Nekromanti vilken är er hat bok/genre?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
jag skall läsa om minne sorg och törne för jag sluta i mitten av den svenska versionen för att jag tröttna på alla böcker
Till böckernas försvar ska sägas att andra halvan är betydligt bättre än den första. Jag var på vippen att ge upp i mitten av den andra boken, men precis då började storyn ta sig. Jag fick nästan känslan av att Williams aldrig skrivit något innan och först vid det laget börjat få lite flyt i språket, men jag kan ha inbillat mig.

/tobias
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Spela rollspel på bilbiotek [OT]

Det är grejer det. Lugnt och skönt, lite ordningsstämning... indeed, mitt favoritklimat IRL (omgivet av massa sköna luntor också, och aktiviteter för den sprallige spelaren som måste ta en paus).

Hey, Arvid... du skulle ju komma upp nån dag... vad sägs om att vi kör lite lir på Uddevalla Stadsbibliotek?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Alltså, LÅNA rollspel.

Jajajaja. Jajajajajaja! Eh.. Ja. Vi kan ju säga en helg när skolan börjar, vill få lite koll på skolan innan jag planerar in för många nya saker.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
jag tror jag sluta någonstanns i början av gröna ängelns torn
detta var iofs när jag fortfarande höl på att läsa böcker på svenska och mitt i utgivningen av böckerna på svenska
man hänger itne med i böcker som delas upp så som de görs på svenska det är en stor förbannad skamm
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: vilken är er hatbok/genre?

den är faktiskt den enda boken med häxorna som jag tycker är bra
de andra är skit kassa
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Njaaa...

Iof, har jag inte läst några av dem.
Men för min del så gillar jag Eddings, det är lite humorfantasy & sånt tycker jag nog är lite underhållande. Om jag ska vara ärlig...

& för den delen, grattis på 1:årsdagen här på forumet !
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Styckmord -för och emot (NTIT)

man hänger itne med i böcker som delas upp så som de görs på svenska det är en stor förbannad skamm
Det är faktiskt lite intressant att man gör på det sättet i Sverige. Jag undrar hur det kommer sig. Naturligtvis blir det billigare att trycka mindre böcker och sälja dem, men då kan man fråga sig varför man inte gör på samma sätt med en annan tegelsten som "Gravitationens regnbåge" (den tjockaste bok jag kan komma på att jag köpt på svenska). Är fantasyläsare så vana vid att de måste köpa femtielva böcker i en serie att de inte reagerar på att böckerna delas upp? För inte skulle en vanlig litteraturälskare acceptera att "Krig och fred" styckades upp och såldes som separata delar. (Nu såg jag visserligen i mammas bokhylla att den senaste delen av Auels grottbjörnssnusk var uppdelad i två böcker, men det var ju redan en serie med en massa delar.)

/tobias
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Böcker som är så djupa att de blir konstiga kanske?

Du menar som Gödel Escher Bach? :gremsmile:

Äsch, jag ska inte säga nåt, jag har inte läst den... men allt verkar den kufisk. :gremwink:
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Aningen OT, men...

Det har jag faktiskt inte... det är rätt dåligt av mig va? Jag vet att det är nån Moorcock-bok som ska vara riktigt riktigt bra, som handlar om... öh, nåt krig? Jag minns inte... men tipsa på mannen! Seriösa böcker har ju också sina höjdpunkter :gremwink:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Re: Aningen OT, men...

Jag minns inte... men tipsa på mannen!
Tyvärr kommer jag inte ihåg, det var väldigt länge sedan jag läste dem. Prova att söka på SF-bokhandlen.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Re: Styckmord -för och emot (NTIT)

Det är faktiskt lite intressant att man gör på det sättet i Sverige. Jag undrar hur det kommer sig.
Enkelt. Köp in rättigheterna till en bok. Stycka upp den i två. Sälj dem till fullpris. Tjäna mer pengar på lättlurade konsumenter.

Mitt tips är att köpa dem på originalspråk.
 
Joined
17 Jun 2000
Messages
72
Location
Ekenäs, Finland
Robert Jordan -Waste of Time

Inte för att jag nu hatar den, men jag ett lätt ogillande finns där ju. Men jag kanske ändrar mig om jag någongång får för mig att läsa förbi de första två svenska böckerna... ...

Och sedan så finns det ju dåliga och mindre bra böcker också... Men om en bok är dålig eller inte har ju inget att göra med att jag tycker illa om den 8^)
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Styckmord -för och emot (NTIT)

självklart
jag har kommit på att man får dubbelt så mycket bok då
dubbel glädje == bättre glädje
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Re: Styckmord -för och emot (NTIT)

jag har kommit på att man får dubbelt så mycket bok då
dubbel glädje == bättre glädje
I det här fallet skulle jag nog snarare likna det vid 'Delad AIDS är dubbel AIDS'...
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Styckmord -för och emot (NTIT)

öuhm right
har du tagit din medecin idag?
om inte så tror jag nog att det är dags för det nu
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Re: Aningen OT, men...

Jag trivdes mycket med Hawkmoon-serien. I princip alla incarnationer av The Eternal Champion utom Elric är ok.

Sedan tycker jag faktiskt mycket om hans Von Bec serie, The War Hound and the World´s Pain. Den handlar om en släkt som tjänar Djävulen. "Do ye the Devils work" är deras motto...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
New Topic In Topic

Det vill säga ett intressant ämne som hör till forumets inriktning, men inte till den aktuella tråden.
 
Top