Varulv Varulvsspelskalendarium 2023

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Här kom man in för att gnälla på att det var tomt i februari - men icke sa nicke då blir det spel och jag är taggad!
Om jag är ulv ska jag mörda Basse
Om jag är bonnläpp ska jag rösta ut Martin

over and out
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Jag börjar misstänka att jag kommer hamna i Vimes sits och inte kunna vinna som ulv framöver :D
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Jag börjar misstänka att jag kommer hamna i Vimes sits och inte kunna vinna som ulv framöver :D
Ja... Efter ditt solorace i Mäster Ulv lär du bli siad i R1 framöver. (Skönt för mig om jag blir ulv!)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,670
Location
Stockholm
Den kommer ikväll för mig, tidig morgon imorgon för er!!
...eller så har jag strul med internet hela kvällen och skickar det nu istället :)

 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,537
Om inte @BiobunkerVII tar sig samman och styr upp april kan jag ha en plan B.

Skärmavbild 2023-03-05 kl. 17.11.03.png

Precis när Månstråla stoppat ned den sista inbjudningen i postfacken inser hon att något inte stämmer. Är de inte sex personer som jobbar på Framgångståget? Postfacken är ju flera än så! Stämmer ryktet att VD:n Basenanji har anställt några ”senior advisers” som kanske ska ta över? Som inte hör hemma på Framgångståget?!!1!!!!

I det här traditionella varulvsspelet får alla tillgång till en lista på kontorsartiklar. Varje medarbetare har vissa saker på sitt skrivbord och kan kanske snegla på andras skrivbord. Genom att dela med sig av information om vem som har vad kan ni kontrollera varandras bakgrund, men så sägs det att någon av rådgivarna kontrollerat vem som har tagit vad ur kontorsförrådet! Som tur är kan väl bara en äkta framgångstågare ”lingot”? Spelet innehåller användande av kreativt språkbruk, nattmord och utröstningar.

Framgångståget – Där Framgången tuffar På! är mitt hittepåföretag som säljer på folk ledarskaps- och fortbildningskurser ingen bett om. Framgångstågets kurser innehåller självstudier, tankemoln, bikupor och flashiga strategier utan verklighetsförankring – allt samlat under peppiga ordspråk och grumlig värdegrundsfilosofi. Genom att skoja om Framgångståget får jag lite andningspaus från verklighetens motsvarigheter som många gånger är betydligt värre än mina värsta fantasier.

PS. Biobonker, eftersom du inte lär ha annat att göra i maj/juni, kan du ju kanske göra något kul där? Ett litet avslutningsparty? Tänk "Skolavslutning"!! Bara ett tips i all välmening!
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Jag vet inte när jag blev tilltänkt som arrangör, jag fattar ju aldrig mekaniken i spelen utan kör på 30% Austen, 70% Jokern och sockrar med 15% Kaosksrdinal….
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,537
Det verkar grymt, Basse! Men en fundering: vad har hänt med Hampuz? Uppsagd? Friår?
Fint att se att ni bryr er om Hampuz! Han har tjänstledigt ett tag för att "hitta sig själv" men är förstås alltid välkommen tillbaka till 'tåget när han känner att det passar in i hans annars hektiska liv!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,537
Jag hörde rykten om att Vera-Lo hade sökt praktikplats hos Framtidståget, hur har det gått för henne?
Även om jag som VD förstås känner till podden "Aktier och Fonder för proffs och pöbel", och vet att de nämnde i avsnitt 567 "Vi köper åsså säljer vi åsså köper vi igen!" att ett eventuellt mergeande av bolagen skulle kunna vara tänkbart - vill jag kraftfullt dementera slika rykten.

Däremot har jag fått ett CV från en mycket intressant eventuellt blivande medarbetare med det namnet. Hon skriver dock under "Övriga kompetenser" att hon "är en stjärna på Smash Bros så ni kan börja träna redan nu!!1!!". Vad är Smash Bros?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
AVGÅNGSKLASSEN
SA20 är skolans problemklass, mentorn är sjukskriven, matte-Lennart knaprar tramadol mellan lektionerna och samhällsmajjen sitter och gråter i kopieringsrummet. Den enda som haft lite pli på klassen är tyskläraren.
Skolans uppgift är som sig bör att skola arbetskraften och efter fredagens händelse när klassens ljus, Josabeth, spolades i toaletten på tredje våningen är måttet rågat. Hennes föräldrar hotar med att byta till en annan skola! Oh hemska tanke, rektorn ser examensgraden sjunka och den genomsnittliga betygspoängen likt Josabeths huvud försvinna ner i toaletten.
Något måste ske! De skyldiga måste hittas och skrivas ut från skolan! Problemet är att rektorn inte vet vilka som är plugghästar och vilka som är ligister.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,537
Jag säger inte att Josabeth bad om det, men nästa gång kanske hon tänker sig för innan hon skriver att "vi i klaßen uppskattar verkligen att du ställer krav på oss!" i skolans chatt.
 
Top