Varulv [Anmälan] - Mäster Ulv 5

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,270
helt random tidbit som kan, eller inte kan vara relevant för spelet:
Under Mäster Ulv från 2017 så nämner @Basenanji Wexio spelkonvent inte bara en, utan två gånger. Det konventet var även det sista som jag var delaktig i innan jag la WSK på hyllan för gott.

Röst: @Basenanji
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,631
Under Mäster Ulv från 2017
Det finns möjligtvis någon enstaka detalj i det partiet som idag kan väcka intresse hos en varulvsspelsarkeolog, men på hela taget är nog de flesta överens om att @LJSLarsson spelade helt ok, "good enough", osv. Inte så märkvärdigt helt enkelt. Byn skötte sig däremot exemplariskt, "som en enda kropp" och om jag inte minns fel tog partiet slut redan i R2 till följd av att byn var ett sånt sammansvetsat gäng! 😎

A propos Wexiö mm så snyggt spelat Anthrox, men håller det hela vägen? Basenanji innehåller förvisso ett A som sin andra bokstav, vilket också är hur B:et förhåller sig till A i alfabetet. Men är det inte bara indicier eller ett tillfälligt mönster? Däremot, om du hade gjort din hemläxa, kunde du lägga fram hypotesen att Basenanji skyddar den "oskyldige" på klippan över Skuger, men gärna äter honung! Det kan inte vara en tillfällighet, särskilt inte med tanke på att anthrox (latin: antroxcidium) är en samling kemikalier som är påfallande likt strukturen av proteiner i den honung stäppgetingen i norra Afrika producerar.

Här skulle @Empiricus kunna lägga ut texten, men en ulv håller ju förstås tyst om den kan.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,398
Vad tror ni fluffet/introtexterna kommer vara i år? Jag gillade MU1 där gammelulv berättar en saga för valparna. Påminner om Prince of Persia: The Sands of Time och humaniserar även ulvarna på rtt gulligt sätt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,270
Det finns möjligtvis någon enstaka detalj i det partiet som idag kan väcka intresse hos en varulvsspelsarkeolog, men på hela taget är nog de flesta överens om att @LJSLarsson spelade helt ok, "good enough", osv. Inte så märkvärdigt helt enkelt. Byn skötte sig däremot exemplariskt, "som en enda kropp" och om jag inte minns fel tog partiet slut redan i R2 till följd av att byn var ett sånt sammansvetsat gäng! 😎

A propos Wexiö mm så snyggt spelat Anthrox, men håller det hela vägen? Basenanji innehåller förvisso ett A som sin andra bokstav, vilket också är hur B:et förhåller sig till A i alfabetet. Men är det inte bara indicier eller ett tillfälligt mönster? Däremot, om du hade gjort din hemläxa, kunde du lägga fram hypotesen att Basenanji skyddar den "oskyldige" på klippan över Skuger, men gärna äter honung! Det kan inte vara en tillfällighet, särskilt inte med tanke på att anthrox (latin: antroxcidium) är en samling kemikalier som är påfallande likt strukturen av proteiner i den honung stäppgetingen i norra Afrika producerar.

Här skulle @Empiricus kunna lägga ut texten, men en ulv håller ju förstås tyst om den kan.
Jag tycker nog allt att du överspelar Basenanjis roll i Skuger rätt rejält. Jag har kidnappat det blå barnet ganska många gånger och aldrig haft någon Basenanji som skyddat honom. Lite statistisk och känsla i lögnen liksom.

På det stora hela så tror jag att du ljuger om det mesta, vilket leder mig till att tro att du även ljuger om att vara med i spelet.

@Vimes, kan vi få det bekräftat ifall Basse är med eller inte?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,624
Location
Oktoberlandet
Jag tycker nog allt att du överspelar Basenanjis roll i Skuger rätt rejält. Jag har kidnappat det blå barnet ganska många gånger och aldrig haft någon Basenanji som skyddat honom. Lite statistisk och känsla i lögnen liksom.

På det stora hela så tror jag att du ljuger om det mesta, vilket leder mig till att tro att du även ljuger om att vara med i spelet.

@Vimes, kan vi få det bekräftat ifall Basse är med eller inte?
Tror inte han är med så länge i alla fall...
I alla fall inte i R2!

Röst: @Basenanji
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,398
Låååång väntan till 16 oktober, tur att man kan spela The Tower of Snig under tiden man väntar!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,406
Ja. Vi har 10 anmälda nu, men det vore kul med några fler.

@Empiricus borde ha anmält sig för länge sedan och man undrar ju var @Hellzon tagit vägen på sistone. @Majk och @michael borde göra comeback dessutom. @Korpa var det länge sedan man såg i spel också. Sedan är det väl kanske inte skamligt, men lite skämmigt att varulvs-nestor @Björn den gode inte är anmäld till detta klassiska spel.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,406
@Stövelkatten har duckat sin ansvar länge nog nu, tycker jag. Om han inte anmäler sig tycker jag vi lynchar honom i R1.

Sedan @Alla: passa på att anmäl dig till det här spelet! Oavsett om du aldrig spelat varulvsspel tidigare, har spelat en gång på konfirmationsläger, är gammal GothCon-mästare eller spelade på WRNU senast 2009 är du välkommen! Varulvsklubben är internets bästa community!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,624
Location
Oktoberlandet
@Stövelkatten har duckat sin ansvar länge nog nu, tycker jag. Om han inte anmäler sig tycker jag vi lynchar honom i R1.

Sedan @Alla: passa på att anmäl dig till det här spelet! Oavsett om du aldrig spelat varulvsspel tidigare, har spelat en gång på konfirmationsläger, är gammal GothCon-mästare eller spelade på WRNU senast 2009 är du välkommen! Varulvsklubben är internets bästa community!
Får bli i R3 efter att vi klippt Basse i R1 och dennes scumma lakej i R2.
Sen så är alla klara med vem vi ska Sia!
Sen gammalt👍

Fick en Varulvsk ide: Spelare som ej anmält sig kan få möjlighet att hoppa in i spel varje ny runda…får nog suga på den lite😇
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
6,000
Location
Ett häxkräl
Sen brukar ju Basse vara den som tjatar på @Skarpskytten , men jag gör det istället nu: passa på att ta upp kampen med @Anthrox och @Waterhouse om "Årets nykomling"-priset på vinterns prisgala!
Jo, jag överväger på allvar att vara med. Det ligger bra i tiden (lugnt på jobbet, gräsänkling typ runda två till fem) och är såpass mekaniskt enkelt att min usla förmåga att gejma spelsystem inte bör ligga mig alltför mycket i fatet. Jag bestämmer mig i början av oktober.

Tecken på att du lurkat för mycket på varulvsforumet: du skriver ”we” och enter för att få upp din jobbwebbmejl på paddan, och hamnar istället på werewolf.florins röstsammanräkning …
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,631
Ja. Vi har 10 anmälda nu, men det vore kul med några fler.

@Empiricus borde ha anmält sig för länge sedan och man undrar ju var @Hellzon tagit vägen på sistone. @Majk och @michael borde göra comeback dessutom. @Korpa var det länge sedan man såg i spel också. Sedan är det väl kanske inte skamligt, men lite skämmigt att varulvs-nestor @Björn den gode inte är anmäld till detta klassiska spel.
Oj, den listan kan göras längre! Jag kan inte tagga men vill absolut se Yem86 och Halo komma in i spel!

Och Skarpskytten! VILKEN GREJ! Yesyesyes!

Empiricus hoppas jag alltid på. Konrad och Recca vore ju famtastiskt att få återse.

Men @LJSLarsson då? Tja, jag förstår om han vill da sig tillbaka och vila på gamla lagrar. Ingen fara, Larsson, vila du!!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,702
Location
Stockholm
Fick ett suspekt mail från en suspekt person som hette Nuclear Nisse som innehöll en suspekt länk. Den klickade jag förstås på. Man vet ju aldrig, man kan ju vinna pengar eller få större dolme. Länken visade sig istället innehålla en massa hot och hat. Uppvigling till knivvåld och pyromani. Grov intolerans mot furries.

Jag tänkte genast att HERRE GUD det här måste jag få vara en del av. Igen.
 
Top