Nekromanti vilken är er hat bok/genre?

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Re: Styckmord -för och emot (NTIT)

har du tagit din medecin idag?
om inte så tror jag nog att det är dags för det nu
Du är bara avundsjuk för att inte du kom på den kommentaren.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Aningen OT, men...

Äh, Elric ÄR ju faktiskt kungen av alla Eternal Champion-inkarnationer. Han är ju den ende med äkta svärta, ångest och annat mys. De andra är coola förstås, men det är Elric som känns mest äkta som person.

Fast sen är ju Elric-böckerna de virrigaste, ojämnaste och mest inkonsekventa av böckerna också, så det kan man ju iofs störa sig på.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Eon-litteratur

"...märkligt att ett underbart rollspel som Eon kan ge upphov till så totalt värdelös 'litteratur'."

Jag håller med till 100 %! Dock har jag inte läst "Svärdsspel i Hadarlon". Vad handlar den om och vad är det som gör den så usel?
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,683
Location
Värnhem, Malmö
Re: Aningen OT, men...

Jo, Moorcock är ju verkligen ingen Tolkien när det gäller världsskapande (på gott och ont), vilket också är anledningen till att jag tycker Young Kingdoms är en mycket bättre värld än Middle-earth att rollspela i. Det är helt enkelt lättare att hitta grejer att utveckla själv. Nackdelen är väl när spelarna börjar ålfiska, men å andra sidan har de alldeles för dåligt minne för att minnas eventuella inkonsekvenser.

Annars håller jag med om Elric - till exempel Corum står ju sig slätt mot honom.
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Alltså, LÅNA rollspel.

Maila mig så jag kan vara med på ett hörn också. Eller du kanske har lite dåliga erfarenheter av mig som utredningledare redan :gremsmile:.
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Starta ett projekt då!

Jag och min spelförening skall ha våran nationella spelvecka på Mölndals statsbibliotek detta året. Kanske blir de inspirerade att köpa inte lite grejor kan man ju hoppas. Och vi lär få endel puplicitet också. :gremlaugh:
 
Top