Varulv Varulvsspelskalendarium 2023

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
@frialigan eftersom jag gör reklam för produkt så tar jag gärna emot spons mm. PM:a mig så löser vi de praktiska detaljerna! 😊
Jag kan skicka snabbstartsreglerna till DoD till dig på pdf.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Det är ett traditionellt spel m bybor, ulvar, väktare och siare. Twisten är att man kan ta sig runt i Utkante för att lära sig mer om spelupplägget + en grej till som ni säkert listar ut om ni läser LJS underbara spel.

Så, c:a 70% Austen och 30% Jokern skulle jag gissa.

@frialigan eftersom jag gör reklam för produkt så tar jag gärna emot spons mm. PM:a mig så löser vi de praktiska detaljerna! 😊

#rollspelsmiljonerna
30% Jokern, låter högt! Jag gillar´t.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
199573BE-329F-4E43-ABD2-6A1EA6002A66.jpegDet finns ingen Joker utom Joker och Björn Skifs spelar titelrollen #inshallah
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jag kan tänka mig att arra i november! Traditionellt spel på tema ”Utkante - en liten by bland drakar och demoner”. Spel för 8-12 spelare. Inspirerat av LJS Larssons ”Varulvarnas kyrkogård”. Förslag på spelstart 17/11, R2 19/11 därefter 24-timmars rundor.
Anmälningstråd (med påkostad trailer) kommer när?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Jag tycker minsann att vi har all rätt i världen att kräva en långfilm av @Basenanji.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Jag fick ett anonymt brev i morse där någon klippt ut bokstäver ur olika tidningar för att bilda "Arra i december, annars bajsar vi på dina rollspel" så jag känner att jag inte har så mycket till val annat än att gå med på kraven.

Så vi kan väl skriva upp "Fight club" (för jag orkar inte hitta på någon snitsigare titel) för december.

Vad är bäst: före/efter/under jul?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag fick ett anonymt brev i morse där någon klippt ut bokstäver ur olika tidningar för att bilda "Arra i december, annars bajsar vi på dina rollspel" så jag känner att jag inte har så mycket till val annat än att gå med på kraven.

Så vi kan väl skriva upp "Fight club" (för jag orkar inte hitta på någon snitsigare titel) för december.

Vad är bäst: före/efter/under jul?
Jag vill föreslå ett lite mysigt mellandagsspel! Ni vet ett sån’t därna puttrigt mysteriespel som man kan gå omkring i morgonrock och äggtoddy och fnula på. Men jag är öppen för andra förslag. Kanske listigt att lägga spelet direkt efter Lucia, men tillräckligt långt från julstöksdagatna för att det ska hinnas med?

Kul skare bli hursomhelst!!
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Jag fick ett anonymt brev i morse där någon klippt ut bokstäver ur olika tidningar för att bilda "Arra i december, annars bajsar vi på dina rollspel" så jag känner att jag inte har så mycket till val annat än att gå med på kraven.

Så vi kan väl skriva upp "Fight club" (för jag orkar inte hitta på någon snitsigare titel) för december.

Vad är bäst: före/efter/under jul?
Jag (och även Vimes) ska utanför EU med tveksam internetuppkoppling den 1 januari, så ska spelet vara i mellandagarna skulle jag gärna se att det var klart innan nyår. Blir Vimes inte nattmördad första rundan är han väl ulv och kommer röstas ut runda två, så inga problem för honom, men lite jobbigt för mig.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Jag (och även Vimes) ska utanför EU med tveksam internetuppkoppling den 1 januari, så ska spelet vara i mellandagarna skulle jag gärna se att det var klart innan nyår. Blir Vimes inte nattmördad första rundan är han väl ulv och kommer röstas ut runda två, så inga problem för honom, men lite jobbigt för mig.
Tror nog det kommer landa i att ha spelstart kring lucia snarare då, för att få tid till hela spelet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
SISTA ANMÄLNINGSDAG I MORGON 15/11!

Därefter putsar jag på förmågor och spelbalans, skickar ut roller den 16/1 och spelet startar den 17/11 kl. 08.00.

Passa på nu alla sugna!

:D
 
Top