Nekromanti Werewolf: the Masquerade (Runda 2)

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Så...två siare outade alltså. Riskabelt att outa som ulv. Förståligt att gå ut med om man är säker på att man knipit en ulv. Men det kan man ju aldrig vara. Det kan finnas svagheter inbyggda, och i ett spel med många deltagare i ett spel som antagligen kretsar kring förmågor så är det inte alls helt otroligt.

Cassius och Lu-kaazh

Är ni helt vanliga siare om ni läser er förmåga?

Tycker ni att er siarförmåga hör ihop med er disciplin?
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Cassius said:
!Paxen - Ventrue, nej
Basenanji - Nosferatu, ja
BDG - Brujah, ja
Cassius - Tremere, ja
Elmrig - Toreador, ja
KK - Malkavian, nej
Lu-kaazh - Ventrue, ja
Måns - Ventrue, ja
Möller - Nosferatu, ja
OBD - Brujah, ja
Recca - ?, ja
Stövelkatten - Tremere, nej
Tyr - Malkavian, ja
Vicotnik - Brujah, ja
Vildkatt - Nosferatu, ja
Vimes - ?, ja
xyas - Toreador, ja
Recca outade sig dessutom som Malkav, crazy paranoia
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Nice.

Sorry för min frånvaro i slutet på förra rundan. Men som sagt, jobb.

Känns som vi har gott om information att gå på den här rundan. Två siande ute redan.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Tyr said:
Så...två siare outade alltså. Riskabelt att outa som ulv. Förståligt att gå ut med om man är säker på att man knipit en ulv. Men det kan man ju aldrig vara. Det kan finnas svagheter inbyggda, och i ett spel med många deltagare i ett spel som antagligen kretsar kring förmågor så är det inte alls helt otroligt.

Cassius och Lu-kaazh

Är ni helt vanliga siare om ni läser er förmåga?

Tycker ni att er siarförmåga hör ihop med er disciplin?
Jag tycker det stämmer helt okej med min diciplin. Jag läser det som jag är en vanlig siare i allra högsta grad.
 
G

Guest

Guest
VildKatt said:
Det är också en fråga om KK, som hela tiden påstått att han är lite galen, verkligen inte ser alla som röda...
Det låter ju inte orimligt kopplat till fluffet. Jag läser dock in i ditt inlägg här att spelaren KK sett någonting. Jag måste ha missat var han skrev att han såg någon som röd. Såvida du inte menar att forumiten KK är galen på riktigt - för det skriver jag under på direkt.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Cassius said:
Håller på att läsa igenom runda 1. På sidan 15 har inte KK en enda gång varit på !Paxen ordentligt, kan ha missat något enstaka men nästan allt annat riktar sig mot Recca, Basse eller Mig.
Efter sida 15 så uppfattar KK !Paxen som ulv.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,502
Cassius och Lukas, berätta om era siarförmågor och motivera era val av Möller och KK. Vad heter era dicipliner? Hur funkar era förmågor?

Nu har vi alltså två "siare" i Cassius och Lukas och en dedikerad nossesiare i KK.

2 och en halv siarförmåga claimade alltså. Jävligt skoj. Har vi en siare i varje klan?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,502
Jaha, Kånkelbär. Fotbollen var ju inte så jävla upplyftande. Vem har du siat?
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Inom parantes står dels för siare (duh) och dels ja eller nej för huruvida de har klanvinst eller icke.

Sammanfattningen lyder:

Brujah (Celerity, Presence, Potence): BDG (ja) , Vicotnik (ja), OBD (ja)
Malkavian (Auspex, Dementation, Obfuscate): KK (nej), Tyr (ja), Recca (ja)
Nosferatu (Animalism, Obfuscate, Potence): VildKatt (ja), Möller (ja), Basenanji (ja)
Toreador (Auspex, Celerity, Presence): Elmrig (ja), xyas(ja)
Tremere (Auspex, Dominate, Thaumaturgy): Cassius (siare, ja), Stövelkatten (nej)
Ventrue (Dominate, Fortitude, Presence): !Paxen (nej) , Lu-kaazh (siare, ja), Måns (ja)

Vimes har inte outrat klan, men väl att han har en klanvinst.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Vimes said:
Cassius och Lukas, berätta om era siarförmågor och motivera era val av Möller och KK. Vad heter era dicipliner? Hur funkar era förmågor?

Nu har vi alltså två "siare" i Cassius och Lukas och en dedikerad nossesiare i KK.

2 och en halv siarförmåga claimade alltså. Jävligt skoj. Har vi en siare i varje klan?
Jag upplevde att KK slog ganska hårt på lösa grunder samt är en rutinerad och bra spelare. Det stora tecknet var när han började skriva om sitt fluff, det saknar jag helt i min beskrivning. KK är en rutinerad spelare och i 666 så styrde han rätt mycket. Otroligt farligt om en sådan spelare skulle vara ulv. Redan när jag såg att jag var siare så tänkte jag "Jag ska sia dom i toppen". Mycket riktigt fick jag en dålig magkänsla av KK och tyckte därför det var logiskt.

Min diciplin heter Thaumaturgy. De fungerar så att jag PMar en person jag vill få kollad och får ett svar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,502
VildKatt said:
Brujah (Celerity, Presence, Potence): BDG (ja) , Vicotnik (ja), OBD (ja)
Malkavian (Auspex, Dementation, Obfuscate): KK (nej), Tyr (ja), Recca (ja)
Nosferatu (Animalism, Obfuscate, Potence): VildKatt (ja), Möller (ja), Basenanji (ja)
Toreador (Auspex, Celerity, Presence): Elmrig (ja), xyas(ja), Vimes(ja)
Tremere (Auspex, Dominate, Thaumaturgy): Cassius (siare, ja), Stövelkatten (nej)
Ventrue (Dominate, Fortitude, Presence): !Paxen (nej) , Lu-kaazh (siare, ja), Måns (ja)

Vimes har inte outrat klan, men väl att han har en klanvinst.
jag outade mig som Toreador i slutet, har lsgt till det ovan.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag har prickat en ulv inom Nosferatu

Så.

Jag ser att det har hänt en hel del och det har siats till höger och vänster. Även jag har använt mitt siande, och jag lyckades pricka rätt.

Jag valde så klart att sia Möller.
Övriga två har spelat rätt bra överlag förutom Vildkatts halvsunkiga aktivitet och vissa utspel från Kaosdemonenfrånhelvete.

Möller var ett givet val för mig så jag tänkte absolut inte skylta med det.

Som jag ser det nu ställer det ju till det en aning genom att Cassius påstår att jag är RÖD, men det är väl egentligen inte så oväntat?

Jag har påpekat att jag hellre hänger Cassius framför Stövelkatten, och ansett att han pingat på vissa ställen. Han själv har förnekat det, och gissningsvis så har han valt mig tack vare att jag har varit rätt hårt ansatt och anklagad för ulveri.

Jaja. Jag tänker inte gå in allt för djupt på detta just nu eftersom jag inte läst igenom alla inlägg riktigt hårt. Mest snabbläst det hela och fått en grov uppfattning.

Det mest kniviga som jag ser det nu på rak arm är hur vi i byn skall aggera. Jag kommer lägga min röst på Möller och ha den kvar där hela rundan. Alltså, jag vet ju att han är ulv. Sen är det ju upp till er andra att välja sida.

Röst: Möller
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Stövelkatten said:
VildKatt said:
Det är också en fråga om KK, som hela tiden påstått att han är lite galen, verkligen inte ser alla som röda...
Det låter ju inte orimligt kopplat till fluffet. Jag läser dock in i ditt inlägg här att spelaren KK sett någonting. Jag måste ha missat var han skrev att han såg någon som röd. Såvida du inte menar att forumiten KK är galen på riktigt - för det skriver jag under på direkt.
Nu är det JAG som är yr. Det var Lu-kaazh som claimade att Möller är en dålig Nosse och eftersom ingen sagt något om Basse får jag väl gå på att Möller är boven.

DÄREMOT hävdade KK i runda ett att han hade en förmåga han skulle använda nu till runda två. Hur gick det med det KK?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Jaha, Kånkelbär. Fotbollen var ju inte så jävla upplyftande. Vem har du siat?
Inlägg skrivet och klart.

Jag passar på att tokgröna Vildkatt och Basse när jag ändå är på gång. Det finns bara 1 ulv bland Nossarna.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: Jag har prickat en ulv inom Nosferatu

Konrad Konvalj said:
Så.

Jag ser att det har hänt en hel del och det har siats till höger och vänster. Även jag har använt mitt siande, och jag lyckades pricka rätt.

Jag valde så klart att sia Möller.
Övriga två har spelat rätt bra överlag förutom Vildkatts halvsunkiga aktivitet och vissa utspel från Kaosdemonenfrånhelvete.

Möller var ett givet val för mig så jag tänkte absolut inte skylta med det.

Som jag ser det nu ställer det ju till det en aning genom att Cassius påstår att jag är RÖD, men det är väl egentligen inte så oväntat?

Jag har påpekat att jag hellre hänger Cassius framför Stövelkatten, och ansett att han pingat på vissa ställen. Han själv har förnekat det, och gissningsvis så har han valt mig tack vare att jag har varit rätt hårt ansatt och anklagad för ulveri.

Jaja. Jag tänker inte gå in allt för djupt på detta just nu eftersom jag inte läst igenom alla inlägg riktigt hårt. Mest snabbläst det hela och fått en grov uppfattning.

Det mest kniviga som jag ser det nu på rak arm är hur vi i byn skall aggera. Jag kommer lägga min röst på Möller och ha den kvar där hela rundan. Alltså, jag vet ju att han är ulv. Sen är det ju upp till er andra att välja sida.

Röst: Möller
Ifall du läser mina inlägg så skriver jag också att det är möjligt att mitt siande var naivt eftersom våra klaner är i konflikt. Det är inte svårare än att Lukas siar dig eller liknande. Du har min motivering ovan.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: Jag har prickat en ulv inom Nosferatu

Hur vi än gör bör vi börja med att hänga Möller. Det grönar en hel del.

Röst: Möller
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Ännu en siare i KK och eftersom alla andra tycks ha outat det är kan jag också erkänna mig vara siare. Jag använde dock förmågan på Vicotnik som ju dödades så mycket till bevis för min sak blir det inte med andra ord.
Nu ser det dock ut så här:

Brujah (Celerity, Presence, Potence): BDG (ja) , Vicotnik (ja), OBD (ja)
Malkavian (Auspex, Dementation, Obfuscate): KK (siare, nej), Tyr (ja), Recca (ja)
Nosferatu (Animalism, Obfuscate, Potence): VildKatt (siare, ja), Möller (ja), Basenanji (ja)
Toreador (Auspex, Celerity, Presence): Elmrig (ja), xyas(ja), Vimes(ja)
Tremere (Auspex, Dominate, Thaumaturgy): Cassius (siare, ja), Stövelkatten (nej)
Ventrue (Dominate, Fortitude, Presence): !Paxen (nej) , Lu-kaazh (siare, ja), Måns (ja)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,502
Re: Jag har prickat en ulv inom Nosferatu

Konrad Konvalj said:
Det mest kniviga som jag ser det nu på rak arm är hur vi i byn skall aggera. Jag kommer lägga min röst på Möller och ha den kvar där hela rundan. Alltså, jag vet ju att han är ulv. Sen är det ju upp till er andra att välja sida.

Röst: Möller
Hm. Alltså. Vi har två andra som outat sig som siare och fått napp direkt. Och du bah: "jag är säker på att min förmåga funkar och kommer rösta på Möller hela rundan"

Jag menar, gott folk. Helt jävla självklart kan vi inte lita på siandet. Det låter ju inte så jäkla plausibelt att Mukwa har packat byn full med fullt fungerande siare, eller hur?

Jag tycker att du borde vara ett precis lika bra val att rösta ut, KK. Då får vi kvitto på Cassies siande, och din förmåga är ju ändå förbrukad.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,783
Location
Stockholm
Något måste vara knasigt med siandet. Jag har nämligen också siande som förmåga och har siat OBD som röd.
 
Top