Varulv [Anmälan] - Mäster Ulv 5

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370

Nu är det dags för årets varulvsspelshändelse.
Mäster Ulv 5!

Första rundan startar om en månad, den 16:e oktober!

Vad är Mäster Ulv?
Mäster Ulv är ett traditionellt varulvsspel med ett spännande “speluppläggspussel” i centrum. Konceptet bygger på att en spelare slumpas att vara Mäster Ulv innan spelet börjar. Denne gör sedan ett setupdrag, där spelets roller och deras egenskaper väljs från en balanserad meny.

Detta är alltså den femte upplagan av Mäster Ulv. I första partiet valde Mäster Ulv (@LJSLarsson ) att köra solo - och gick hela vägen till vinst! I andra partiet rökte en pigg by ut ulvarna. I tredje snurrade ett väldrillat ulvlag upp byborna på läktaren och i fjärde och senaste partiet gjorde @Martin3 en heroisk insats som ensam kvarvarande ulv och säkrade segern till ulvlaget. Det står alltså 3-1 till ulvarna!

Hur kommer denna omgång vara?

I det här upplägget kommer jag gå tillbaka till originalkonceptet. Inga Mäster Bybor och inga specialvarianter. Stabilt, traditionellt och balanserat är målsättningen. Det jag kommer skruva på i jämförelse med första upplagan är att ge Mäster Ulv en större meny att välja från. I vanlig ordning kommer Mäster Ulvs meny att avslöjas i inledningen av spelet, och det kommer finnas en mekanik som ska skapa en pacing för avslöjande av vilka val Mäster Ulv inte gjort.

Borde jag anmäla mig?
Ja.

Oavsett om du är en gammal återvändare eller aldrig testat att spela med oss tidigare är det här ett toppenspel att anmäla sig till. Konceptet är tydligt och lätt att begripa, samtidigt som det erbjuder ett “speluppläggspussel” - vilket har blivit en självklar del av varulvsspelsgenren på Rollspel.nu. Ska du bara vara med på ett varulvsspel i år är detta spelet du ska anmäla dig till!

Planering
Jag räknar med att få minst 9 spelare till spelet. Men ju fler, desto bättre. Jag kommer stänga anmälan någon gång efter 9:e oktober. Fredagen den 13:e oktober slumpas Mäster Ulv, som sedan har helgen på sig att göra sitt setupdrag. Spelstart måndag 16:e oktober. Första rundan avslutas på tisdagskvällen, och därefter är det 24 timmars-rundor.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Det är kul med varulvsspel! Skojsig underhållning på trevliga teman. Skönt banter vänner emellan. Omväxling från en grå och stressig vardag. Kul, helt enkelt! 😀

...

...

...

Men nu är det på allvar.

...


...


Nu är det Mäster Ulv! Nu är det svettiga ångestnätter, rygghugg, svikna löften och fagra drömmar som brister, hopplöshet och bitter smärta. Trådar som aldrig ser ut att ta slut, snömos, taktisk tystnad och röstmönstet som aldrig går att tolka.

...

Nu är det på allvar hörni.

...

Nu måste byn samla sig.

...


...

Vi har en Mäster Ulv ibland oss.

...

(jag är anmäld)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Medan ni väntar på 16:e oktober kan ni roa er med att läsa äldre upplagor av Mäster Ulv!

MU1 (2017)
MU2 (2020)
MU3 (2021)
MU4 (2022)
Det kan ju vara kul med den här nostalgin och så, men är det verkligen nödvändigt att hålla på och tjata om att @LJSLarsson var Mäster Ulv? Ja, han kanske lyckades lura en och annan men vaddårå?

Lite tjatigt helt enkelt.
 
Last edited:
Top