menar att det finns ulvar som "stör" förmåge användning eller?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Cassius said:
VildKatt said:
Hur fungerar siarsvaren egentligen? Säger dem att A och B är Sabbath eller är det annat som kommer fram i texterna?
Hur menar du? Jag får fråga om en roll är siare och fick svaret av en färg.
Får du fråga om en roll är siare? Är du siare siare eller vaddå?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,784
Location
Stockholm
Var helt galet glad över att vi både hängt en ulv och att jag sedan prickat rätt med siandet men antalet påstådda siare fick glädjen att falna en aning...

Min motivation till att sia OBD:

Jag ville inte sia någon som har ett beroende som kan gröna/röda dem i runda 1, då kändes det vettigare att samla information om de som hållit sig utanför. OBD var halvskum i sina inlägg förra rundan och brujah hade tre vampyrer (det är ett farligt antagande men än så länge är min teori att det finns camarilla inom alla camarillaklaner och då bör de med många medlemmar vara möjliga ulvbon).

Att Vicotnik blev dödad, trots sitt nästan obefintliga spel, pekar också en aning mot att OBD är röd då det var Vic som skulle bekräfta hans KVV i slutet av förra rundan (då OBD inte var närvarande...). Vi måste nu överväga möjligheten att vi har två ulvar bland brujah som dödat av den enda camarillamedlemmen för att inte torska på KVV-outning. Men det är om mitt siande stämmer.

Jag är generation 8 och min siar-disciplin är auspex.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Kom in i matchen konrad. Fucking everybody ar siarförmågor, det är bara du som svamlat ihop en historia king din dock.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,784
Location
Stockholm
Cassius said:
Ska vi försöka reda upp det här.

Kan teorin om att vi siar fiende klaner röda?

Vilken klan bråkar Toreador med?
Vi har inte bestämt vilken av toreadorerna som ska outa hur vårt KVV ser ut ännu (om jag inte missat något). Det stod mellan mig och xyas tidigare men nu är även Vimes med i leken. Jag är absolut på att outa för att försöka reda upp lite i röra, men det måste ske i en överenskommen ordning.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Elmrig said:
Cassius said:
Ska vi försöka reda upp det här.

Kan teorin om att vi siar fiende klaner röda?

Vilken klan bråkar Toreador med?
Vi har inte bestämt vilken av toreadorerna som ska outa hur vårt KVV ser ut ännu (om jag inte missat något). Det stod mellan mig och xyas tidigare men nu är även Vimes med i leken. Jag är absolut på att outa för att försöka reda upp lite i röra, men det måste ske i en överenskommen ordning.
Absolut. Jag är vaken i kanske en halvtimme till. Ska vi försöka få det gjort nu? För imorgon kommer var likadan som idag för mig, dvs extremt lite aktivitet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Elmrig said:
Var helt galet glad över att vi både hängt en ulv och att jag sedan prickat rätt med siandet men antalet påstådda siare fick glädjen att falna en aning...

/.../

Jag är generation 8 och min siar-disciplin är auspex.
Jag känner igen mig i din känsla. Jag sisde nämligen dig, och fick "veta" att du var röd, stolt som en tupp går jag till tråden ochser världens siarkaos. Jag kommer nog skratta åt det imorgon.

Nå. Jag har Presence, och eftersom den diciplinen har noll och intet att göra med sieri fluffmässigt är jag mer beredd att tro på ditt siande än mitt eget. (auspex är ju den givna siardiciplinen)
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Konrad Konvalj said:
Cassius said:
VildKatt said:
Hur fungerar siarsvaren egentligen? Säger dem att A och B är Sabbath eller är det annat som kommer fram i texterna?
Hur menar du? Jag får fråga om en roll är siare och fick svaret av en färg.
Får du fråga om en roll är siare? Är du siare siare eller vaddå?
Nu pingar du rött som fan igen. Alltså på riktigt Konrad, läs inläggen som blivit skrivna. Lukas grönade mig på siandet eftersom vi uppenbarligen fått samma kommentar tillbaka, inte heller den mest tippade varianten.

Du får börja förklara ditt fluff, under vilken flik stod hela din rolls livsberättelse?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Om en av oss Toreadorer är ulv så är dene någon en fuxing idiot om den inte kan räkna ut klanens vinstvillkor med arslet.

Våra fiender är förstås de anskrämliga nossarna.

Så. Move along.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Cassius said:
Du får börja förklara ditt fluff, under vilken flik stod hela din rolls livsberättelse?
Det där är väl roll-citerande if i ever saw it. Jag ska inte hobby-moderera, men vi kan väl försöka hålla oss till reglernas ande-mening.

(och innan någon ylar varulv, kolla tidigare spel. Den här ståndpunkten har jag hävdat tidigare där jag varit bybo. Flera gånger tror jag till och med)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Nu ska jag gå och lägga mig, eventuella frågor till mig bör ställas ASAP.

Röst: Konrad Konvalj
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
xyas said:
Cassius said:
Du får börja förklara ditt fluff, under vilken flik stod hela din rolls livsberättelse?
Det där är väl roll-citerande if i ever saw it. Jag ska inte hobby-moderera, men vi kan väl försöka hålla oss till reglernas ande-mening.

(och innan någon ylar varulv, kolla tidigare spel. Den här ståndpunkten har jag hävdat tidigare där jag varit bybo. Flera gånger tror jag till och med)
Jag kanske är dum men jag undrar hur det kan vara roll-citerande att man beskriver hur ens roll är uppbyggd och var man fått informationen. Men ifall det är ett regelbrott att prata om strukturen av ens PM så ber jag om ursäkt.
 
Top