Vilka är dina bästa regel-, lore och äventyrsböcker till rollspel?

Regelbok: Gastkammaren, om man får välja något som inte finns utgivet ännu. Måste det vara något jag faktiskt köpt så finns det väldigt få alternativ. Enda gångerna jag köper spel är när jag är på konvent i Frankrike, så då får det bli … Dragonfly Motel.

Äventyr och världsbok: Ej applicerbart. Eller ja, en gång i min ungdom spelade jag något äventyr som kom med Mutant: Undergångens Arvtagare. Jag minns inte vad det hette, men det är nog det enda färdigskrivna äventyr jag spellett, så antar att det vinner. Det fanns ju en spelvärld också, till det spelet. Jag är ganska säker på att vi hade Ulvriket-boken, så om den räknas som spelvärldsbok så kommer den på första (och sista) plats. Men jag vete tusan om vi någonsin spelade i Ulvriket, iofs …

Vilka är dina bästa produkter inom varje kategori?
1. Rollspelsregler
2. Lore (Världsböcker, Magiböcker, Monsterböcker etc etc)
3. Äventyr (läst: eventuellt även kampanj)
1. Rolemaster 2nd ed.
2. Cloudlords of Tanara (Shadow World / Rolemaster)
3. Legacy of the Seadrake i modulen Jaiman (Shadow World / Rolemaster)

:t6b-5: :t6r-2:
//EvilSpook

Jag håller inte med men holy shit det här är val som säger mig att du vore skitkul att spela med! Att välja 3.5 över Pathfinder och Spelljammer över Planescape OCH Dragonlance över Ravenloft? Respekt. Det här är val som beskriver en spelstil. Och den spelstilen verkar SKIT COOL!
Tack för feedbacken och visst är det med någon form av nostalgi som svaren kom.

Testade PF1 ett tag men vi gick hellre tillbaka till 3.5, däremot har pf några fina äventyr.

Ravenloft vet jag många gillar men är inte min kopp te.

Planescape blev jag helt enkelt besviken på när den kom ut, jag hade tänkt episka högnivå tjofräser, men fick mid low level spel.

Spelljammer däremot, ett skepp överfullt med självgoda psykopat beholders, det blir åka av.

Finns massor med roligt i en sån här tråd, massa bra tips. Jag lär mig massor.

Back