Vilken IP borde Fria Ligan göra rollspel på härnäst?

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,000
Location
Umeå
Jag gillar zombies, men det är bara ett enda monster. Så zombie-rollspel är lite som om man skulle ha ett owlbear-rollspel. Det blir lite tråkigt att bara slåss med ett enda monster vecka efter vecka.

(Samma gäller vampyrer! Oupps, sa jag det där högt? ;))
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,218
Jag gillar zombies, men det är bara ett enda monster. Så zombie-rollspel är lite som om man skulle ha ett owlbear-rollspel. Det blir lite tråkigt att bara slåss med ett enda monster vecka efter vecka.

(Samma gäller vampyrer! Oupps, sa jag det där högt? ;))
Mutera zombiesarna, problem solved.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,002
Jag gillar zombies, men det är bara ett enda monster. Så zombie-rollspel är lite som om man skulle ha ett owlbear-rollspel. Det blir lite tråkigt att bara slåss med ett enda monster vecka efter vecka.
Ett äventyr under ugglebjörnsapokalypsen borde fungera?

(Samma gäller vampyrer! Oupps, sa jag det där högt? ;))
Owlbear: the Hooting
 
Last edited:

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,317
We are The Walking Dead?! :unsure:
Eller som Liz säger i Shaun of the Dead:

”If I don't do something, I'm going to end up going into that pub every night for the rest of my life like the rest of those sad old fuckers, drinking myself to death and wondering what the hell happened”
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Jag gillar zombies, men det är bara ett enda monster. Så zombie-rollspel är lite som om man skulle ha ett owlbear-rollspel. Det blir lite tråkigt att bara slåss med ett enda monster vecka efter vecka.
Enkelt: Bara att upptäcka fler sorters aktiviteter att göra i rollspel än bara slåss =)
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,000
Location
Umeå
Enkelt: Bara att upptäcka fler sorters aktiviteter att göra i rollspel än bara slåss =)
Bra poäng!

Skulle älska ett intrigstinnt Zombies: The masquerade, kanske det oväntade bröllopsdramat Zombies of Verona eller Montsegur 1244: Sista måltiden som har en rätt uppseende tolkning av zombiernas roll i samband med katarernas undergång.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,830
Location
Off grid
Ok.
DoD är klart. Disney är på fallrepet.
När tror ni ”Star Wars Year 0 BBY” annonseras ut?

:t6b-2: :t6r-5:
//EvilSpook
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,860
Location
Marjura
La detta i en annan tråd, men den passar nog bättre här:

En annan YA-IP Ligan borde kolla in är Alba och Landet Bortom. Fornnordisk sagofantasy (portal i början). Egerkrans gör omslagen. Tre böcker utgivna. Greja en licens, släpp som kampanjmiljö med karta o allt till DoD23 (ev med enklare regler för di unga).
Lite Trudvang Junior/Light.
Tomtar, troll, häxor, älvor, vikingar, gudasagor o sägner.
 
Top