Varulv Varulvsspelskalendarium 2023

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Nytt varulvsspelskalendarium!

Här samlar vi information om när och vad nästa varulvsspel kommer att vara.

Jag kommer att uppdatera startinlägget utifrån input härifrån tråden eller PM!

SÅ om du vill arrangera ett spel så skriv mig i PM eller direkt här i tråden så uppdaterar jag startinlägget!

Spel 2023

Januari

Det hemsökta huset arrangeras av Khan.
Kampen om Paris (eller nån annan titel med Paris i...) arrangeras av Feuflux!

Februari
Snapphanarna arrangeras av RasmusL!

Mars
arrangeras av Genesis!

April
SpringSmash23 arrangeras av Basenanji!

Maj
Skolan arrangeras av @BiobunkerVII !

Juni
Another glorius day in the Corps! arrangeras av fjodorsenuba. Spelstart 6/6!
Anmälningstråd: https://www.rollspel.nu/threads/another-glorious-day-in-the-corps-anmälan.81199/

Juli
ett ännu icke namngivet spel med franska revolutionen-tema (spelstart 14:e juli) arrangeras av Vimes!

Augusti
Hitta Jesus arrangeras av Anthrox!
Anmälningstråd: https://www.rollspel.nu/threads/hitta-jesus-anmälan.81465/

September
Paradise Ulvtell (18+) arrangeras av @Anthrox!

Oktober
Mäster ulv 5 arrangeras av @Vimes.
Anmälan öppen till 9/10, spelstart 16/10.

Anmälningstråd: https://www.rollspel.nu/threads/anmälan-mäster-ulv-5.81875/

November
Paris - part deux arrangeras av Feuflux!
Utkante - en liten by bland drakar och demoner
arrangeras av @Basenanji.
Spel för 8-12 spelare. Inspirerat av LJS Larssons ”Varulvarnas kyrkogård”. Förslag på spelstart 17/11, R2 19/11 därefter 24-timmars rundor.

December
Fight Club arrangeras av @Anthrox.
 
Last edited:

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,957
Location
Linköping
Jag jobbar ju enbart med konstiga koncept på sistone (lex Prinsens följe) så i mars tänkte jag utsätta er för nästa galenskap.

Kampen om Paris (eller nån annan titel med Paris i...)

Du spelar någon adelsfigur som kämpar mot andra adelsfigurer om att få inflytande hos kungen och drottningen. Man röstar inte ut någon i det här spelet, eller röstar alls för den delen. Istället kommer man flytta runt olika enheter på kartan som kommer att samverka för att göra saker.
  • Ta kontroll på arrondissement (paint the map in your color, ger inflytande när rundan slutar)
  • Uppfyll kungens påbud (minst 3 soldater måste stå i 11e arrondissement i slutet av runda 2 eller så tappar ALLA inflytande)
    • Hjälps åt att bekämpa folkuppror och kardinalens lömska intrigerande, och hoppas av dina medspelare göra sin hemliga enhetsförflyttningar på det sätt ni bestämde i diskussionstråden
Om någon kommer ner på 0 i inflytande så vill inte kungen och drottningen veta av dig längre och då åker man ur spelet.

Det ryktas att någon i kungens och drottningens krets är lojal mot Kardinalen! Vilket svek!
Det ryktas att någon i kungens och drottningens krets är kär i någon från underklassen och inte alls vill slå ner folkuppror. Vilken skam!
Det ryktas att dessa bådas enheter inte riktigt kommer fungera som alla andras!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Kul! Hur jag ska kunna stå emot de här fräscha spelen vete katten! Mot nya framgånger! Tuff-tuff! :D
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
@Vimes
Varulvar på Tåg, Båt å Flyg med ”korvlåda allt” måste få uppföljare!

Vad sägs om att du kör Varulvar på Buss, Ubåt eller MC-raid…
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,220
Jag fixar efter helgen! Är på resande fot fram till lördag kväll.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,615
Location
Göteborg
Jag jobbar ju enbart med konstiga koncept på sistone (lex Prinsens följe) så i mars tänkte jag utsätta er för nästa galenskap.

Kampen om Paris (eller nån annan titel med Paris i...)

Du spelar någon adelsfigur som kämpar mot andra adelsfigurer om att få inflytande hos kungen och drottningen. Man röstar inte ut någon i det här spelet, eller röstar alls för den delen. Istället kommer man flytta runt olika enheter på kartan som kommer att samverka för att göra saker.
  • Ta kontroll på arrondissement (paint the map in your color, ger inflytande när rundan slutar)
  • Uppfyll kungens påbud (minst 3 soldater måste stå i 11e arrondissement i slutet av runda 2 eller så tappar ALLA inflytande)
    • Hjälps åt att bekämpa folkuppror och kardinalens lömska intrigerande, och hoppas av dina medspelare göra sin hemliga enhetsförflyttningar på det sätt ni bestämde i diskussionstråden
Om någon kommer ner på 0 i inflytande så vill inte kungen och drottningen veta av dig längre och då åker man ur spelet.

Det ryktas att någon i kungens och drottningens krets är lojal mot Kardinalen! Vilket svek!
Det ryktas att någon i kungens och drottningens krets är kär i någon från underklassen och inte alls vill slå ner folkuppror. Vilken skam!
Det ryktas att dessa bådas enheter inte riktigt kommer fungera som alla andras!
Frankofilen i mig måste påpeka att Paris fick sina arrondissements efter franska revolutionen, och då var de bara 12 till antalet. Detta var viktigt, för Paris krävde skatt på vin som fraktades in i staden, vilket gjorde att en massa etablissemang, kallade "Guinguettes" (efter det billiga vinet "Guinguet" som ofta severades), höll hus precis utanför stadsgränsen, där man kunde dricka oskattat vin. 20 arrondissements fick staden av baron Haussman 1860, vilket tvingade dem att flytta ännu längre ut på landsbygden.


(Inte för att det på något sätt sabbar spelet, som verkar ballt.)
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,957
Location
Linköping
Frankofilen i mig måste påpeka att Paris fick sina arrondissements efter franska revolutionen, och då var de bara 12 till antalet. Detta var viktigt, för Paris krävde skatt på vin som fraktades in i staden, vilket gjorde att en massa etablissemang, kallade "Guinguettes" (efter det billiga vinet "Guinguet" som ofta severades), höll hus precis utanför stadsgränsen, där man kunde dricka oskattat vin. 20 arrondissements fick staden av baron Haussman 1860, vilket tvingade dem att flytta ännu längre ut på landsbygden.
Kul med fakta!

I andra änden av faktratrogenhet sitter jag och funderar på att ha 1700-talstema med dagens arrondissiment och med vinkningar mot byggnader som kom till på bl.a. 1800-talet. Vi får hoppas att det inte kommer överskugga något. :D
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Franskar revolutionen. Typ sommaren 1793-våren 1794. Det vore något som tema för ett sånt här litet spel. Nu måste jag fundera på vad det kan vara för mekanik bara!
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,220
Jag måste tyvärr kasta in handduken för januari.

Efter att ha reviderat min kalender har jag tyvärr inte tid att vara sig arra eller spela varulv inom överskådlig framtid, inte förrän efter påsk som tidigast.

Jag behåller mitt planerade spel i bakhuvudet, fokuserar och finjusterar. Men jag vågar inget lova förrän om några månader.

Jag ber hemskt mycket om ursäkt för att jag kloggat igen schemat.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,615
Location
Göteborg
Jag kan plocka mars! Försöka gå tillbaka till konceptet "Vanligt varulvsspel med en twist" och inte spejsa till det så mycket. Twisten i detta spel är snodd från det egentligen ganska mediokra spelet Shadow Hunters. I vanlig ordning kommer det att ha helt öppen mekanik. Vi kan kalla spelet …

1674592667385.png
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,615
Location
Göteborg
Så när börjar Snapphanarna? Tänkte kanske vara med och spela denna gång. Ska man vara med på det rolliga (arrangera) får man ju vara beredd att göra lite av slitgörat (spela) också.
 
Top