Nekromanti Vilken är den BÄSTA Fanatsy boken ?

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Re: Att öppna dörrar

Näääää, det låter lite knivigt det där. Måste nog medge att hon är lite mer talangfull än mig då /images/icons/smile.gif. Coolt namn förresten, Door.
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Potter

En kompis har börjar läsa Potter, tänkte låna från honom.



Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
Calle har en koja i R'lyeh.
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Good taste

Alla får tycka som de vill. Smaken är som baken - ett hål som man kan en inversed phased inductionconverter-probe på.

[color:purple]Seven is heaven.</font color=purple>



Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
Calle har en koja i R'lyeh.
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Mad'R'Us

"Fast å andra sidan genom att vi är galna måste själva galenskapen vara det normala i vår värd. Genom att galenskapen är det normala måste svamlet här på forumet vara det normala och vettiga att göra skriva och läsa.."

Exactly :gremwink: *sadistic smile*





Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
Calle har en koja i R'lyeh.
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Insikt??

>>1. Bevisa individens existens.
>>2. Bevisa omvärdens existens.
>>3. Bevisa moralens existens.
>>4. Bevisa guds existens.
>>5. Bevisa vettiga inläggs existens.
>>
>1. Klurig fråga, tror inte det går
>2. Beror på vad du definierar som omvärld, men vanligtvis omöjligt
>3. Om du med moral menar sann moral och inte varje enskild individs moral så hänvisar jag till ovanstående klubb. Om du menar existensen av en enskild moral för varje individ, se svaret på fråga 1.
>4. Samma som 2.
>5. Eftersom vettiga inlägg ingår i omvärlden så måste man först bevisa den

Vi kan inte vara säkra på att andra människor/ting existerar då allt vi upplever från dem är sinnesintruck, som endast är elektriska impulser i hjärnan. Dessa signaler får hjärnan också under sömnen. "Have you ever had a dream that felt so real that you thought i was. And if you never woke up, would you think the dream was real?"

Vi kan inte vara säkra på att de andra på forumet finns, de kanske bara är manifestationer av vårt undermedvetna. Men existerar vi verkligen? Vad är existens? Är vi varelser av kött och blod eller endast fantasifigurer i någons sinne? Styrs vi av våra drifter eller har vi ett sunt förnuft? Och vad påverkas det av i så fall. Knäckehäxan, Tolkien, splattermovies, Teletubbies, boken "Den Övergivnas Armé".

Om allt vi har är vårt sunda förnuft, varför utsätter vi ochh för sex, våld, rollspel, reklam...?

Vi lever i en galen värld. Ska vi följa med eller göra motstånd. Som någon skrev (glömt vem) "Only dead fish float with the stream."



Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
Calle har en koja i R'lyeh.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
A-oooh!

Fy fan va fräscht att köra en STAR-WARS kampanj där alla spelarna spelar en karaktär var i Rogue eller Wraith.. Mums! Får nog tipsa min STAR-WARS SL. (Han skriver på sitt eget SW-Rollspel.. Stackarn.. Varför KÖPER han inte bara dom två som finns? Jaja.. Han köpte ju den gammel-gammla versionen, så det är den har utgår ifrån.-9



/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Finska

Det är inget fel på finsk brytning. Jag kör det ofta på mina SPL:s (de dör dock fort eftersom mina spelare hatar den) och min favoritkaraktär till DoD v4, Gyandillion Besvärgaren, han är halvfinsk halvalv.



Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
Calle har en koja i R'lyeh.
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Belgarion

Själv fixade jag inte hela serien, den var inte alls stimulerande.
"But that's just me, I'm not worth any thing, cause I might not exist"



Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
Calle har en koja i R'lyeh.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Nejdå..

Det är det inte.. Utom på hans då förstås!
(Alltså: Han har inte finsk brytning.. Han fejkar den.. /images/icons/wink.gif han skriker på ett töntigt sätt alltså.)
Åhh, nu får jag flashbacks igen.. *gurgellll*

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: A-oooh!

i sådana fall skulle nog ett uppdrag som Wraite sitta bra och passa bättre till en Star Wars kampanj..

Alla som är med i Wraits har färdigheter som gör att de kan användas som komando soldater i och infiltatörer i första hand sekundärt så är de piloter...

Exempel kan tas av deras "läkare" en cyborg till snubbe som själv är dödligt allergisk mot backta vilket har gjort att många armar och ben har blivigt cybernetiskt ersatt..
Han kan döda folk lika väl med stilleter som med första förband och gillar att döda stormtropper mer än han gillar att plåstra om folk.. ( tyvär dog han *suck* han var tuff )
Sen finns en prickskytt som är expert på lång distans skjutande
Bomb expert kan allt från att dessarmera till att spränga upp saker..
osv.
närstrids experter och annat skoj..
De har alltid en hacker som kan knäcka koder och de byter ofta personal då deras dödlighet är störe än i normala förband. Hackern är den som oftast har dött *suck* första hackern var en lustig snubbe tyvär så var han allt för dålig pilot och en TIE pilot var bättre än han..
Den andra ansåg sig vara universums bästa hacker och han var bra tyvär så var hans ego för stort i förhållande till sin förmåga att smyga sig in och ut ur imerianska baser under ett möte med Zajin.. så han dog och hans vänner fick bevisa att de inte var spioner genom att skjuta honom. Zajin hade riggat upp hans döda kropp så att den såg levande men medvetslös ut och för att övertyga Zajin om att de inte var spioner var de tvungen att skjuta spionen.
( dom mistänkte att deras vän var död inte mevetslös så en av dom gjorde det.. )

Uppdrag de har gjort som jag hittintils har läst..
1 Erövrade en Imperiansk corvett coh tog över den lekte Imperie personal så att dom kunde spionera och få reda på vart Admiral Zajins gömmer sig och sin super Stardestrojer från The New Rebublic = Rebelerna Efter Endor ( Typ 17 km lång samma typ som Dart Vader åker omkring i. Westendgame gav den lustigt nog värden på 8 km vilket man LÄTT kan se är fel. ) De flyger omkring i corveten och i stulna TIE fighter och är lydiga soldater skrämer civila osv..
Efter att ha lytt Zajin ett tag och listat ut vart hans förådd linjer finns återvänder de med X-Fighter och spränger lager och föråd och annat som tillhör Imperiet..
tyvär så lyckades de inte få reda på VART Zajin har sitt gömmställe MEN de lyckas förstöra några av hans skepp bland annat en stardestrojer och många många tie fighter.
2 De upptäcker under sin tid som låsas Imerie soldater att Zajin håller på att samla ihop en flotta av pirater de mistänker att han vill ha en sekundär flotta som han kan offra och sakt och gjord de vill inflitrera pirat flottan.. Leka pirater stjäla från imperiet och vissa imperie lojala företag och ha JÄTTE skoj sen när Zajin kontaktar dom så börjar de lyda hans order och får reda på att Zajin tänker använda pirat flottan till och lura in honom i ett bakhåll.


Livet är en gåta utan enkla svar.
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Re: Bibeln

Sorry

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Draugin on 2001-03-13 14:33.</EM></FONT></P>
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Bibeln

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Inläggare: Draugin
Du är ju faan skadad ditt kristna fanskap!
<p><hr></blockquote><p>Vi bör hålla oss från att förolämpa folk Draugin specielt så bör du följa tråden och läsa om texten så kanske du klarar av att förstå Krilles ironi att benämna Krille en kristen fanskap är inte bara förolämpande utan även antydande att Krille är troende i den kristna religionen vilket han upprepade gånger har bevisat att han är mer åt Ateist versionen än något annat..

Sen OM du läser bibeln så inse DET ÄR en fantasy bok som skildrar generationen av mäniskor som lever slåss och älskar styrd av en mentalsjuk ond gud som sänder pest och pina döda oskyldiga och binar folk..

Livet är en gåta utan enkla svar.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Bibeln

<I>att benämna Krille en kristen fanskap är inte bara förolämpande utan även antydande att Krille är troende i den kristna religionen vilket han upprepade gånger har bevisat att han är mer åt Ateist versionen än något annat..</I>

Framför allt skulle en kristen aldrig ge sig till att kalla bibeln för fantasy - att säga att "den här boken är bara påhitt".

--
Åke
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Respekt!

Du borde lära dig ett och annat om respekt! Visst, du delar inte hans trosuppfattning men du behöver inte klanka ner på honom för det. Tänk va bra världen skulle vara om vi kunde respektera varandra.

"Mad? I'm not mad. Your mad. And you. And you. And you! Your all mad I tell you, mad!"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Bibeln

"vilket han upprepade gånger har bevisat att han är mer åt Ateist versionen än något annat.."

Snarare agnostiker med dragning åt mysticism (obs: inte ockultism - mysticism och ockultism är två helt skilda saker).

Jag nöjer mig nog med att ha åsikten att ingen bok i ett universum med oändliga möjligheter kan innehålla Sanningen om varat och existensen utan att vara större än universum. Bibeln, Koranen, Baghadvadgita, The Javascript Bible 4.0 eller vilken bok man nu skulle komma över kan möjligen innehålla fragment, men aldrig hela svaret.

Trots detta vill jag ge några lästips, inte för att omvända utan för att få folk att fundera själva:

Karen Armstrong: "Historien om Gud"
Luke Rhinehart: "The Book of the Die"

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Re: Insikt??

Vi kan inte vara säkra på att andra människor/ting existerar då allt vi upplever från dem är sinnesintruck, som endast är elektriska impulser i hjärnan

En liten sak bara. Hur vet du detta? Om detta stämmer betyder det att din hjärna och de elektriska impulserna faktiskt existerar. Hur har du kommit fram till att allt vi upplever är sinnesintryck i hjärnan? Jo, genom sinnesintryck. Du tycker inte det är ett litet för stort cirkelbevis? Att använda sinneintryck för att beivsa att vi inte kan veta något om omvärlden eftersom den bara är sinnesintryck är inget bevis alls. Förstår du vad jag vill ha sagt???
 

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
ang. att tänka själv

Varför uppmuntra folk till det? Det är som att säga att om du bara tänker lite så kommer du att komma på svaret själv. Men om man ska följa ditt bokresonemang så borde inte hjärna mindre än universum kunna komma fram till hela svaret, och eftersom våra samlade hjärnor fortfarande är mindre än universum så kommer vi tillsammans heller aldrig att komma fram till hela svaret. Så varför ens bry sig?
 
Top