Vi spelar Polytopia!

Inga problem med mina grannar. Har inte sett till annat än svärdsmän vid mina gränser, men tackar för att Vengir lämnar mig i fred.

Olycklig incident utanför vår huvudstad. Håll dig bara i från Vengirska territorialvatten så slipper du ytterligare HÄMND

Hemskt tragiskt det här - den ena grannen ockuperar oprovocerat våra hamnar, och den andra tycks ha utvecklat någon sorts massförstörelsevapen.

Jag kommer att formulera ett *skarp memo* till Poly-FN!

Jobbigt att ligga så våldsamt sist och med så ilsken granne. Tänk vilket stillsamt liv vi kunnat kunnat leva Ragnar om du bara låtit mig ha kvar Gorxas.

Är den lilla kullen värt allt björnblod?

Jobbigt att ligga så våldsamt sist och med så ilsken granne. Tänk vilket stillsamt liv vi kunnat kunnat leva Ragnar om du bara låtit mig ha kvar Gorxas.

Är den lilla kullen värt allt björnblod?
Vad är oddsen för vapenvila om du får kullen?

den ena grannen ockuperar oprovocerat våra hamnar,
Vi har pratat med folket i den förtjusande lilla staden ”Buørø”. Här återges samtalet i sin helhet, håll tillgodo.

”Vilken förtjusande liten kustad detta verkar vara!”

”Åh, är det ni som är de fantastiska Yadakkieena?!”

”Åh, oh nej, ej fantastiska, blott enkla Yadakkier som kommit till denna förtjusande lilla stad!”

”Åh!”

”Likaledes!!”

”Men säg, är ni inte kända för att bygga vägar kors och tvärs?”

”Kors och tvärs är nog att ta i, men visst, får vi bara möjligheten bygger vi vägar!”

”Och säg har ni inte forskat fram många teknologier, vilka tjänar er väl?”

”Tjänat oss väl är nog att ta i, men visst, för den kunskapstörstige finns inget högre ändamål!”

”Och säg, har ni inte förskräckliga kastmaskiner som avskräcker från invasioner, blodiga konflikter och…på det hela taget bråkiga grannar?”

”Det…eh…var en väl förborgad krigshemlighet…men vår säkerhetsavdelning kan behöva kompetensutvecklingsinsatser, det stämmer nog…”

”Då vill vi uppgå i ert fantastiska imperium!! Nu med detsamma!!”

”Imperium är nog att…”

”…inte nu när Buørø är en del av det!”

Och därmed blev Yadakkiernas rike något större.

Back