Vi spelar Polytopia!

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Uhlykiian Fire är avgjort.

View attachment 5625

Stort grattis till @Basenanji till andraplatsen. @Sodivra bjöd också tufft motstånd och tog två av mina städer innan jag mjölkade fram nog med poäng för vinst. Hade han tryckt lite hårdare hade jag fallit och det blivit en match mellan Basse och Arvidos istället.

Ingen skugga över @Xyas som höll ut i en liten evighet i sina förbånkade befästa städer.
Grattis själv din polytopianerd! Jag fruktade förut den oövervinnerliga @Tant Ragnar men det verkar ju som att Helliz är värsta Polytopia-proffset!

Nån gång låg jag etta, men sedan fattade jag i vanlig ordning en rad suboptimala beslut bland bergen. Men tvåa i det här gänget är inte fy skam!

Tack alla!
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Nya patchen med nya triben är släppt nu. Finns att ladda ner från en app-store nära dig.

Det är ytterligare en smak av "knasig" tribe. Massa specialtrupper och mekanismer. Deras superenheter är någon sorts mask som växer när den besegrar fiender, kändes lite som att spela snake när de började ta upp hela spelplanen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Usø-ian Lands var ett coolt koncept iallafall, även om det slutade fort för min del. Jag är gärna med på mer såna.
Mm, det var kul! 😀 😉 Jag blir ju strax nedstampad av Xyas jättar eller nån, men man får vara glad för det lilla!

/Basse
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Hur gör man för att vara med och hur ofta måste man göra en runda?
Skaffa polytopia och skicka friend requests och starta sen ett spel och bjud in, jag är på 🙂 Tidsgränsen för ett drag kan ställas in, men förslagsvis har man väl en dag på sig så minimum gör du ett drag varannan eller var tredje dag. Men att göra ett drag tar någon minut bara så det blir oftast snabbare. Det är ingen större tidsinvestering.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,393
Skaffa polytopia och skicka friend requests och starta sen ett spel och bjud in, jag är på 🙂 Tidsgränsen för ett drag kan ställas in, men förslagsvis har man väl en dag på sig så minimum gör du ett drag varannan eller var tredje dag. Men att göra ett drag tar någon minut bara så det blir oftast snabbare. Det är ingen större tidsinvestering.
Topp! Vad har du för nick
?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Topp! Vad har du för nick
?
Här är en lista på nick!

Kolla också vimes tråd för polytopia-ligan, den kanske har fler.

 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Usch och fy för insekter!

Btw: matchen Amazing Dragons (med mig, Jimmy, Tant Ragnar och Hellzon) är en höjdare! Jag leder just nu, men det är tight.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Btw: matchen Amazing Dragons (med mig, Jimmy, Tant Ragnar och Hellzon) är en höjdare! Jag leder just nu, men det är tight.
Ja, den är riktigt kul. Allt var så fridfullt, mina små vikingar strosade runt och kelade med sina björnar. Sen började det regna sten från både norr och söder. Så, så mycket sten.

Samtidigt, i ett annat parti.

20210220_103317.jpg
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Usch och fy för insekter!

Btw: matchen Amazing Dragons (med mig, Jimmy, Tant Ragnar och Hellzon) är en höjdare! Jag leder just nu, men det är tight.
Jag måste säga att "close quarter combat" verkar vara den hetaste trenden i Polytopiagenget. Sjukt svårt ju!

Sedan @Vimes i Utø-matchen tycker jag att @Hellzon och @Tant Ragnar verkar ha tappat stinget? Har de månne läst för många sidor Twilight Imperium-
Det blir mina förtrollade enhörningar som tar dig, Basse!
@Vimes , var är dina enhörningar? Nu ser jag mest @Tant Ragnar s jobbiga gubar överallt!

#manblirjutrött
 
Top